تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱

مشخصات و قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت 12

در این گزارش گوشی شیائومی ردمی نوت 12 را زیر ذره‌بین قرار داده و به بررسی مشخصات و قابلیت‌های آن پرداخته‌ایم.

گوشی شیائومی ردمی نوت 12

رویداد۲۴  حسین فلاحی:  شیائومی ردمی نوت 12 5G اولین گوشی هوشمند شیائومی در سال ۲۰۲۳ است. این مجموعه دارای سه مدل است: Redmi Note 12 Pro+ 5G، Redmi Note 12 Pro 5G و Redmi Note 12 5G. برند شیائومی سال گذشته گوشی‌های زیادی را تحت سری Redmi Note 11 عرضه کرد. شیائومی ردمی نوت 12 5G اولین گوشی هوشمند Redmi Note وانیلی است که از اتصال 5G بهره می‌برد و دارای ویژگی‌های جدید دیگری مانند آخرین چیپست اقتصادی کوالکام، اسنپدراگون ۴ نسل ۱، صفحه نمایش AMOLED، دوربین سه گانه عقب ۴۸ مگاپیکسلی و موارد دیگر است. در این گزارش نگاهی به گوشی شیائومی ردمی نوت 12 5G  انداخته‌ایم و مشخصات، ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن را مورد بررسی قرار داده ایم.

طراحی ردمی نوت 12

Redmi Note 12 5G بسیار سبک وزن است و تنها ۱۸۸ گرم وزن دارد. ماژول دوربین مستطیلی در گوشه سمت چپ بالای پنل پشتی قرار گرفته است. ماژول دوربین شبیه گوشی‌های هوشمند دیگری است که اخیراً از این برند مانند Redmi K50 i یا برادر بزرگتر پلاس Redmi Note 12 Pro 5G دیده‌ایم.

پنل پشتی از جنس پلی کربنات با روکش شیشه مانند است. در جلو، یک صفحه نمایش سوراخ دار با بریدگی سوراخ پانچ در وسط بالای صفحه وجود دارد. به طور کلی، این یک رویکرد طراحی ایمن از شیائومی است و در گوشی هوشمند هیچ چیز عجیب و غریبی به نظر نمی‌رسد. از نظر اندازه نیز، Redmi Note  12 5G خیلی بزرگ نیست، اما کسانی که گوشی‌های کوچک‌تر را ترجیح می‌دهند باید به فکر گوشی دیگری باشند. این گوشی دارای سنسور اثر انگشت و همچنین گواهی I53  پاشش آب و ضد غبار است.

صفحه نمایش ردمی نوت 12

شیائومی ردمی نوت 12 دارای یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED با نرخ نو سازی ۱۲۰ هرتزی با تراکم پیکسلی ۳۹۴ PPI و نرخ پاسخ لمسی ۲۴۰ هرتز ارائه دهد. این یک صفحه نمایش واضح است که بسیار پاسخگو است. پنل AMOLED سطح مشخصی از دقت رنگ را تضمین می‌کند و تماشای فیلم یا فیلم روی این نمایشگر لذت بخش است.

صفحه نمایش شیائومی ردمی نوت 12 5G نیز فوق العاده روشن است و حداکثر روشنایی آن ۱۲۰۰ نیت است. این نمایشگر برای استفاده در انواع محیط‌ها مناسب است و دید در زیر نور خورشید نیز در این نمایشگر بسیار خوب است. چندین بار از Redmi Note 12 5G زیر نور مستقیم خورشید مورد استفاده قرار گرفت و هرگز با مشکل دید مواجه نشدیم. طبق تست ما Redmi Note 12 5G حداکثر روشنایی ۸۱۶ نیت و حداقل ۷ نیت را در صفحه سفید ساده ارائه می‌دهد.

