تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱

بررسی مشخصات و قیمت گوشی شیائومی 12

در این گزارش گوشی شیائومی ۱۲ را زیر ذره بین قرار داده و به بررسی مشخصات و قابلیت‌های آن پرداخته‌ایم.

گوشی شیائومی 12

رویداد۲۴  حسین فلاحی: شیائومی 12 تلاش دیگری از سوی سازنده چینی برای کسب جایگاهی در بخش گوشی‌های هوشمند برتر است. از نظر فنی و همچنین از نظر قیمت، شیائومی از رقیب کره جنوبی خود، سامسونگ الگوبرداری می‌کند. قیمت Xiaomi 12 دقیقاً به اندازه Galaxy S ۲۲ است و در بررسی ما متوجه می‌شویم که آیا این تلفن هوشمند واقعاً جایگزین مناسبی است یا خیر.

طراحی شیائومی 12 

شیائومی 12 یک صفحه نمایش ۶.۳ اینچی ارائه می‌دهد که در یک شاسی با کیفیت بالا که از شیشه و آلومینیوم تشکیل شده تعبیه شده است. ابعاد این گوشی هوشمند ۱۵.۳ × ۷.۰ × ۰.۸ سانتی متر است و وزن آن ۱۸۰ گرم است. با این حال، هیچ گواهی IP برای این گوشی وجود ندارد که جای تاسف است.

جنس قاب جلو شیائومی 12 از گوریلا گلاس ویکتوس و جنس قاب پشتی از گوریلا گلاس ۵  است. جنس فریم آن نیز آلومینیومی است. گوشی شیائومی 12 دارای سنسور تشخیص اثر انگشت است.  

از نکات منفی طراحی گوشی شیائومی 12 این است که بدون جک ۳.۵ میلی متری عرضه شده است. همچنین این گوشی دارای پورت microSD نیست. شیائومی 12 دارای یک صفحه نمایش منحنی با لبه‌های خمیده با ترکیب پشتی براق است.  شیائومی 12 در چهار رنگ خاکستری، آبی، بنفش و سبز عرضه شده است.

در مقایسه با مدل قبلی یعنی شیائومی Mi 11، سازنده بار دیگر کیفیت تولید خود را بهبود بخشیده است. شیائومی 12راز نظر کیفیت به هیچ وجه کمتر از سایر مدل‌های پریمیوم نیست. شکاف‌ها ناچیز هستند، گوشی هوشمند فقط در تست ضربه کمی توخالی به نظر می‌رسد و هنگامی که نیروی اضافی در تلاش برای خم کردن آن اعمال می‌کنید، چیزی نمی‌شکند. این گوشی به لطف ابعاد کوچکترش به خوبی در دست جای می‌گیرد و همین امر در مورد جیب شما نیز صدق می‌کند.

صفحه نمایش شیائومی 12 

صفحه نمایش نسبتا جمع و جور ۶.۳ اینچی به طرز شگفت انگیزی برای مصرف محتوای رسانه‌ای مناسب است. به لطف ۱۲۰ هرتز، فناوری AMOLED و رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، فیلم‌ها و عکس‌ها به اندازه کافی صاف، واضح و روشن هستند. سطح روشنایی نیز در جایی که محتوا به راحتی قابل مشاهده است حتی در زیر نور شدید خورشید نیز کافی است. فاکتور کلی احساس خوب با بلندگو‌های بسیار بلند و یک موتور لرزش به خصوص واضح کامل می‌شود.

با این حال، دکمه پاور نسبتاً باریک و دراز هنگام فشار دادن و نگه‌داشتن انگشت، کمی بر روی انگشت قرار می‌گیرد و تجربه نسبتاً ناخوشایندی را ایجاد می‌کند. علاوه بر این، قوز (برآمدگی) دوربین در پشت تا حدودی از شاسی بیرون زده و در شیب تدریجی باریک نمی‌شود. این واقعیت که شیائومی تصمیم گرفت گواهی IP را در نظر نگیرد، در دستگاهی که در این بخش قیمتی قرار می‌گیرد نیز سخت است.

 سیستم عامل/ رابط کاربری گوشی موبایل شیائومی 12 

با شیائومی 12، سازنده در نهایت سیستم عامل MIUI خود را به اندروید 12 ارتقا داد. MIUI در سیزدهمین نسخه خود تأثیر خوبی بر جای می‌گذارد، اما یک نقص عمده در این گوشی هوشمند خود را در اینجا نشان می‌دهد. این به این دلیل است که مکان‌های تبلیغاتی مانند آمازون، فیس بوک، تیک تاک، اسپاتیفای جایی در گوشی‌های هوشمند برتر ندارند. در بخش میان رده، به دلیل قیمت ورودی پایین تر، ممکن است همچنان قابل قبول باشد.


بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات گوشی شیائومی 13 


با این حال، به نظر تبلیغاتی که برای مثال در برنامه Themes پیدا می‌کنید، آزاردهنده‌تر هستند. اگر این هم شما را آزار می‌دهد، Antoine به شما می‌گوید که چگونه می‌توانید تبلیغات در سیستم عامل شیائومی را حذف کنید. به هر حال، شیائومی تعداد دفعات به روز رسانی نرم افزار خود را نیز ارتقا داده است. می‌توانید انتظار داشته باشید که تا چهار سال به روز رسانی امنیتی و سه سال ارتقاء سیستم عامل دریافت کنید. این ارزشمند است، اما به تدریج در حال تبدیل شدن به استاندارد صنعتی در بین تولید کنندگان تلفن‌های هوشمند است.

سخت افزار و اجرای شیائومی 12 

به گزارش رویداد۲۴ شیائومی 12به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام مجهز شده است که قدرتمندترین پردازنده اندروید در حال حاضر از بهار ۲۰۲۲ است. سازنده ۸ گیگابایت حافظه کاری ارائه می‌دهد و بر استاندارد‌های سریع هم برای رم و هم برای حافظه داخلی متکی است. با این حال، نمی‌توانید فضای ذخیره سازی گوشی هوشمند را از طریق کارت‌های microSD افزایش دهید.

از نظر کارایی، بالاخره در سال ۲۰۲۲ نوعی دستگاه یکسان برای گوشی‌های هوشمند گران قیمت ایجاد شد. شما از Qualcomm Snapdragon ۸ Gen ۱ SoC استفاده می‌کنید که به ۸ گیگابایت رم DDR۵ و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی متصل می‌شود. حافظه داخلی UFS ۳.۱. بنابراین، می‌توانید تمام بازی‌های موبایلی که در فروشگاه Google Play در دسترس هستند را بدون لگ و با تنظیمات گرافیکی بالا بازی کنید! همانطور که برای پرچمداران معمول است، عملکرد مازادی نیز وجود دارد که باید استفاده راحت را در چند سال آینده تضمین کند.

مشکل دیگر پردازنده‌های کوالکام: آن‌ها در داخل گوشی هوشمند بسیار گرم می‌شوند و در نتیجه دو مشکل ایجاد می‌کنند: یکی، گوشی هوشمند عملکرد پردازنده (همچنین به عنوان دریچه گاز حرارتی شناخته می‌شود) را در درازمدت کاهش می‌دهد و دیگری اینکه گوشی هوشمند به‌طور ناخوشایندی گرم می‌شود. لمس. معیار تست استرس اپلیکیشن ۳D Mark که یک جلسه بازی بیست دقیقه‌ای را شبیه‌سازی می‌کند، حتی پس از ۱۰ دقیقه توسط تلفن هوشمند قطع شد تا بیش از حد داغ نشود. با این حال، هیچ مشکلی در طول بازی مشاهده نشد و فقط اتلاف حرارت ضعیف شاسی برای لمس آزار دهنده بود.

شیائومی 12 با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام  تا ۱۲ گیگابایت رم  و همچنین تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS ۳.۱ را پشتیبانی می‌کند. این گوشی در سه مدل با حافظه داخلی و رم ۱۲۸/۸ گیگابایت، ۲۵۶/۸ گیگابایت و ۲۵۶/۱۲ گیگابایت عرضه شده است.

دوربین موبایل شیائومی 12 

شیائومی 12 دارای ماژول دوربین سه گانه با لنز اصلی ۵۰  مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱.۹، لنز فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f.۲.۴ و لنز تله فوتو ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f.۲.۴ است. همچنین گوشی شیائومی 12 دارای دوربین سلفی با وضوح ۳۲ مگاپیکسل با دیافراگم f/۲.۴ است.

دوربین گوشی شیائومی 12

شیائومی 12 دارای پیکربندی دوربین سه گانه در پشت است که می‌توانید از دوربین اصلی و فوق عریض برای استفاده روزمره استفاده کنید. دوربین سوم یک دوربین ماکرو تله فوتو با رزولوشن بسیار کم است که نمی‌تواند کاربرد عملی داشته باشد. می‌توانید سلفی‌هایی با کیفیت ۳۲ مگاپیکسل و حتی ویدیو‌های ۸ K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه بگیرید.

 باتری و نوع درگاه موبایل شیائومی 12 

شیائومی 12 دارای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع سیمی ۶۷ واتی سیمی، شارژ بی سیم ۵۰ واتی و شارژ بی سیم معکوس ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

وقتی صحبت از شارژ به میان می‌آید، شیائومی به وضوح از رقبای خود جلوتر است. شارژ سیمی ۶۷ واتی بسیار سریع است و به شما امکان می‌دهد در کمتر از ۴۰  دقیقه از شارژ ۰ به ۱۰۰ درصد برسید. همچنین شارژر ۵۰ واتی این امکان را به شما می‌دهد که در مدت زمان کمتر از ۵۵  دقیقه به شارژ ۱۰۰ درصد برسید. همچنین در این گوشی امکان پشتیبانی از OTG برای اتصال واحد‌های ذخیره سازی و لوازم جانبی وجود دارد. گوشی شیائومی ۱۲ دارای  درگاه USB Type-C ۲.۰ است.

قیمت گوشی شیائومی 12

قیمت گوشی شیائومی 12 در بازار ۵۱۰ دلار است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان