تاریخ انتشار: ۰۰:۲۶ - ۱۴ دی ۱۴۰۱

طرز درست کردن شکلات صبحانه

در فصل سرد سال، هیچ چیزی به اندازه یک شکلات صبحانه خوشمزه، نمی تواند یک روز گرم و پرانرژی برای ما بسازد. در این بخش، آشپزی ایرانی قصد دارد تا شما را با انواع مختلفی از شکلات صبحانه آشنا کند.

طرز درست کردن شکلات صبحانه خانگیرویداد۲۴  الهام دریابندری: شکلات شادی آور و دلچسب است اما باید حواسمان به میزان مصرف آن باشد. شکلات صبحانه شاید برای جذب کودکانی که میلی به خوردن صبحانه ندارند، یک انتخاب فوق العاده باشد. با آشپزی ایرانی همراه باشید تا طرز تهیه شکلات صبحانه را با آرد، پودر کاکائو و شیر را به شما آموزش دهیم.

کاکائو هزاران سال جهان را شیفته خود کرده و قسمت عمده‌ای از غذا‌های مدرن در آن‌ها شکلات است. فواید کاکائو برای سلامتی شامل کاهش التهاب، بهبود سلامت قلب و مغز، قند خون و کنترل وزن و دندان‌ها و پوست سالم است. افزودن به رژیم غذایی با روش‌های خلاقانه مقوی و آسان است.در این محصول به دلیل استفاده از پودر کاکائو منبع خوبی از آهن، مس، منیزیم و … محسوب می‌شود.

کرم کاکائو، روغن و شکر بالایی دارد و انرژی زاست. اگر در کرم کاکائو فندق یا دانه‌های آجیلی استفاده شود، به دلیل داشتن اسید‌های چرب اولئیک و لینولئیک (امگا۳) و پیشگیری از افزایش کلسترول خونو بروز برخی سرطان‌ها و تاثیر در فرآیند رشد بهتر است.

مقدار دقیق کاکائو که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید تا به مزایای سلامتی برسید روشن نیست. سازمان ایمنی غذا در اروپا ۰.۱ اونس (۲.۵ گرم) پودر کاکائو غنی از فلاوانول یا ۰.۴ اونس (۱۰ گرم) شکلات تلخ فلاوانول بالا حاوی حداقل ۲۰۰ میلی گرم فلاوانول در روز برای دستیابی به فواید سلامت را توصیه می‌کند. با این حال، دیگر محققان، که ادعا می‌کنند این تعداد بسیار کم ارزیابی شده است، مقادیر فلاوانول بیشتری برای دیدن مزایای بالا نیاز است.

به طور کلی، مهم است که منابع کاکائویی را انتخاب کنید که دارای محتوای فلاوانول بالا باشند – هرچه کمتر فراوری شده باشد بهتر است.برای همین ما شکلات صبحانه خانگی را پیشنهاد می کنیم.

به خاطر داشته باشید که شکلات حاوی مقادیر بالایی از قند و چربی است، برای استفاده از آن مقادیر کم و مناسبی را درنظربگیرید و مصرف آن را با خوراکی‌های سالم ترکیب کنید.

مواد لازم برای تهیه شکلات صبحانه با پودر کاکائو


شیر ۱/۵پیمانه
پودر کاکائو الک شده ۱/۴ پیمانه
شکر ۱/۲ پیمانه
آرد ۲ قاشق غذاخوری
کره ۵۰ گرمی
وانیل ۱ قاشق چای خوری

مواد اختیاری

گردو خرد شده ۳ عدد
فندوق آسیاب شده ۵ عدد
شکلات کاکائو سکه‌ای ۵ عدد که حدودا ۲۰ گرمی میشود

طرز تهیه شکلات صبحانه خانگی با پودر کاکائو

۱. برای شروع شیر، پودر کاکائو، شکر و آرد را در داخل قابلمه ریخته و با لیسک هم بزنیدتا ترکیب شوند.

۲. زمانیکه مواد کاملا یکدست شد، قابلمه را روی حرارت گذاشته و دائما هم بزنید.

۳. در حین هم زدن شکلات سکه‌ای ها، گردو خرد شده و فندوق آسیاب شده را هم اضافه کنید و مرتب به هم زدنتان ادامه دهید.

۴. زمانیکه مواد غلظت به کافی و مورد دلخواه رسید، کره و وانیل را اضافه کرده و هم بزنید تا سس شکلات کاملا یکدست و اماده شود.

۵. قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا خنک شود.

۶. شکلات آماده شوه را در داخل شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید و هر موقع لازم داشتید مصرف کنید.

۷. داخل یخچال شکلات یک مقدار ناچیزی شاید غلیظ‌تر شود، پس حواستان باشد خیلی شکلات را روی حرارت سفت و غلیظ نکنید.

۸. این سس شکلاتی علاوه بر صبحانه کنار چای و نان تست، به صورت گرم و سرد برای کاور کیک، بستنی و دسر و شیرینی هم کاربرد زیاد دارد.

به گزارش رویداد ۲۴حالا باید به سراغ انتخاب آدم هایی برویم که رژیم غذایی دارند و دستور درست کردن شکلات رژیمی را ارائه کنیم.

طرز درست کردن شکلات صبحانه با شیر

مواد لازم برای تهیه شکلات صبحانه رژیمی

پودر شکلات بدون شکر ۶ قاشق غذاخوری
فندق دو فنجان
روغن نارگیل ۳ قاشق چایخوری
شیره برنج یک دوم فنجان
عسل تازه و ارگانیک دو سوم فنجان
نمک هیمالیا صورتی یک هشتم قاشق چاخوری

طرز تهیه شکلات صبحانه رژیمی

توستر را بر روی دمای ۱۷۶ درجه سلسیوس (۳۵۰ درجه فارنهایت) تنظیم کنید.

فندق‌ها را روی ورقه آلومینیوم ریخته و تنها یک لایه از فندق را به صورت هموار بر روی ورقه ایجاد کنید. به مدت ۱۲ دقیقه فندق‌ها را توست کنید تا به رنگ قهوه‌ای روشن در بیایند.

در مرحله بعدی، آن‌ها را از توستر خارج کرده و روی حوله تمیزی قرار دهید. حوله را به خوبی فشار دهید تا پوسته شل فندق‌ها خارج شود. اگر تعدادی از پوسته‌ها به فندق چسبیده بودند، مسئله‌ای نیست.

صبر کنید فندق‌ها کاملاً خنک شوند. سپس آن‌ها را در میکسر قرار داده و دستگاه را فعال کنید.

سپس مواد دیگر را به میکسر اضافه کنید. در ابتدا نصف شیره برنج را به میکسر بیافزایید (یعنی یک چهارم فنجان). میکس را تا جایی ادامه دهید که مواد کاملاً با هم مخلوط شوند. اگر غلظت مخلوط حاصله رضایت شما را جلب نکرد و تمایل دارید نوتلای رقیق‌تری را تهیه کنید، مابقی شیره برنج را درون میکسر بریزید.
اکنون، نوتلای خانگی‌تان آماده شده است. می‌توانید آن را درون ظرفی کوچک و سربسته قرار دهید و ظرف را در فریزر نگه دارید.

طرز درست کردن شکلات صبحانه رژیمی

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آشپزی ایرانی
نظرات شما
پیشخوان