تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

۱۶ اشتباه رایج هنگام خوردن صبحانه

 آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چه راه‌های بهتری برای تهیه‌ صبحانه‌ مورد علاقه‌تان وجود دارند؟ در این مطلب به ۱۶‌ اشتباه صبحانه خوردن پرداخته‌ایم.

۱۶ اشتباه رایج هنگام خوردن صبحانه

رویداد۲۴ احتمالا می‌دانید که صبحانه مهم‌ترین وعده‌ غذایی است. آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چه راه‌های بهتری برای تهیه صبحانه مورد علاقه‌تان وجود دارند؟ از مصرف تخم‌مرغ خشک و پنکیک تا کمبود مواد مغذی همه‌ راه‌هایی را که با آن‌ها شروع روز خود را خراب می‌کنید پیدا کنید. در این مطلب به ۱۶‌ اشتباه صبحانه خوردن پرداخته‌ایم.

۱. استفاده از تخم‌مرغ‌های سرد

تخم‌مرغ در بسیاری از صبحانه‌ها نقش اساسی‌ای را ایفا می‌کند و بسیاری از دستورهای صبحانه از تخم‌مرغ‌های در دمای اتاق استفاده می‌کنند. اما دلیل این امر چیست؟ برای دستورهای غذایی مانند پنکیک و وافل که نیازمند خمیر هستند تخم‌مرغ‌های در دمای اتاق باعث می‌شود نتیجه‌ کار پف‌دارتر و سبک‌تر شود که به سادگی مخلوط شده و منجر به تجربه‌ لذت‌بخشی از صبحانه خوردن می‌شود.

۲. مخلوط کردن بیش از اندازه منجر به ایجاد پنکیک سفت می‌شود

آیا پنکیک‌هایی که درست می‌کنید سفت و شبیه نان می‌شوند؟ این اشتباه با مخلوط کردن بیش از اندازه‌ خمیر حاصل می‌شود. با وجود اینکه ممکن است احساس کنید باید همه‌ قسمت‌های سفت خمیر را صاف کنید اما اشکالی ندارد اگر چند مورد از آن‌ها باقی بمانند. مخلوط کردن بیش از اندازه گلوتن بیشتری در خمیر ایجاد می‌کند و همین مساله باعث می‌شود پنکیک شبیه نان شود. مطمئن شوید که خمیر را به اندازه‌ کافی مخلوط کرده‌اید که صاف شود و بدون چسبیدن به کاسه از آن جدا شود.

۳. به اندازه‌ کافی نپختن وافل

وافل‌های نپخته قیافه‌های غلط‌ اندازی دارند و اینگونه به نظر می‌رسد که پخته‌اند. اما در صورتی که یک گاز به آن‌ها بزنید متوجه مزه‌ آرد می‌شوید همچنین با خطرات تخم‌مرغ نپخته هم مواجه هستید. دلیل این موضوع این است که وافل ساز شما خیلی داغ است. با وجود اینکه تایمر اتوماتیک پخته شدن وافل را اطلاع می‌دهد اما بهترین کار این است که دما را کاهش داده و وافل را برای مدت طولانی‌تری بپزید تا مطمئن شوید که وافل به صورت کامل پخته است و از آن لذت ببرید.

۴. نپختن بیکن سرد

پختن بیکن سرد روی ماهیتابه‌ داغ یک روش عالی برای جلوگیری از داشتن بیکن ترد است. درست مانند تخم‌مرغ‌ها اگر بیکن را هم هنگامی که بیکن به دمای اتاق رسید بپزید هنگام پختن یکنواخت‌تر شده و طعم کلی بهتری خواهد داشت. دلیل این مساله این است که قسمت چرب بیکن برای مدت طولانی‌تری سردتر از قسمت گوشتی باقی می‌ماند. در صورتی که اجازه بدهید گوشت ۱۵ دقیقه گرم شود هر دو قسمت به یک دما می‌رسند و به صورت یکنواخت می‌پزند.

۵. پوره‌ یا کوکوی سیب‌زمینی خمیر مانند

به منظور ترد شدن پوره‌ سیب‌زمینی و نه خشک شدن آن باید سیب‌زمینی‌ها در یک فرایند دقیق نشاسته‌زدایی شوند. یک روش برای اجتناب از سفت یا خمیری شدن پوره‌ سیب‌زمینی رنده کردن سیب‌زمینی‌ها داخل یک کاسه آب سرد است. این کار باعث از بین رفتن نشاسته‌ سیب زمینی می‌شود. پس از این مرحله به سرعت سیب‌زمینی را آبکشی کنید سپس سیب‌زمینی‌های رنده شده را روی دستمال تمیز قرار می‌دهیم سپس داخل تابه سرخ کنید.


بیشتربخوانید: بدترین عادات غذایی شایع در بین ایرانی‌ها


۶. استفاده از تابه‌ نامناسب برای املت

استفاده از تابه با اندازه‌ اشتباه برای املت می‌تواند بر احتمال شکسته شدن آن هنگام برگرداندن تاثیر بگذارد. این مساله همچنین منجر به ایجاد املتی نازک‌تر یا ضخیم‌تر از چیزی که مد نظرتان بود می‌شود. معیار مناسبی که باید به خاطر داشته باشید این است که یک املت معمولی تک نفره شامل ۲ تا ۳ تخم‌مرغ است که به خوبی در تابه‌ ۱۷ تا ۲۲ سانتی‌متری جا می‌شود. برای بیش از سه تخم‌مرغ باید از ماهیتابه‌ بزرگتری استفاده کنید بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که چند تخم مرغ می‌خواهید برای املت استفاده کنید.

۷. استفاده نکردن از جو دو سر پرک برای شب تا صبح

با وجود اینکه از هر مدل جویی می‌توانید در طول شب تا صبح استفاده کنید اما استفاده از جوهای اشتباه بر بافت کلی جو اثر می‌گذارد. جوهای فوری که نازک‌تر از جوهای دو سر پرک هستند در طول شب تا صبح نرم می‌شوند.

۸. خوردن نان تست تنها برای صبحانه

گاهی اوقات از نظر زمانی محدودیت دارید و خوردن یک برش نان تست تنها گزینه‌ی در دسترس به نظر می‌رسد. با وجود اینکه این گزینه بهتر از نخوردن صبحانه است اما اثرات طولانی مدت خوردن نان تست تنها روی بدن منفی است و بدن را از مواد مغذی و ویتامین‌هایی که برای شروع روز مورد نیاز است تهی می‌کند.

۹. هم نزدن تخم‌مرغ

تخم‌مرغ‌هایی که به خوبی هم زده شده باشند به اندازه‌ی کافی پف کرده و در دهان آب می شوند. بهترین روش دستیابی به این نوع تخم‌مرغ هم زدن آن‌ها در یک کاسه قبل از ریختن داخل ماهیتابه است. این روش بسیار بهتر از شکستن مستقیم تخم‌مرغ‌ها در ماهیتابه است. با انجام این کار هوا به تخم‌مرغ اضافه شده و بافت پف‌دار تخم‌مرغ ایجاد می‌شود. هم زدن هم چنین این اطمینان را ایجاد می‌کند که زرده و سفیده به خوبی مخلوط شده‌اند و دیگر به صورت غیر یکنواخت پخته نمی‌شوند.

۱۰. عدم استفاده‌ کافی از سبزیجات

در صورتی که رنگ بشقاب صبحانه‌ی شما اغلب قهوه‌ای یا بژ است یعنی به اندازه‌ی کافی سبزیجات نمی‌خورید. جدا از تنها اضافه کردن رنگ به بشقاب خود، اضافه کردن حداقل یک سبزی به صبحانه می‌تواند به شما کمک کند روزتان را پر انرژی‌تر شروع کرده و مواد مغذی کافی را برای عملکرد موثر بدنتان در طول روز فراهم کنید.

۱۱. نوشیدن قهوه با شکم خالی

فکر نوشیدن یک فنجان قهوه‌ی خوشمزه‌ی داغ به تنهایی ممکن است این احساس را ایجاد کند که انرژیتان را افزایش می‌دهد اما در واقع باعث می‌شود بیشتر احساس خستگی کنید و همچنین اثرات بلند مدت مخربی بر سیستم گوارشی‌تان دارد. قهوه کاهش دهنده‌ آب بدن و همچنین اشتها آور است که می‌تواند منجر به ایجاد سردرد در طول روز شود. قهوه اغلب باعث می‌شود معده اسید کمتری تولید کند و همین مساله گوارش غذا را در بلند مدت دشوارتر می‌سازد.

۱۲. استفاده از آب هنگام تهیه‌ اوتمیل

اوتمیل در حال حاضر به بی‌مزگی و خسته‌کننده بودن شهرت دارد و این مساله به دلیل پختن آن با آب به جای شیر است. برای ایجاد مزه‌ و بافت غنی‌تر و افزودن مواد مغذی بیشتر، از شیر یا یک جایگزین غیر لبنی برای طعم‌دهی به اومتمیل استفاده کنید.

۱۳. آغاز کردن روز با یک اسموتی شیرین و شکری

ممکن است فکر کنید اسموتی یک گزینه‌ی سالم برای صبحانه است اما نکته‌ی مهم این است که مواد تشکیل دهنده‌ داخل اسموتی باید از نظر تغذیه‌ای متعادل و انرژی‌زا باشند. اضافه کردن مواد غذایی‌ای که شکر و کالری بالایی دارند مانند ماست، کره‌ی بادام زمینی، عسل و سایر سس‌ها ساده است. ترفند دیگر کاهش میزان میوه‌های شیرینی است که اضافه می‌کنید سعی کنید به جای میوه‌های شیرین از هندوانه و پرتقال استفاده کنید.

۱۴. استفاده از تنها سفیده‌ تخم‌مرغ

احتمالا شنیده‌اید که خوردن سفیده‌ی تخم‌مرغ به تنهایی گزینه‌ی بهتری برای کاهش وزن و کاهش سطح کلسترول است اما نخوردن زرده‌ تخم‌مرغ منجر به از دست دادن ویتامین‌ها و سایر مواد ضروری می‌شود. زرده‌ تخم‌مرغ شامل ویتامین‌های مختلف بسیار از جمله B۱۲، D و B۲، اسیدهای چرب ضروری و پروتئین است.

به جای اجتناب کامل از خوردن زرده‌ تخم‌مرغ، به منظور کاهش اثرات افزایش کلسترول می‌توان از رژیم غذایی‌ای که چربی استاندارد کمی دارد استفاده کرد. البته همواره باید با دکتر مشورت کنید تا متوجه شوید برای شخص شما چه چیزی مناسب است.

۱۵. ننوشیدن آب پس از بیدار شدن

کم آبی یک مشکل جدی است که منجر به میگرن، فشار خون و سینوزیت می‌شود. همچنان که می‌خوابید بدن دچار کم آبی می‌شود بنابراین نوشیدن یک لیوان آب پس از بیدار شدن اعضای داخلی بدنتان را هم بیدار می‌کند. نوشیدن آب به محض بیدار شدن همچنین به ایجاد یک عادت سالم برای آغاز روز هم کمک می‌کند.

۱۶. نخوردن صبحانه

اگرچه اثرات منفی نخوردن صبحانه بر بدن می‌تواند بسیار قابل بحث باشد اما محروم کردن بدن از مواد مغذی و کالری‌هایی که بر اساس یک روال منظم به ویژه پس از خواب شبانه نیاز دارد می‌تواند بر سلامتی تاثیر بگذارد. نخوردن صبحانه همچنین می‌توانید منجر به ایجاد تمایل به خوردن غذاهای شیرین یا شور شده و به صورت کلی تمایل به خوردن میان وعده را افزایش داده و باعث شود معده را با کالری خالی پر کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
پیشخوان