از نظر پاسخگویی، این صفحه نمایش بسیار روان است. شیائومی در Redmi Note 12 5G نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و نرخ پاسخ لمسی ۲۴۰ هرتز را ارائه داده است. این یک ارتقای قابل توجه  در مقایسه یا نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و نرخ پاسخ لمسی ۱۸۰ هرتز Redmi Note 11 سال گذشته است. در حین پیمایش در صفحه یا رسانه‌های اجتماعی، تجربه بسیار روان و کاملاً بدون تاخیر است. جدا از این، زوایای دید در Redmi Note 12 5G نیز بسیار خوب است. شما به راحتی می‌توانید تصاویر را از زاویه تقریباً ۱۸۰ درجه با کمترین تغییر رنگ مشاهده کنید و صفحه نمایش حتی از زوایای خاص واضح به نظر می‌رسد. دقت رنگ نیز اگر آن را با مدل قبلی خود مقایسه کنیم بهتر است. داشتن صفحه نمایش AMOLED رنگ مشکی تیره‌تر و قرمز‌های پر جنب و جوش‌تر را ارائه می‌دهد. نسبت کنتراست ۴۵۰۰۰۰۰:۱ نیز به کیفیت تصویر کمک می‌کند. تماشای ویدیو‌ها در یوتیوب نیز تجربه خوبی در این نمایشگر است. جزئیات واضح هستند و رنگ‌های کافی برای همه تصاویر وجود دارد تا در پخش با کیفیت بالا واضح به نظر برسند. HDR وجود ندارد، اما کیفیت تصویر هنوز برای دستگاهی که زیر ۲۰۰۰۰ روپیه است، بسیار خوب است.

 سیستم عامل/ رابط کاربری موبایل ردمی نوت 12

اما از نظر نرم افزاری، Redmi Note 12 5G مانند همه گوشی‌های هوشمند Redmi، Poco یا Xiaomi است. این گوشی با اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 عرضه شده است. MIUI اصلاح‌شده‌ترین پوسته اندرویدی نیست، به خصوص اگر کاربر از یک رابط کاربری کاربرپسندتر مانند نسخه‌های قدیمی OxygenOS یا One UI سامسونگ استفاده کرده باشد. اشتباه نکنید، ما شاهد بهبود‌های زیادی با نسخه MIUI 13 هستیم که Redmi Note 12 5G در حال اجراست. مجموعه‌ای از ویژگی‌ها وجود دارد که هیچ رابط کاربری دیگری مانند توانایی کلون کردن برنامه‌ها یا قرار دادن قفل داخلی روی برنامه‌ها یا حتی توانایی بهینه‌سازی مصرف باتری در هر برنامه روی تلفن را ارائه نمی‌دهد. به علاوه، bloatware تنها به چند برنامه کاهش یافته است که نادیده گرفتن آن‌ها بسیار آسان است. با این حال، تجربه کلی کمی گیج کننده به نظر می‌رسد و فرآیند راه اندازی همچنین مجوز‌های زیادی را برای شیائومی برای دسترسی به داده‌ها را می‌دهد.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 12

سخت افزار و اجرای گوشی موبایل ردمی نوت 12

گوشی شیائومی ردمی نوت 12 در دو مدل با حافظه داخلی و رم 128/4 گیگابایت و 128/6 گیگاگابایت عرضه شده است که حافظه داخلی آن با میکرواس دی قابل افزایش است. با توجه به عملکرد، اینجاست که شیائومی امیدوار است که Redmi Note 12 5G در رقابت با رقبا پیروز خارج شود. Redmi Note 12 5G اولین گوشی هوشمند شیائومی در هند است که با چیپست اقتصادی جدید Snapdragon ۴ Gen ۱ عرضه می‌شود. همچنین یک سیستم مدیریت حرارتی جدید با صفحات گرافیتی دوگانه برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد دستگاه در ن تعبیه شده است.

در حالی که صفحات گرافیتی به کنترل دما کمک می‌کنند، اما ارقام عملکرد شیائومی ردمی 12 5G بهترین در این بخش نیست. آخرین رقیب شیائومی ردمی 12 یعنی   Realme 10 Pro  5G در اکثر بنچمارک‌هایی که روی دستگاه اجرا شد ، بهتر از آخرین «Super Note» عمل کرد. با این حال، وظایف و سناریو‌های خاصی وجود داشت که در آن Redmi Note 12 5G با اختلاف رقبا را شکست داد. این‌ها شامل اِعمال جلوه‌های عکس روی تصاویر، ایجاد نمایش اسلاید، اسکن رسید‌ها و سرعت خواندن و نوشتن تصادفی برای ذخیره سازی است. نکته دیگری که در اینجا وجود دارد این است که Redmi Note 125 G در اجرای معیار‌های خاصی مانند 3D Mark، GFXBench و موارد دیگر با مشکلاتی مواجه شد. این به ما ایده‌ای در مورد عملکرد GPU گوشی هوشمند می‌دهد.



در طول استفاده روزانه، Redmi Note 12 5G هیچ مشکل یا کندی نشان نمی‌دهد. همچنین هرگز در طول استفاده کوتاه مدت از تلفن هوشمند هیچ تاخیر یا خرابی ناگهانی برنامه را احساس نشد. علاوه بر این، زمان بارگذاری برنامه حداقل است.

در حین بازی، Redmi Note 12 5G توانست عملکرد خوبی داشته باشد. این گوشی هوشمند بازی‌هایی مانند Call of Duty Mobile را با نرخ فریم بالا اجرا کند. با این حال، در تست ثبات نرخ فریم ، ردمی نوت 12 5G میانگین نرخ فریم 56 FPS را در Call of Duty Mobile با ثبات نرخ فریم ۹۴ درصد ارائه کرد. این اعداد خوب هستند، اما به محض حذف تست معیار از پس‌زمینه، جهش نرخ فریم را کمی تجربه کردیم. حرارتی گوشی به خوبی مدیریت می‌شوند و حتی پس از حدود یک ساعت بازی مداوم (CoD Mobile)، Redmi Note 12 5G چندان گرم نشد. به نظر می‌رسد ورق‌های گرافیت دوگانه از نظر حذف گرما به خوبی کار می‌کنند.

دوربین ردمی نوت 12

از نظر دوربین، Redmi Note 12 5G با یک دوربین پشتی سه گانه عرضه شده است که شامل یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. دوربین Redmi Note 12 5G از نظر امکاناتی که ارائه می‌دهد بسیار خوب است. تصاویر زیبا و واضح هستند و جزئیات در اکثر سناریو‌ها دست نخورده باقی می‌مانند. رنگ‌ها گاهی اشباع می‌شوند، اما این چیزی است که در همه گوشی‌های هوشمند در این محدوده قیمتی دیده ایم. در شرایط نور کم، جزئیات کمی مبهم هستند.

با این حال، در محیط‌های روشن و یا هر موقعیتی که نور مناسبی دارد، این دوربین بسیار خوب کار می‌کند و مواقعی وجود دارد که می‌توانید عکس بسیار خوبی از این دوربین بگیرید. برای پست‌های اینستاگرام و اسنپ چت شما، دوربین Redmi Note 12 5G بسیار خوب عمل می‌کند و به سختی کاربران را وادار به درخواست بیشتر می‌کند.

اما از نظر دوربین جلو خیلی خوب نیست. مانند بسیاری دیگر از دوربین‌های جلو که ۱۳ مگاپیکسل است در این محدوده قیمت، این دوربین نیز چهره شما را کمی سفید می‌کند و به طور پیش فرض یک ویژگی فیلتر زیبایی روشن است. خاموش کردن زیباکننده تصاویر را نسبتاً تاریک می‌کند، اما جزئیات خوبی را به نمایش می‌گذارد.


باتری و نوع درگاه موبایل ردمی نوت 12

شیائومی ردمی نوت 12 با یک باتری فوق العاده 5000 میلی آمپر ساعتی عرضه شده است که از طریق درگاه USB Type-C 2.0, شارژ می شود. کارایی باتری این تراشه جدید شگفت انگیز است. Redmi Note 12 5G تنها حدود ۵ درصد از عمر باتری را با ۱۵ دقیقه بازی Call of Duty: Mobile از دست داد و ۱۲ درصد باتری را در طول یک ساعت ناوبری GPS. در شرایط استفاده عادی، باتری این گوشی هوشمند به راحتی توانست نزدیک به ۷ ساعت دوام بیاورد که بسیار چشمگیر است. این گوشی از یک شارژر 33 واتی پشتیبانی می کند که به اندازه کافی سریع است و طبق آزمایشات، Redmi Note12 5G در 22 دقیقه به شارژ 50 درصد و همچنین از ۰ تا ۱۰۰ در حدود ۶۷ دقیقه شارژ می‌شود. همچنین گوشی شیائومی ردمی نوت 12 امکان پشتیبانی از OTG برای اتصال واحد‌های ذخیره سازی و لوازم جانبی وجود دارد.

قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت 12

قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت 12 در بازار ۲۷۹ دلار است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان