تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۵ دی ۱۴۰۱
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

تمدید مدیرعاملی بیمه البرز با آگهی دعوت به عضویت در هیات مدیره

محسن پورکیانی مدیرعامل بازنشسته شرکت بیمه البرز از فضای حاکم بر معاونت نظارت بیمه مرکزی و وزارت اقتصاد به خوبی استفاده کرده و مدیرعاملی خود بر این شرکت را دست کم تا پایان امسال تمدید کرده است.

بیمه البرز

رویداد۲۴  در حالی که مدت‌ها از پایان حکم رسمی مدیرعاملی پورکیانی بر بیمه البرز گذشته و مهلت قانونی برگزاری مجمع این شرکت نیز به پایان رسیده است، به تازگی این شرکت یک آگهی دعوت به عضویت در هیات مدیره منتشر کرده که در آن مهلت ۲۰ اسفند ماه برای مشارکت در این موضوع در نظر گرفته شده است. این اقدام در حالی است که بر اساس قانون، حداکثر مهلت معرفی داوطلبان عضویت در هیات مدیره، ۶۰ روز است، اما با این اقدام، عملا پورکیانی فعالیت خود را تا پایان سال جاری ادامه خواهد داد.

هیات مدیره بیمه البرز

مدیرعامل کنونی بیمه البرز که با روش‌های مختلف از جمله عدم ثبت نمایندگان حقیقی سهامداران برای تصدی عضویت هیات مدیره در سامانه سنهاب و بهانه‌های مختلف تا کنون از برگزاری مجمع با عنوان عدم حد نصاب رسیدن اعضا هیات مدیره، سرباز زده و از ۲۳ آذر ماه سال گذشته تا کنون، اجازه برگزاری مجمع را نداده است، اکنون مشمول ماده ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و ممنوعیت مرخصی بدون حقوق نیز هست؛ ممنوعیتی که اذعان می‌کند پورکیانی باید پیشتر از این‌ها با صندلی بیمه البرز خداحافظی می‌کرد.

ماجرای حضور پورکیانی در بیمه البرز نه تنها برای شرکت بیمه ایران نیز محرز و به هشدار «تعیین تکلیف» به او منتهی شد، بلکه حتی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز به موضوع ورود کرد.

مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت بیمه البرز اکنون در یک دوره زمانی پرابهام این شرکت بورسی را اداره می‌کنند، بدون این که به حقوق سهامداران توجهی داشته باشند. این شرایط از آن حکایت دارد که حتی معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد و شخص وزیر نیز از سوی پورکیانی نادیده گرفته شده‌اند، چرا که نادیده گرفتن قانون محرز است، اما صدایی از کسی بلند نمی‌شود.

در چنین شرایطی، همراهی کم‌سابقه بیمه مرکزی و معاونت نظارت نهاد ناظر با اتفاقات شرکت بیمه البرز، محل سوال است. مشخص نیست چه عواملی دست به دست هم داده تا پورکیانی را در جایگاه کنونی نگه دارند، در حالی که عملا فرصت دو ساله قانونی مدیرعامل و هیات مدیره کنونی شرکت بیمه البرز به پایان رسیده و این تیم مدیریتی می‌تواند با تمکین به قانون دستخوش تغییرات اساسی شود.

با نگاهی به انتصاب‌های اخیر در بیمه مرکزی و حضور افراد ناشناخته در هیات عامل و همچنین انتصابات غیرتخصصی در هیأت مدیره بیمه ایران، بعید به نظر نمی‌رسد که آشفتگی‌های بیمه البرز نیز با انتصاب برخی افراد ناشناخته از سوی وزارت اقتصاد به پایان برسد؛ رویه‌ای که می‌تواند ناشی از عملکرد نامطلوب پورکیانی در بیمه البرز و در نهایت دخالت مستقیم شخص وزیر اقتصاد در امور صنعت بیمه باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بیمه البرز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان