تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
دیدار فرستاده ویژه پادشاه و وزیر انرژی و معادن عمان با معاون اول رئیس جمهور

محمد مخبر: مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و عمان باید همپای روابط دوستانه و سیاسی دو کشور گسترش یابد

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اشتراکات فراوان و روابط صمیمانه و دیرینه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان گفت: روابط تهران و مسقط روابطی بسیار صمیمانه و ممتاز است که باید تلاش کنیم مناسبات تجاری و اقتصادی فیمابین را نیز همپای روابط سیاسی گسترش دهیم.

محمد مخبر: مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و عمان باید همپای روابط دوستانه و سیاسی دو کشور گسترش یابد

رویداد۲۴ محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در دیدار «سالم بن ناصر العوفی» فرستاده ویژه پادشاه عمان و وزیر انرژی و معادن این کشور اظهار داشت: به رغم رویکرد مهم و راهبردی مقامات دو کشور برای توسعه مناسبات تجاری فیمابین، هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد که باید با رفع موانع پیش رو به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

محمد مخبر مسایل بانکی را از موانع اصلی بر سر راه توسعه مناسبات تجاری میان دو کشور برشمرد و گفت: پایه و بنیان هر رابطه اقتصادی، مبادلات بانکی است از این رو باید رفع مسایل بانکی را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دهیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به خط هوایی مستقیم تهران – مسقط، ضرورت افزایش پرواز‌های این مسیر را گامی در جهت تسهیل رفت و آمد تجار و ارتقاء سطح همکاری‌های دو کشور ارزیابی و اظهار امیدواری کرد در دوره پیش رو شاهد عملیاتی شدن و اجرای توافقات بر زمین مانده میان دو کشور باشیم.

محمد مخبر از وزیر صنعت معدن و تجارت کشورمان به عنوان رییس طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و عمان خواست برگزاری جلسات این کمیسیون افزایش پیدا کند و زمینه‌های همکاری مشترک میان دو کشور با برنامه زمان بندی دقیق پیگیری شود.

سالم بن ناصر العوفی فرستاده ویژه پادشاه عمان و وزیر انرژی و معادن این کشور نیز در این دیدار از مأموریت ویژه خود برای پیگیری روند همکاری‌ها و سرمایه گذاری‌های دو کشور در تمامی بخش‌ها از جمله انرژی خبر داد و گفت: به دستور پادشاه عمان باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن مسایل پیش روی توسعه همکاری‌های تهران و مسقط را حل و فصل کنیم.

وی روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در سطح منطقه را روابطی عالی و ممتاز توصیف و خاطرنشان کرد: تلاش جدی ما این است که مناسبات تجاری را به سطح روابط سیاسی و صمیمانه دو کشور برسانیم.

وزیر سرمایه گذاری عمان نیز که در این دیدار حضور داشت بر لزوم بسترسازی برای فعال شدن بخش خصوصی و تجار دو کشور تأکید کرد و گفت: باید فرصت و شرایط مطلوبی برای همکاری بخش خصوصی دو کشور فراهم کنیم تا از این طریق همکاری‌های اقتصادی فیمابین ارتقاء پیدا کند.

برچسب ها: محمد مخبر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان