تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

بورس جای رشد دارد؟

حتی کاهش قیمت دلار هم نتوانست بورس را با افت سنگینی مواجه کند. این بازار فعلا جا برای بالا رفتن دارد.

بورس جای رشد دارد؟

رویداد۲۴ با وجود اینکه عصر روز یکشنبه قیمت دلار افت سنگینی کرد امابازار سهام با افزایش چشمگیر عرضه ها مواجه نشد. البته روز گذشته به طور کلی عرضه ها بیشتر از تقاضا بود اما برتری عرضه ها تنها به میزانی بود که شاخص ها درجا بزنند.

روز یکشنبه به دلیل افزایش عرضه ها در بورس، این احتمال وجود داشت که بازار دوشنبه منفی باشد، اما منفی شدن بازار تنها در بخش نمادهای کوچک اتفاق افتاد و شاخص کل که بیشتر نشان دهنده عملکرد نمادهای بزرگ بازار است، با رنگ سبز بسته شد.

در کل می توان گفت دیروز بازار درجا زده و کمی استراحت کرده است. ضمن اینکه اتفاق مثبتی که دیروز رخ داد این بود که در میانه زمان معاملات، سطح تقاضا افزایش یافت و شاخص کل را از محدوده منفی وارد محدوده مثبت کرد.

افزایش شدت خروج پول

دیروز ارزش معاملات خرد حدود 10400 میلیارد تومان بود که نسبت به روز یکشنبه 3400 میلیارد تومان کاهش داشت. اما این کاهش از آن دسته کاهش هایی است که نگران کننده نیست.

معمولا وقتی ارزش معاملات خرد در یک روز خیلی رشد می کند، روز پس از آن دوباره ارزش معاملات پایین می آید که دیروز هم همین اتفاق رخ داد. با این حال امروز باید ارزش معاملات خرد در سطوح بیش از 9 الی 10 هزار میلیارد تومان حفظ شود تا اطمینان ایجاد شود که ارزش معاملات خرد کاهشی نشده است.

اتفاق بدی که روز گذشته در جریان معاملات رخ داد این بود که حقیقی ها 540 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند. فعلا می توان حس کرد که حقیقی ها همچنان ترس از گرفتار شدن در یک روند نزولی را دارند و برای عدم تکرار تجربه تلخ گذشته خود، با هر منفی شاخص، سریعا سهام خود را می فروشند.

شاخص می تواند دوباره مثبت شود

شاخص قدرت خریداران حقیقی هم دیروز عدد 1.09 بود که نشان می دهد همچنان قدرت خریداران حقیقی بالاتر از قدرت فروشندگان حقیقی است. اما این شاخص طی دو روز گذشته پایین تر آمده که این موضوع هم باید در روزهای آینده رصد شود.

با وجود تمام این موارد و با توجه به روند رو به رشد شاخص کل در نیمه دوم زمان معاملات دیروز، برای بازار امروز می توان بازگشایی مثبت شاخص ها را متصور بود. اما بازار به شرطی مثبت باقی می ماند که ارزش معاملات در سطوح بالایی حفظ شود تا عرضه ها، اثرگذاری منفی شدیدی روی قیمت های سهم ها نداشته باشند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
Kaveh .zamaneh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
0
0
افت سنگین دلار!!!!!!!!
در عرض کمتر از سه ماه دلار دوبرابر شده در یکی دو روز اخیر ۳۰۰۰ تومان افت کرده .
افت سنگین دلار !!!!!!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان