تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱

محبوبیت رزرو اقامتگاه بومگردی!

اقامتگاه بومگردی، به‌عنوان شکلی خاص از گردشگری است که میزبان این اقامتگاه‌ها عموماً افراد محلی هستند. این اقامتگاه‌ها معمولاً خانه‌های قدیمی و روستایی هستند که افراد، اقدام به اجاره آن، به‌صورت روزانه کرده و از مسافران، مانند میهمانان خود، پذیرایی می‌کنند.

محبوبیت رزرو اقامتگاه بومگردی!

رویداد۲۴ اقامتگاه بومگردی، به‌عنوان شکلی خاص از گردشگری است که میزبان این اقامتگاه‌ها عموماً افراد محلی هستند. این اقامتگاه‌ها معمولاً خانه‌های قدیمی و روستایی هستند که افراد، اقدام به اجاره آن، به‌صورت روزانه کرده و از مسافران، مانند میهمانان خود، پذیرایی می‌کنند.

 احداث اقامتگاه‌های بومگردی باهدف تأثیرگذاری بر طبیعت، انجام شد و سعی در کاهش اثرات گردشگری انبوه دارند. دردسترس‌بودن فاکتورهای میزبانی مانند: نظافت اقامتگاه، غذا، امکانات تفریحی و سرگرمی، یکی از پیش‌نیازهای اساسی توسعه هر مقصد گردشگری است. اغلب این اقامتگاه‌های بومگردی، به دنبال ارائه خدماتی هستند که سازگار با محیط‌زیست باشد.

به نظر می‌رسد که اقامتگاه گردشگری، مقصد صمیمی‌تر و ماجراجویانه‌تری نسبت به هتل‌های پنج‌ستاره محسوب می‌شود! همچنین، روند افزایشی تعداد مسافر به اقامتگاه‌های بومگردی، به طور چشمگیری قابل‌مشاهده است. این اقامتگاه‌ها معمولاً  امکاناتی مانند: مزرعه‌داری، غذا‌های محلی و طبیعت بکر را علاوه بر امکانات کلی، در اختیار مسافران، قرار می‌دهند.

اگر قصد رزرو اقامتگاه (https://www.alibaba.ir/accommodation/) گردشگری را دارید، پس تا پایان این مطلب از علی بابا همراه ما باشید.

اقامتگاه بومگردی چیست؟

اقامتگاه بومگردی، یک جایگزین عالی برای انتخاب محل اقامت، به‌جای هتل و مسافرخانه است؛ زیرا در سفر به این اقامتگاه‌ها با محیط زیستی بکر و دست‌نخورده روبرو خواهید شد که تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برای هر مسافری، ایجاد می‌کند. با رزرو اقامتگاه بومگردی، مواردی نظیر: زندگی محلی، کشاورزی ارگانیک، طبیعت‌گردی و زندگی با حیات‌وحش را تجربه خواهید کرد.

با رزرو این اقامتگاه‌ها دیگر نیازی به کنارگذاشتن امکاناتی مانند: زندگی مدرن، آرامش، تالاب‌های شناور، غذاهای لذیذ و مناظر دیدنی نیست! چرا می‌توانید همه این موارد را به یکباره تجربه کنید.

با سفر به این اقامتگاه‌ها می‌توانید در طبیعت بمانید، در مزارع کمک کنید یا به‌سادگی در یک طبیعت بکر، نفس بکشید. یادگرفتن کشاورزی ارگانیک، تجربه طبیعت‌گردی به بهترین شیوه و زندگی در آن نیز، یکی دیگر از مزایای انتخاب اقامتگاه بومگردی است. همچنین می‌توانید، از تجربه دوری از زندگی شهری و تجمل، لذت ببرید و به معنای واقعی، فرهنگ غنی افراد محلی و زیبایی‌های باورنکردنی را تجربه کنید.

تفاوت اقامتگاه بومگردی با هتل در چیست؟

تفاوت اصلی بین اقامتگاه بومگردی و اقامتگاه بومگردی، نوع و تعداد خدماتی است که به مسافران ارائه می‌شود. به‌طورکلی، هتل‌ها معمولاً در مساحت‌های بزرگ‌تری نسبت به اقامتگاه‌های بومگردی ساخته می‌شوند. همچنین، هتل‌ها امکانات بیشتری مانند: اسپا، رستوران‌های مختلف و یا تورهای گردشگری مختلف را ارائه می‌دهند. اما باز رزرو اقامتگاه گردشگری، تنها می‌توانید از منظره‌های بکر و زندگی روستایی، لذت ببرید.

محبوبیت رزرو اقامتگاه بومگردی!

بزرگ‌ترین تفاوت هتل‌ها با اقامتگاه‌های بومگردی در محیطی است که در آن قرار دارند. اقامتگاه‌های بوم‌گردی، نسبتاً دورافتاده‌تر هستند و در محیط‌های طبیعی نسبتاً دست‌نخورده مانند: جنگل‌ها و کوه‌ها قرار دارند. اما از طرف دیگر، هتل‌ها اغلب با شهرها و شهرک‌ها مرتبط هستند.

اقامتگاه‌های بومگردی، معمولا بر عناصری مانند: حفظ محیط‌زیست و به‌حداقل‌رساندن اثرات منفی در آن، تأکید دارند. استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر، خدمات بازیافت، روشنایی کم‌مصرف، غذاهای محلی، محصولات پاک‌کننده غیر‌سمی و... جزو مواردی است که در اقامتگاه‌های بومگردی رعایت می‌شود. چرا که اقامتگاه بومگردی، بیشتر از هتل‌ها، به محیط طبیعی وابسته است.

مزایای اقامت در اقامتگاه بومگردی چیست؟

انتخاب اقامتگاه بومگردی برای سفر، مزایای بی‌شماری برای محیط طبیعی و جمعیت محلی دارد. اما تعداد محدود این اقامتگاه‌ها، زیرساخت‌های توریستی و فعالیت‌های دوستدار محیط‌زیست را به حداقل می‌رساند. باید توجه داشته باشید که رزرو اقامتگاه بومگردی، مزایای بسیاری دارد که در ادامه، به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

حفاظت از محیط زیست

نظافت منظم محیط‌زیست، به مهمانان اجازه می‌دهد تا در حفاظت از محیط‌زیست، شرکت کنند. در اقامتگاه‌های بومگردی، عموماً میزبانان با آموزش چگونگی زندگی در طبیعت، نقش مهمی در حفظ محیط‌زیست دارند. همچنین، اجرای شیوه‌های خاص در زندگی روزمره و استفاده از مواد غذایی ارگانیک، باعث حفظ محیط‌زیست می‌شود.

دور ماندن از آلودگی شهری

اکثر اقامتگاه‌های بومگردی قشم ، شمال و در کل خانه های سنتی بومیان ، در مناطق بکر و دست‌نخورده قرار دارند که اکثر میهمانان نیز، به همین دلیل، اقامت در آن را به هتل‌ها ترجیح می‌دهند. می‌توانید با مسافرت به این مناطق، چند روزی را دور از آلودگی شهری زندگی کنید و از هوای تمیز، لذت ببرید.

حفظ منابع طبیعی

مدیریت دقیق و حفاظت از منابع طبیعی، یکی از اولویت‌های اصلی اقامتگاه‌های بومگردی است. در این مناطق، مصرف آب به‌عنوان یکی از ارزشمندترین منابع طبیعی، باید موردتوجه ویژه قرار گیرد. مصرف بهینه آب، تعویض روزانه حوله و ملحفه و استفاده از نور طبیعی خورشید برای خشک‌کردن لباس‌ها تنها چند نمونه هستند. این خانه‌های ییلاقی، عموماً دارای صابون و شامپوی سازگار با محیط‌زیست هستند؛ بنابراین، مهمانان می‌توانند از محصولات سازگار با محیط‌زیست استفاده کنند که به محیط‌زیست آسیبی نمی‌رساند.

محبوبیت رزرو اقامتگاه بومگردی!

لذت زندگی در طبیعت

برخورد محترمانه با طبیعت با شروع مسافرت به یک اقامتگاه بومگردی، آغاز می‌شود. مردم با استفاده از مواد طبیعی و محلی، نه‌تنها به‌خوبی با محیط طبیعی خود سازگار می‌شوند، بلکه از اقتصاد محلی نیز، حمایت می‌کنند. با استفاده از چوب‌های احیا شده برای برپاکردن آتش، دیگر نیازی به قطع درختان جنگل نیست. با کاشت گل و درخت در باغ، پروانه‌ها و پرندگان، مکانی برای زندگی پیدا می‌کنند و همین موضوع، باعث ایجاد حس زندگی می‌شود.

یک مسافرت اقتصادی

هزینه سفر به اقامتگاه‌های بومگردی، نسبت به هتل‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. اکثر هتل‌ها به دلیل خدمات ۲۴ ساعته‌ای که به مشتریان ارائه می‌دهند، از نرخ مشخصی برخوردارند. اما در اقامتگاه‌های بومگردی، نرخ اقامت، بر اساس لوکیشن و متراژ خانه، تعیین می‌شود و اغلب، هزینه‌های کمتری را نسبت به هتل، پرداخت می‌کنید.

در پایان

اقامتگاه بومگردی، به مکانی در دل طبیعت اطلاق می‌شود که سالانه، گردشگران بسیاری، سفر به این اقامتگاه‌ها را به هتل‌های لوکس، ترجیح می‌دهند. با سفر به این اقامتگاه‌ها از نزدیک با سبک زندگی محلی آشنا می‌شوید و چند روزی را به‌دور از آلودگی‌‌های صوتی و محیطی می‌گذرانید.

اگر قصد رزرو یکی از این اقامتگاه‌های بومگردی را دارید، کافی است با مراجعه به سایت علی بابا، رزرو خود را به‌صورت آنلاین انجام دهید. علی بابا، ارائه‌دهنده انواع هتل‌ها و اقامتگاه‌های روستایی است که می‌توانید بر اساس علایق خود، بهترین‌ها را انتخاب کنید.

برچسب ها: گردشگری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان