تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

نحوه استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT در اندروید و iOS

در این گزارش به نحوه استفاده از ChatGPT در اندروید و iOS خواهیم پرداخت. بعد از خواندن این گزارش نحوه چت کردن با هوش مصنوعی را یاد خواهید گرفت.

نحوه استفاده از ChatGPT در اندروید و iOS

رویداد۲۴  حسین فلاحی: ChatGPT یک ربات چت با هوش مصنوعی است که عملاً طوفانی در اینترنت بپا کرده است. از نوشتن پست‌های وبلاگ سریع گرفته تا عمل کردن مانند یک ماشین برنامه نویسی، کار‌های جالب زیادی هستند که می‌توانید با ChatGPT انجام دهید. با این حال، محدودیت بزرگ این چت ربات هوش مصنوعی این است که فقط می‌توان از طریق وب سایت خود در رایانه‌های رومیزی استفاده کرد؛ بنابراین اگر به دنبال راهی برای استفاده از ChatGPT در گوشی‌های اندروید یا iOS هستید، ما در اینجا نحوه استفاده از آن را آموزش خواهیم داد.

در این گزارش خواهید آموخت که چگونه از ChatGPT در گوشی آیفون یا اندروید خود استفاده کنید. علاوه بر این، ما نگاهی به برخی از برنامه‌های مبتنی بر ChatGPT خواهیم داشت و اینکه آیا آن‌ها جایگزین خوبی برای چت بات اصلی هستند یا خیر؛ بنابراین تا آخر این مطلب با ما باشید.

استفاده از برنامه ChatGPT در Android و iOS سال ۲۰۲۳

در حالی که این راهنما به شما یاد می‌دهد که چگونه از ChatGPT در دستگاه تلفن همراه خود استفاده کنید، ما همچنین نحوه ایجاد یک میانبر سریع در صفحه اصلی تلفن همراهتان را نیز شرح خواهیم داد.

آیا برنامه یا اپلیکیشن اختصاصی برای ChatGPT وجود دارد؟

از همین ابتدا باید خاطرنشان کنیم که هیچ برنامه رسمی برای ChatGPT در دستگاه‌های اندروید و iOS موجود نیست. تنها راه برای اجرای موفقیت آمیز ChatGPT در دستگاه تلفن همراه خود استفاده از مرورگر و بازدید از وب سایت است. اگرچه این کار ناخوشایند به نظر می‌رسد، اما متاسفانه تنها راهی است که می‌توانید از قابلیت‌های چت بات در تلفن همراه خود استفاده کنید. با این حال، اگر هنوز در جستجوی یک برنامه هستید، توسعه دهندگان برنامه وجود دارند که نسخه ChatGPT خود را بر اساس API رسمی ایجاد کرده اند. اگر شما کسی هستید که به دنبال آن هستید، ما همچنین چند برنامه ChatGPT را برای امتحان کردن کاربران فهرست کرده ایم.

الزامات اجرای ChatGPT در اندروید و iOS

قبل از شروع، پیش نیاز‌های خاصی وجود دارد که باید آن‌ها را برای استفاده از این ربات چت هوش مصنوعی در دستگاه تلفن همراه خود رعایت کنید.

۱. اکانت OpenAI

برای استفاده از ChatGPT، کاربران به یک حساب OpenAI نیاز دارند که شرکت توسعه دهنده این ربات است. خوشبختانه، OpenAI برای ایجاد یک حساب هزینه‌ای دریافت نمی‌کند و این روند ساده است؛ بنابراین به سادگی به وب سایت ChatGPT بروید (بازدید کنید) و سریعا برای ایجاد یک حساب ثبت نام کنید. به یاد داشته باشید که به عنوان بخشی از فرآیند تأیید، باید یک شماره تلفن معتبر ارائه دهید. همچنین می‌توانید فرآیند ثبت نام را در تلفن همراه خود انجام دهید.


بیشتر بخوانید:ChatGPT چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟ 


۲. مرورگر وب

اگرچه ساده به نظر می‌رسد، برای اینکه ChatGPT به درستی کار کند، به یک مرورگر وب کاملاً به روز شده نیاز دارید. می‌توانید از Google Chrome در Android و Safari در iOS استفاده کنید. البته به جزء این دو مرورگر از مرورگر‌های دیگر هم می‌توانید استفاده کنید، زیرا آن‌ها نیز به همان اندازه خوب کار می‌کنند. در اندروید اگر با خطا مواجه شدید، می‌توانید از Chrome استفاده کنید.

نحوه استفاده از ChatGPT در گوشی آیفون و اندروید

ما از یک گوشی اندرویدی برای این دمو استفاده خواهیم کرد، اما مراحل برای iOS یکسان است. برای راه اندازی ChatGPT در دستگاه تلفن همراه خود مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. مرورگر وب دلخواه را در تلفن همراه خود باز کنید. ما از گوگل کروم برای این آموزش استفاده می‌کنیم. در نوار آدرس، chat.openai.com را وارد کنید تا به وب سایت رسمی ChatGPT بروید.

نحوه استفاده از ChatGPT در مرورگر

۲. سپس، روی «Try ChatGPT» در بالا ضربه بزنید یا به پایین اسکرول کنید و در پایین روی همین عبارت کلیک کنید. مواقعی وجود دارد که ممکن است این صفحه را نبینید و مستقیماً به مرحله زیر بروید.

نحوه استفاده از ChatGPT در مرورگر

۳. به احتمال زیاد هنگام بازدید از وب سایت برای اولین بار وارد سیستم نخواهید شد. بنابراین، روی دکمه ورود به سیستم در اینجا ضربه بزنید. آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کرده و روی Continue ضربه بزنید.

نحوه استفاده از ChatGPT در مرورگر

۴. حالا برای دسترسی به چت ربات ChatGPT AI کافی است روی «Next» و سپس «Done» ضربه بزنید.

نحوه استفاده از ChatGPT در مرورگر


۵. اکنون می‌توانید از وب‌سایت ChatGPT در تلفن همراه خود بازدید کنید تا سؤالات خود را بپرسید و انواع مکالمات با ربات هوش مصنوعی داشته باشید. برنامه ChatGPT آماده است.

نحوه استفاده از ChatGPT در اندروید و iOS

نحوه ایجاد میانبر ChatGPT در تلفن های اندروید

در حالی که فرآیند دسترسی به ChatGPT در تلفن همراه شما ساده است، باز کردن دفعات زیاد مرورگر می‌تواند خسته کننده باشد؛ بنابراین ما به شما کمک می‌کنیم تا یک میانبر سریع برای برنامه ChatGPT در صفحه اصلی گوشی ایجاد کنید. برای انجام این کار در دستگاه اندرویدی خود مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. ابتدا روی بیضی (سه نقطه عمودی) در گوشه سمت راست بالای کروم و در ادامه روی «افزودن به صفحه اصلی» ضربه بزنید.

نحوه استفاده از ChatGPT در اندروید و iOS

۲. سپس، به سادگی نام صفحه را به ChatGPT تغییر دهید و روی دکمه «افزودن» ضربه بزنید. صفحه وب به یک ویجت تبدیل می‌شود؛ بنابراین به سادگی بر روی دکمه "افزودن به صفحه اصلی" ضربه بزنید.

نحوه استفاده از ChatGPT در اندروید و iOS

۳. و تمام! اکنون می‌توانید به صفحه اصلی خود بروید و میانبر ChatGPT را مشاهده خواهید کرد. هر زمان که می‌خواهید به سرعت به برنامه وب ChatGPT در دستگاه Android خود دسترسی پیدا کنید، روی آن ضربه بزنید.

نحوه استفاده از ChatGPT در اندروید و iOS

نحوه ایجاد میانبر برای ChatGPT در آیفون

از آنجایی که مراحل بازدید از برنامه وب سایت ChatGPT برای هر دو پلتفرم یکسان است، ما از آن صرفنظر کرده ایم. با این حال، مراحل ایجاد میانبر در iOS متفاوت است، بنابراین ما آن را در زیر برجسته کرده ایم. اگر می‌خواهید یک میانبر سریع برای ChatGPT در آیفون خود ایجاد کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. وب‌سایت ChatGPT را باز کنید و روی نماد «اشتراک‌گذاری» در پایین ناوبری Safari ضربه بزنید. از منوی ظاهر شده، به بالا رفته و روی گزینه “Add to Home Screen” ضربه بزنید.

نحوه استفاده از ChatGPT در اندروید و iOS

۲. مانند قبل، عبارت را به ChatGPT تغییر دهید و روی دکمه «افزودن» ضربه بزنید.

نحوه استفاده از ChatGPT در اندروید و iOS

3. اکنون می‌بینید که میانبر برنامه وب ChatGPT در صفحه اصلی شما ظاهر می‌شود. دفعات بعد که می‌خواهید به سرعت از وب سایت بازدید کنید از این استفاده کنید.

نحوه استفاده از ChatGPT در اندروید و iOS

بهترین برنامه‌ها برای ChatGPT در اندروید و iOS

همانطور که در بالا ذکر شد، هیچ برنامه رسمی ChatGPT توسط OpenAI برای اندروید یا iOS وجود ندارد. با این حال، در هر دو طرف توسعه‌دهندگانی وجود دارند که از API شرکت استفاده کرده و برنامه‌های خود را برای همین هدف منتشر کرده‌اند. برای آسان‌تر کردن کارها، به چند برنامه ChatGPT را در دستگاه‌های Android و iOS نگاهی بیندازی.

۱. Alissu: چت با هوش مصنوعی

اولین مورد در لیست Alissu است، یک ربات چت که مستقیماً از API GPT-۳ OpenAI استفاده می‌کند. این برنامه ChatGPT یکی از برنامه‌هایی است که بیشترین دفعات در فروشگاه Google Play مورد استفاده قرار گرفته است و همان عملکرد‌های واقعی را ارائه می‌دهد. بهترین بخش این است که برای شروع نیازی به ثبت نام یا ورود به سیستم نیست. می‌توانید به سادگی برنامه را نصب کنید و با چت ربات هوش مصنوعی چت کنید.

نحوه استفاده از ChatGPT در اندروید و iOS

Alissu به همه نوع درخواست‌ها به راحتی پاسخ می‌دهد و بین پاسخ‌ها تأخیر کمی دارد. این نیز به دلیل استفاده از آن به عنوان یک مدل زبان موثر است. این برنامه حتی دارای ورودی میکروفون داخلی است که بسیار خوب عمل می‌کند. Alissu حتی به شخص اجازه می‌دهد تا بین مدل‌های مختلف GPT-۳ مانند Davinvi، Curie، Bagage و Ada برای سفارشی سازی یکی را انتخاب کند.

استفاده از این برنامه رایگان است، اما می‌توانید کلید OpenAI API خود را برای تبلیغات کمتر در بین پاسخ‌ها وارد کنید.

۲. Rapid ChatGPT 

برنامه دیگری که از API OpenAI استفاده می‌کند، Rapid ChatGPT، برنامه دیگری است که باید امتحان کنید. این برنامه در یک رابط کوچک و مرتب بسته بندی شده است. با این حال، برای استفاده از خدمات به یک حساب کاربری نیاز دارید. پس از ورود به سیستم، می‌توانید از هوش مصنوعی برای اهداف مختلف استفاده کنید. این برنامه درست مانند یک چت واتس اپ کار می‌کند، به جز این که در این مورد یک هوش مصنوعی است.

نحوه استفاده از ChatGPT در اندروید و iOS


همانطور که انتظار دارید، برنامه به خوبی کار می‌کند و دقیقاً مانند چیز واقعی است. می‌توانید از آن بخواهید که جوک بسازد، داستان، معما و هر چیز دیگری تعریف کند. پاسخ‌ها کندتر از وب سایت ChatGPT هستند. برنامه Rapid ChatGPT همچنین به گیمیفیکیشن متکی است، به این معنی که برای تماشای تبلیغات به شما سکه می‌دهد. شما می‌توانید این‌ها را برای پاسخ‌های نامحدود نقد کنید.

بهترین برنامه‌ها برای ChatGPT در ios

۱. Genie – AI Chatbot

دریافت برنامه‌های ChatGPT در iOS به دلیل محدودیت‌های مختلف می‌تواند دشوار باشد. با این حال، Genie یک برنامه ChatGPT است که قدرت چت بات را به آیفون شما می‌آورد. اما توجه داشته باشید که Genie یک برنامه پولی است که باید برای استفاده از آن اشتراک خریداری کنید. در حالی که توسعه دهندگان اشاره‌ای نمی‌کنند که از کدام مدل GPT استفاده می‌کنند، مدل آن یک هوش مصنوعی آموزش دیده است.

نحوه استفاده از ChatGPT در اندروید و iOS

این برنامه به دقت به سوالات شما پاسخ می‌دهد. همچنین دارای همان سطح خلاقیت ChatGPT است.   Genie یک برنامه پولی است، اما یک آزمایش رایگان ۳ روزه را برای شما فراهم می‌کند تا آن را بررسی کنید.

۲. PocketAI ChatBOT

یکی دیگر از برنامه‌های پولی برای ios برنامه PocketAI ChatBOT است. این برنامه یک ربات چت است که بر اساس آنچه این شرکت ادعا می‌کند بهترین فناوری هوش مصنوعی در بازار بشمار می‌رود که آموزش دیده است. مانند سایر ربات‌های موجود، PocketAI قادر است به سوالات مختلفی پاسخ دهد. همچنین رسانه‌های خلاقانه مانند اشعار، هایکو‌ها و معما‌ها را پوشش می‌دهد. PocketAI کار خوبی در تقسیم وظایف هوش مصنوعی انجام می‌دهد، بنابراین اگر می‌خواهید آهنگ بنویسید یا معادله‌ای را حل کنید، می‌توانید روی گزینه‌های موجود ضربه بزنید.

نحوه استفاده از ChatGPT در اندروید و iOS

پس از انتخاب یک الگو و ارائه یک طرح، ربات به سرعت در کادر گفتگوی خود پاسخ می‌دهد. در حالی که نمی‌دانیم از کدام هوش مصنوعی استفاده می‌کند، پاسخ‌ها دقیق و سنجیده به نظر می‌رسند. اگر از کاربران هوش مصنوعی  هستید که می‌خواهید برنامه‌ای شبیه به ChatGPT روی گوشی خود داشته باشید، این برنامه را امتحان کنید.

با برنامه ChatGPT در تلفن همراه خود سرگرم شوید

امیدواریم استفاده از برنامه وب ChatGPT و برنامه‌های تلفن همراه در دستگاه Android و iOS برای شما بسیار آسان بوده باشد. اگر می‌خواهید بیشتر در دنیای هوش مصنوعی بگردید، می‌توانید این بهترین برنامه‌های نوشتن هوش مصنوعی را امتحان کنید و خلاقیت خود را به کار بگیرید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
هما زینعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
0
0
سلام ببخشید لطفا با این شماره تلفن تماس بگیرید۰۹۱۸۹۰۱۲۲۶۸ چونکه دوچاره مشکلی شدم انشالا شما بتوانید یاری کنیدویا لطف کنید شماره تلفن بدهید خودم زنگ می زنم ممنونم از لطف شما
نظرات شما
پیشخوان