تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

چگونه بفهمیم اکانت تلگرام ما هک شده است؟

در این گزارش به نشانه‌های هک احتمالی اکانت تلگرام اشاره خواهد شد.

نحوه پی بردن به هک شدن اکانت تلگرام

رویداد۲۴  حسین فلاحی: تلگرام به دلیل ویژگی‌های باورنکردنی و منحصربفرد خود توانسته کاربران وفاداری را به خود جذب کند. یکی از این موارد منحصر به فرد، امکان ارسال فایل‌های حجیم، ارتباط با افراد زیادی در یک جامعه به دلیل گسترده بودن این شبکه اجتماعی و همچنین یافتن راه‌هایی برای زنده کردن چت شما است.

اگرچه تلگرام امن است و ادعا می‌کند که از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند، اما از هکر‌ها در امان نیست. این امر باعث شده است که بسیاری از افراد برای محافظت از حریم خصوصی خود اقدامات بیشتری انجام دهند. از این رو، برخی از طرفداران تلگرام گاهی به این فکر می‌کنند که چگونه بفهمند اکانت تلگرام آن‌ها هک شده است.

علائم هک شدن اکانت تلگرام

برخی از علائم هک شدن اکانت تلگرام شما به شرح زیر است:

- شما نمی‌توانید به طور ناگهانی به حساب خود دسترسی پیدا کنید.

– متنی دریافت می‌کنید که حساب تلگرام شما از دستگاه یا مکان دیگری وارد شده است و این شما نیستید.

– اکانت تلگرام شما متن ها، تصاویر یا ویدیو‌های ناخواسته را برای مخاطبین شما ارسال می‌کند.

– اپلیکیشن یا سایت تلگرام شما از شما می‌خواهد که هر بار که وارد می‌شوید، اطلاعات تماس خود را دوباره وارد کنید.

علائم دیگر می‌تواند تأیید کند که حساب تلگرام شما واقعاً به خطر افتاده است. دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید در این شرایط حیاتی است. این گزارش را بخوانید تا با حقایق ضروری در مورد اکانت تلگرام به خطر افتاده آشنا شوید.

آیا اکانت تلگرام هک می‌شود؟

تلگرام یک برنامه پیام رسانی فوری محبوب است. این پلتفرم سال‌هاست که وجود دارد، بنابراین برای کاربران اینترنت جدید نیست. علاوه بر ویژگی‌های متعددی که اتصال را آسان می‌کند، این برنامه ادعا می‌کند که حداکثر ویژگی‌های امنیتی و حریم خصوصی را به کاربران ارائه می‌دهد. این همان دلیلی است که چرا بسیاری از مردم این شبکه اجتماعی را برای ارتباط با یکدیگر انتخاب می‌کنند.

با این حال، تلگرام آنقدر‌ها هم که فکر می‌کنید بی عیب نیست. این شبکه اجتماعی می‌تواند توسط افرادی هک شود که به دنبال استفاده از اطلاعات خصوصی افراد هستند. بنابراین، کاربران یک سوال رایج می‌پرسند: «آیا می‌توان اکانت تلگرام را هک کرد؟» پاسخ بله است. اکانت تلگرام شما به روش‌های مختلفی هک می‌شود.

برای شروع، زمانی که شرکت تلگرام هک می‌شود، رمز عبور حساب شما به خطر می‌افتد. به این هک عمومی می‌گویند. این نوع هک معمولاً بر بسیاری از کاربران تأثیر می‌گذارد، بنابراین نیازی به انجام کار‌های زیادی ندارید. احتمال زیادی وجود دارد که به زودی حل شود. تیم امنیت و حریم خصوصی شرکت اقدامات لازم را به شما اطلاع خواهد داد.

هک شدن اکانت تلگرام

راه دیگری که می‌تواند حساب تلگرام شما را در معرض خطر قرار دهد، از طریق برنامه‌های جاسوسی است. برنامه‌های جاسوسی تمام فعالیت‌های شما را در دستگاه تلفن همراه خود ردیابی و ضبط می‌کنند. این فعالیت‌ها شامل مکالمات، تماس‌ها و تماس‌های ویدیویی در تلگرام، سایر برنامه‌ها و فعالیت‌های کلی تلفن شما می‌شود.

ممکن است تعجب کنید که چگونه ممکن است. خب، برنامه‌های جاسوسی اغلب روشی عمدی برای هک کردن حساب تلگرام یک نفر هستند. اگر مشکوک هستید که این وضعیت شاید برای شما رخ داده باشد، نرم افزار جاسوسی باید توسط هکر بر روی گوشی شما نصب شده باشد.

در بیشتر مواقع، هکر احتمالا یکی از نزدیکان شماست. وضعیت در مورد برنامه‌های جاسوسی این است که همه چیز در تلفن شما به خطر افتاده است. بنابراین، نه تنها اطلاعات تلگرام، بلکه سایرین اطلاعات شما نیز مستعد افشا شدن هستند. یک راه حل سریع این است که گوشی خود را برای برنامه‌های عجیب و غریب بررسی کنید.

نشانه‌هایی که تلگرام هک شده است چیست؟

اکنون که می‌دانید تلگرام شما به روش‌های مختلف هک می‌شود، لازم است بدانید که چگونه می‌توان تشخیص داد که آیا حساب شما به خطر افتاده است. بدین ترتیب می‌توانید در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهید.


بیشتر بخوانید: چگونه روی یک دستگاه چند اکانت تلگرام داشته باشیم؟ 


نشانه‌های هک تلگرام به شرح زیر است.

نشانه شماره ۱: فعالیت‌های عجیب در تلگرام شما

یکی از اولین نشانه‌های قابل توجه که نشان می‌دهد شخصی در حال دستکاری اکانت تلگرام شما است، این است که متوجه تغییرات جدیدی شده اید که شما آن را انجام نداده اید. به عنوان مثال، ظهور مخاطبین جدید در تلفن شما یا تغییر نام و تصویر نمایه شما از نشانه‌های هک است. اگر وضعیت شما اینگونه است، با بررسی اطلاعات امنیتی تلگرام خود شروع کنید.

نشانه شماره ۲: پیام‌ها بدون اطلاع شما ارسال یا دریافت می‌شوند

یکی دیگر از نشانه‌هایی که باید به آن توجه کنید، پیام‌های مخاطبین یا پیام‌هایی است که دریافت کرده اید. اگر مخاطبین شما پیام‌هایی را دریافت می‌کنند که شما آن‌ها را نفرستاده اید، این نشانه هک است. این پیام‌های ناخواسته معمولاً شامل تصاویر، ویدیو‌ها و محتوای فایل خراب می‌شوند.

نشانه شماره ۳: پیامی از تیم تلگرام دریافت می‌کنید

تلگرام به‌عنوان یکی از روش‌هایی که برای محافظت از حساب‌های کاربران وعده می‌دهد، اغلب وقتی متوجه فعالیت‌های عجیب و غریب می‌شوند، پیامی را برای کاربران ارسال می‌کند. برای مثال، ممکن است پیامی دریافت کنید مبنی بر اینکه حساب شما از مکان دیگری وارد شده است. اگر شما نیستید، کسی حساب شما را هک کرده است.

به طور مشابه، فرض کنید حساب شما از دستگاه دیگری وارد شده است. در این صورت، ایمیلی از تلگرام دریافت می‌کنید که از شما می‌خواهد تایید کنید که آیا شما هستید یا خیر. اطمینان حاصل کنید که تأیید کند پیامی که دریافت می‌کنید واقعاً از تلگرام است. این به این دلیل است که هکر‌ها ممکن است مانند تلگرام عمل کنند تا شما را فریب دهند تا اطلاعات محرمانه‌ای درباره حساب خود ارائه دهید.

نشانه شماره ۴: شما نمی‌توانید به حساب خود دسترسی پیدا کنید

در نهایت، یکی دیگر از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد شخصی اکانت شما را هک کرده یا می‌خواهد هک کند این است که نمی‌توانید اکانت تلگرام خود را روی تلفن یا رایانه شخصی خود راه‌اندازی کنید. همچنین، اگر هر بار که سعی می‌کنید به حساب خود دسترسی پیدا کنید، لازم است جزئیات ورود خود را وارد کنید، این نشانه این است که این امکان وجود دارد حساب شما دستکاری شده است.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسان مانند تلگرام حاوی بیشتر اطلاعات شخصی ما هستند. در حالی که بسیاری از آن‌ها  مدعی هستند که حریم خصوصی شما را در پلتفرم‌هایشان ایمن کنند، ممکن است به دست هکر‌ها گرفتار شوید. هیچ راه خاصی برای اطلاع از هک شدن دقیق اکانت تلگرام شما وجود ندارد. با این وجود، در این گزارش راه‌های رایجی به شما نشان داده شد تا بدانید حساب شما در معرض خطر قرار گرفته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
تلگرام
|
Netherlands
|
۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
0
0
اگرچه تلگرام امن است و ادعا می‌کند که از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند
اگر چه امنیت خوبی تلگرام دارد. اما در حالت عادی چتها رمز نگاری نمیشوند و فقط در حالت محرمانه رمزگزاری میگردند
در صورتی که میخواهید هک نشوید ورود دو مرحله ای خود را فعال سازید و بر روی لینک های مشکوک کلیلک نکنید یا برای صحت فیشینگ نبودن لینک ها از وبسایتهای بررسی لینک با کپی کردن ادرس لینک مورد نظر در انها بررسی نمایید.
قابلیت دانلود خودکار عکسها و فیلمها در تلگرامتان چه در چت ها چه در کانالها و گروهها را غیر فعال کنید.
و کانالها و گرووهای که یک شبه افزایش فالوور دارند اعتماد نکرده و حتما از طریق ریپورت تلگرام به عنوان حساب جعلی یا... به تلگرام ریپورت کنید.
نظرات شما
پیشخوان