تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

معرفی فیلم کمدی «چپ، راست» با بازی پیمان قاسم خانی

«چپ راست» فیلمی به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی منوچهر محمدی از چهارشنبه ۲۱ دی سال ۱۴۰۱ اکران عمومی شد. این فیلم ژانری کمدی دارد و در سکوت خبری (به دلیل شیوع بیماری کرونا) در سال ۱۳۹۸ تولید شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «چپ یا راست؟ مسئله این است».

معرفی فیلم کمدی چپ راست

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: حامد محمدی پسر تهیه‌کننده مشهور سینمای ایران منوچهر محمدی، یکی از کارگردانان تازه‌نفس سینمای ایران است، که کارش را با نوشتن فیلمنامه فیلم طلا و مس آغاز کرد؛ فیلمی که سر و صدای زیادی به پا کرد. داستان طلا و مس درباره‌ی مشکلات زندگی یک روحانی جوان (با بازی بهروز شعیبی) است، که باید همسرش را که به ام اس مبتلا شده درمان کند. حامد محمدی و همایون اسعدیان در طلا و مس تلاش می‌کردند، نگاهی عرفی به زندگی روحانیت داشته باشند و از روحانیون ایرانی چهره‌ای ملموس و زمینی ارائه دهند.

به گزارش رویداد ۲۴؛ طلا و مس بسیار مورد توجه قرار گرفت و جوایز زیادی کسب کرد و شرایط را برای فعالیت بیشتر حامد محمدی مهیا کرد. بعد از طلا و مس، حامد محمدی فیلمنامه حوض نقاشی را نوشت، که سختی‌های زندگی دو معلول را روایت می‌کرد. در این فیلم هم می‌شد ردپای نگاه اخلاقی حامد محمدی به زندگی را مشاهده کرد. بعد از نوشتن فیلمنامه حوض نقاشی، حامد محمدی برای ساخت اولین فیلمش دورخیز کرد و فرشته‌ها با هم می‌آیند را ساخت که در واقع نسخه دیگری از طلا و مس به حساب می‌آمد، که به داستان زندگی یک روحانی و همسرش می‌پرداخت که در اوج تنگ‌دستی زندگی می‌کنند و ناگهان صاحب سه‌قلو می‌شوند. محمدی در این فیلم هم می‌کوشد با نگاهی عرفی به مشکلات زندگی روحانیت در ایران امروز بپردازد. فروش نسبتاً خوب فرشته‌ها با هم می‌آیند جایگاه محمدی را به عنوان کارگردان تثبیت کرد.

خلاصه داستان فیلم سینمایی چپ، راست

فیلم داستان دو زوج به نام‌های بشیر کشاورز و معصومه معلم (با بازی رامبد جوان و سارا بهرامی) و اصلان دهقان و مریم کشاورز (با بازی پیمان قاسم‌خانی و ویشکا آسایش) را روایت می‌کند، که بر اثر اشتباه شکوفه بهاری (با بازی مونا فرجاد) پرستار بیمارستان فرزندهایشان جابهجا می‌شود. بعد از هفت سال شکوفه به‌واسطه‌ی عذاب وجدان اعتراف می‌کند و دو خانواده به دادگاه مراجعه کرده تا این مشکل خانوادگی را حل کنند. مریم افشار نماینده‌ی مجلس است و همراه شوهرش که خودش را کارشناس مسائل شرق اُروپا معرفی می‌نند، سیاست‌مدارانی اصلاح طلب هستند و بشیر و معصومه اصول گرایانی معتقد که هر دو فعال سیاسی و رسانه‌ای به حساب می‌آیند. این دو خانواده بنا به حکم بازپرس پرونده (با بازی سروش صحت) مجبور می‌شوند در یک خانه و کنار هم زندگی کنند. این موضوع سرآغاز ماجرا‌های جذابی است که برای این دو خانواده رخ می‌دهد…

معرفی فیلم کمدی چپ راست، با بازی پیمان قاسم خانی

معرفی بازیگران فیلم چپ، راست

به گزارش رویداد ۲۴؛ در فیلم کمدی چپ راست بازیگرانی نظیر پیمان قاسمخانی، ستاره اسکندری، رامبد جوان، سروش صحت، ویشکا آسایش، تینو صالحی، مونا فرجاد، محمدرضا مالکی، سارا بهرامی ایفای نقش کرده اند.

پیمان قاسم خانی

معرفی فیلم کمدی چپ راست، با بازی پیمان قاسم خانی

پیمان قاسم خانی متولد ۳۰ دی ۱۳۴۴ در تهران نویسنده، کارگردان و بازیگر است، او فارغ التحصیل لیسانس رشته آمار انفورماتیک از دانشگاه اهواز می‌باشد، که تجربه یک زندگی زناشویی ناموفق با بهاره رهنما دارد و حالا در زندگی جدید است.

قاسم خانی، در سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را به عنوان نویسنده از فیلمنامه نویسی فیلم «من زمین را دوست دارم» شروع کرد که کارگردان آن برعهده ابوالحسن داوودی بود. این فیلم با حضور علیرضا خمسه، فریبرز عرب نیا و بهزاد خداویسی به شدت مورد توجه قرار گرفت.

او در سال ۱۳۷۷ وقتی ۳۳ ساله بود به عنوان نویسنده فیلم دختری با کفش‌ها کتانی جایزه بهترین فیلمنامه نویسی را از خانه سینما گرفت، در نهایت یکی از بهترین آثار او در عرصه فیلمنامه نویسی، فیلم جنجالی مارمولک به کارگردانی کمال تبریزی بود، که در سال ۱۳۸۲ سیمرغ بهترین فیلمنامه را گرفت.

ستاره اسکندری 

معرفی فیلم کمدی چپ راست، با بازی پیمان قاسم خانی

ستاره اسکندری متولد ۲۵ خرداد ۱۳۵۲ در تربت حیدریه خراسان، بازیگر است، او دانشجوی انصرافی رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد می‌باشد، که فعالیت خود را از تئاتر شروع کرد و سال ۱۳۸۵ با نقش نرگس در تلویزیون به شهرت رسید.


بیشتر بخوانید: معرفی سریال سقوط با بازی حمید فرخ نژاد


ستاره اسکندری، در سال ۱۳۷۲ وقتی ۲۰ ساله بود با تئاتر دانشکده هنر‌های زیبا بازیگری حرفه‌ای را تجربه کرد، سپس سال ۱۳۷۵ با فیلم «حریف دل» وارد سینما شد. او چند ماه بعد با سریال «ماجرا‌های خانه شماره ۱۳» کنار آزیتا لاچینی و گیتی معینی بازی وارد قاب تلویزیون شد، بعد از سال‌ها فعالیت، شهرت اش در سال ۱۳۸۵ وقتی ۳۳ ساله بود با سریال نرگس که با نقش آفرینی پوپک گلدره در حال پخش و ضبط بود شروع شد.

رامبد جوان

معرفی فیلم کمدی چپ راست، با بازی پیمان قاسم خانی

رامبد جوان متولد ۱ دی ۱۳۵۰ در تهران، بازیگر، مجری و کارگردان است، او تحصیلکرده مقطع دیپلم می‌باشد، که بازیگری را از تئاتر شروع کرد و از ۲۴ سالگی جلوی دوربین رفت و حالا اجرا می‌کند و تجربه سه زندگی زناشویی هم دارد!

اولین بار در سال ۱۳۶۹ وقتی ۱۹ ساله بود با تئاتر‌های دانشجویی شروع کرد تا اینکه جدی سال ۷۴ با معرفی فرهاد جم در یک ایپزود سریال «همسران» بازی کرد. البته در نوروز ۷۳ هم با برنامه عروسکی در چهار اپیزود هم تجربه بازی در جلوی دوربین را بدست آورد.

رامبد جوان، سال ۱۳۷۵ با دعوت بیژن بیرنگ (کارگردان) برای بازی در سریال «خانه سبز» کنار خسرو شکیبایی بازی کرد تا اینکه سال ۷۷ با سریال «کت جادویی» به شهرت رسید.

حضور او در سریال «ولایت عشق» سال ۷۹ در نقش امین عباسی به کارگردانی مهدی فخیم زاده نشان از استعداد بی نظیر او داشت، سال ۱۳۸۸ وقتی ۳۸ ساله بود، در قامت کارگردان و بازیگر سریال «مسافران» را با حضور حسن معجونی و شقایق دهقان بروی آنتن برد که به شدت محبوب شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای ایران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان