تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۱

راه‌هایی برای رفع پرز لباس

پرزدادن لباس یکی از بدترین چیزهاییست که ممکن است برای لباس رخ دهد و ظاهر آن را زشت می‌کند.

راه‌هایی برای رفع پرز لباس

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: پرزدادن لباس یکی از بدترین چیزهاییست که ممکن است برای لباس رخ دهد و ظاهر آن را زشت می‌کند.

یکی از چیز‌هایی که ظاهر لباس را زشت می‌کند پرز دادن آن است به‌ویژه اگر رنگ لباس تیره باشد پرز‌ها بیش‌تر خود را نشان می‌دهند و به‌راستی آزاردهنده‌اند.
باید بدانید می‌توانید به آسانی و با چند راه‌کار ساده خود را از این پرز‌های مزاحم رها کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا این راه‌کار‌ها را بیان کنیم.

برای رفع پرز لباس از چه مواد و ابزاری استفاده کنیم؟

از بین‌بردن پرز‌ها با چسبندگی و ساییدگی

یکی از راه‌های بسیار معمول استفاده از غلتک است که ایت روز‌ها در فروش‌گاه‌ها و حتی خشک‌شویی‌ها وجود دارد و به فروش می‌رسد. شما هم‌چنین این غلتک‌ها را می‌توانید در فروش‌گاه‌های پارچه و جایی‌که وسایل حیوانات خانگی را می‌فروشند پیدا کنید. آن را بر روی لباس بکشید و به سمت بالا و پایین حرکت دهید همانطور که به حرکت ادامه می‌دهید، متوجه خواهید شد که غلتک کم‌تر پرز را جمع می‌کند.

در این مرحله باید ورق چسبناک غلتک را عوض کنید تا بهتر کار کند. باید این کار را تا هنگامی‌که تمامی پرز‌ها از روی لباس جمع شد ادامه دهید. در این کار به تنها چیزی که نیاز دارید کمی شکیبایی و حوصله است.

غلتک دست‌ساز خانگی درست کنید

شما می‌توانید در خانه و با سایل در دسترس برای خود یک غلتک درست کنید. برای این کار به یک رول نوار گسترده و بسته‌بندی و یک پین نورد نیاز دارید. کمی از نوار را باز کنید و انتهای آن را در انتهای پین نورد قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که سمت چسبنده نوار به سمت روبه‌روست و از سمت صاف رو به پین نورد است.

با دقت نوار را در اطراف پین نورد در یک مارپیچ قرار دهید، مانند یک آب نبات و اطمینان حاصل کنید که برای هر نوبت هم‌پوشانی داشته باشید. هنگامی که شما به انتهای دیگر پین نورد می‌رسید، نوار را جمع کنید، می‌توانید از یک قطعه کوچک از نوار برای بستن آن به پین استفاده کنید.

برای استفاده از این، به سادگی قطعه نورد را روی لباس خود قرار دهید، آن را با دستگیره نگه دارید و به بالا و پایین بچرخانید، تا پرز ریخته شود.

برخی از نوار‌های بسته‌بندی را در اطراف دست خود قرار دهید، قطعه‌ای از نوار را که عرض بیش‌تری نسبت به دست شما دارد را برش دهید و در دستتان نگه دارید، روی چسبنده نوار را به سمت بیرون قرار دهید و روی لباس بکشید، تا پرز از بین برود.

رفع پرز لباس

استفاده از نوار چسب پاک‌کردن پرز‌ها

یک نوار پهن را پیدا کنید و قطعه‌ای را که چند اینچ طول دارد، برش دهید. قسمت چسبنده را به سمت پایین، در منطقه آسیب دیده قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که نوار در همان جهت بافت پارچه (معمولا بالا و پایین) قرار دارد.

انگشت خود را بر روی نوار بکشید و آن را صاف کنید، و سپس مجددا آن را بکشید؛ هر چه نوار پهن‌تر باشد فضای بیش‌تری را پوشش می‌دهد. استفاده از نوارچسب شاید نسبت به غلتک دشوارتر باشد.

استفاده از ریش‌تراش پاک‌کردن پرز‌ها

یکی دیگر از راه‌کار‌ها برای از بین‌بردن پرز لباس استفاده از ریش‌تراش برقیست. آن را روشن کنید و برروی پرز‌های لباس بکشید و بچرخانید.

دقت داشته باشید هنگامی که کار تمام شد، ریش تراش را باز کنید و پرز را دور بریزید.

استفاده از سنگ پا برای پاک‌کردن پرز‌ها

از راه‌کار‌های جالب و قدیمی برای از بین‌بردن پرز لباس سنگ پاست.

به گزارش رویداد۲۴ حواستان باشد هنگامی‌که سنگ پا را روی لباس می‌کشید از سمت راه‌های پارچه باشد تا لباستان نخ‌کش نشود. سنگ پا را به آرامی روی پرز‌های لباس بکشید و برروی یک نقطه تمرکز نکنید. اگر این کار را انجام دهید لایه‌های پارچه از بین می‌رود و ممکن است دچار پارگی شود.

توجه کنید از سنگ‌پا برای لباس‌های پنبه‌ای یا پشمی استفاده نکنید.

جنس دیگری که باید به آن توجه کنید و از سنگ پا برای آن استفاده کنید ساتن و ابریشم است، چون این سنگ این جنس پارچه‌ها را به سرعت نخ‌کش می‌کند و ظاهر آن‌ها افتضاح می‌شود.

برای این جنس پارچه‌ها بهتر است از غلتک استفاده کنید تا آن‌ها را نخ‌کش نکنند.


بیشتر بخوانید: ایده‌هایی برای چیدمان میز تلویزیون


استفاده از تیغ برای پاک‌کردن پرز‌ها

برخی از لباس‌ها به‌ویژه لباس‌های پشمی و بافتنی پرز که می‌گیرند آن پرز‌ها به لباس می‌چسبند و از بین‌بردن آن‌ها دشوار است. برای این کار می‌توانید از تیغ استفاده کنید.
یک تیغ بردارید و آن را بالای لباس قرار دهید به آرامی تیغ را بر روی لباس بکشید. آن را بلند کنید و پرز‌های اضافی را جمع کنید، این کار را چند بار انجام دهید، تا پرز کاملا برداشته شود.

اگر ریش تراش الکتریکی ندارید، گزینه‌ای ارزان تر، استفاده از یک تیغ است. هنگام استفاده از تیغ مراقب باشید که لباس را پاره نکنید.

استفاده از یک اسفنج مرطوب یا پد برای پاک‌کردن پرز‌ها

یک اسفنج یا پد تمیز را با آب خیس کنید و آن را فشار دهید تا رطوبت اضافی خارج شود. به آرامی قسمت خشن اسفنج یا پد را روی پارچه بکشید. از یک حرکت رو به پایین استفاده کنید و در یک زمان در بخش‌های کوچک کار کنید.

استفاده از دستکش لاستیکی برای پاک‌کردن پرز‌ها

یک دستکش لاستیکی دست کنید، مانند یک مورد که برای شستن ظروف استفاده می‌کنید، دست خود را به سمت پایین در سراسر پارچه بکشید، پرز و موی حیوان به دستکش می‌چسبند و در یک منطقه جمع می‌شوند. شما می‌توانید آن‎ها را با استفاده از دستکش پاک کنید یا می‌توانید آن‌ها را با یک قطعه نوار یا یک غلتک جمع کنید.

استفاده از جوراب نایلونی یا جوراب شلواری برای پاک‌کردن پرز‌ها

جوراب نایلونی را مانند دستکش، دست کنید. دست خود را بر روی لباس بکشید، پرز به جوراب می‌چسبد.

راه‌هایی برای رفع پرز لباس

شستن لباس بدون مواد شوینده برای پاک‌کردن پرز‌ها

پرز‌ها گاهی درست پس از شسته‌شدن با ماشین لباس‌شویی به‌وجود می‌آیند. اگر لباس‌ها را از ماشین بیرون آوردید و متوجه پرز روی آن‌ها شدید آن‌ها را بار دیگر به ماشین برگردانید و این بار بدون مواد شوینده بشویید.

پس از این‌که شستن تمان شد آن‌ها را بیرون بیاورید و تکان دهید تا اگرهم‌چنان پرزی روی آن‌ها وجود دارد جدا شود سپس اجازه دهید لباس‌ها خشک شوند.

استفاده از سرکه برای پاک‌کردن پرز‌ها

یک چهارم فنجان سرکه را در ماشین لباس‌شویی بریزید و لباس‌ها را با آن بشویید. سرکه سبب از بین‌رفتن پرز لباس می‌شود.

پیش از شستن لباس، جیب‌ها را چک و خالی کنید

چیز‌هایی مانند دستمال کاغذی در شست‌وشو کار را بدتر می‌کند و پرز بیش‌تری به لباس می‌چسبد. مطمئن شوید و جیب‌ها را چک کنید و هر گونه ضایعات بافت، پارچه یا کاغذ را بردارید.

خشک‌کردن لباس در فضای باز

یکی از دلایلی که روی لباس پرز به‌وجود می‌آید استفاده مداوم از خشک‌کن است بنابراین برای جلوگیری از پرزدادن لباس‌ها بهتر است تا جای ممکن آن‌ها را در فضای باز و به شکل طبیعی خشک کنید.

باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که نورخورشید و هوای تازه هرگونه باکتری و بوی بد را از لباس پاک می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان