تاریخ انتشار: ۰۱:۰۳ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱

Chat GPT چیست و چه استفاده‌ای دارد؟

 در این گزارش به معرفی ابزار هوش مصنوعی Chat GPT خواهیم پرداخت که این روزها همه می خواهند درباره آن بدانند.

Chat GPT چیست و از آن برای چه کاری استفاده می شود؟

رویداد۲۴  حسین فلاحی: Chat GPT یک ربات چت هوش مصنوعی است که توسط Open AI توسعه یافته است.  ربات چت دارای یک مدل مبتنی بر زبان است که توسعه‌دهنده آن را برای تعامل انسانی به صورت مکالمه تنظیم می‌کند.

 به طور موثر این یک ربات چت شبیه سازی شده است که در درجه اول برای خدمات مشتری طراحی شده است.  اگرچه کاربران می توانند از آن برای مقاصد مختلف دیگر نیز استفاده کنند که از نوشتن مقاله گرفته تا پیش نویس طرح های تجاری تا تولید کد را شامل می شود.  اما Chat GPT چیست و واقعاً چه کاری می تواند انجام دهد؟

 اگر در مورد Chat GPT تازه کار هستید، این گزارش برای شماست، بنابراین تا انتها آن را بخوانید تا اطاعات مفیدی در مورد Chat GPT بدست آورید. کسانی که به دنبال به روز بودن با پیشرفت های اخیر OpenAI هستند ممکن است علاقه مند به یادگیری در مورد مدل بزرگ نسل بعدی، GPT-4 باشند.

 این مدل تکرار بعدی مدل های GPT است که توسط OpenAI توسعه یافته است. چه چیزی ارائه خواهد کرد؟  خب، طبق گفته شرکت هوش مصنوعی، GPT-4 یک مدل چند وجهی است. این توانایی درک ورودی های تصویر و ویدئو را خواهد داشت و پاسخی را در قالب متن ایجاد می کند.  یک ویژگی اولیه که در حال حاضر برای مدل فعلی GPT-3.5 موجود نیست.

حال، این برای Chat GPT چه معنایی خواهد داشت؟  در حال حاضر، Chat GPT از مدل GPT-3.5 OpenAI - نسخه به روز شده GPT-3 پشتیبانی می شود. اما، این در حال تغییر است.  OpenAI رسما اعلام کرده است که Chat GPT ارتقا خواهد یافت.  این شرکت هوش مصنوعی قرار است زیرساخت GPT-4 را در ربات هوش مصنوعی قرار دهد و به شما امکان می دهد با استفاده از تصاویر و ویدیوها با Chat GPT ارتباط برقرار کنید.

Chat GPT چیست؟

این یک سیستم تولید خودکار ربات چت هوش مصنوعی است که توسط Open AI برای مشتریان آنلاین ایجاد شده است.  این یک چت مولد از پیش آموزش دیده است که از پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می کند.  منبع داده‌های آن کتاب‌های درسی، وب‌سایت‌ها و مقالات مختلف است که از آنها برای مدل‌سازی زبان خود برای پاسخ به تعامل انسانی استفاده می‌کند. این سیستم چت بات اطلاعات و پاسخ به سوالات را از طریق هوش مصنوعی ارائه می دهد.  نسخه محبوب Chat GPT مدل GPT-3 است.

Chat GPT برای چه مواردی استفاده می شود؟

 ویژگی اصلی Chat GPT ایجاد پاسخ هایی است که انسان ها در یک جعبه متن ارائه می دهند.  بنابراین، برای چت بات ها، مکالمات سیستم هوش مصنوعی و دستیاران مجازی مناسب است.

 با این حال، همچنین می تواند پاسخ های طبیعی به سؤالات را با لحن محاوره ای بدهد و می تواند شعرهای داستانی و موارد دیگر تولید کند. علاوه بر این می تواند:

  •  کد بنویسد
  •  مقاله یا پست وبلاگ بنویسد
  •  ترجمه کند
  • رفع ایراد کند
  •  داستان/شعر بنویسد
  •  آکورد و اشعار را توصیه کند

 برای اینکه هوش مصنوعی یکی از این خواسته ها را برای شما انجام دهد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستور را در ربات چت تایپ کنید.

Chat GPT Pro چیست؟

Chat GPT Pro، یک برنامه اشتراک حرفه ای برای Chat GPT OpenAI است.  هزینه این سرویس حدود 42 دلار در ماه است.  در کمال تعجب، طرح حرفه ای از زمان انتشار گزارش ها در ابتدای سال هنوز معرفی نشده است.

 با این حال، OpenAI اخیرا یک سرویس اشتراک را منتشر کرده است، اما با نام دیگری - Chat GPT Plus.  این طرح مزایای انحصاری از جمله دسترسی اولویت‌دار و زمان پاسخگویی سریع‌تر را به کاربران ارائه می‌دهد.  این گزینه تنها 20 دلار در ماه هزینه دارد و به طور قابل توجهی ارزان تر از Pro است.

 چت GPT برای چه مواردی آموزش داده شده است؟

 این به NLP (پردازش زبان طبیعی) متکی است.  این یک ابزار عالی برای محققان و توسعه دهندگانی است که بر روی پروژه های مختلف NLP کار می کنند و دارای بسیاری از وظایف، دامنه ها و برنامه های کاربردی خاص برای کار است.

چت GPT به خوبی در مورد داده های جانبدارانه و همچنین بی طرفانه، در قالب متن از کتاب ها، مقالات و وب سایت ها آموزش دیده است.  Chat GPT می‌تواند خروجی‌های داده و قابلیت اطمینان را بازتولید کند؛ برای بسیاری از برنامه‌های حساس و سایر سیستم‌های ارزشمند Al بسیار مهم است.  با این حال، هنوز هم مستعد خطا است و به داده های آموزشی آن بستگی دارد.


بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT در اندروید و iOS


ما به عنوان انسان، بیشتر و بیشتر در حال تعامل با ماشین های Al-powered هستیم و Chat GPT انقلابی در زمینه Al است.  این یک مدل قوی و به‌ویژه به لطف قابلیت‌های یادگیری عمیق و NLP آن پیشرفته است.  در نهایت، می تواند پاسخ هایی شبیه انسان ایجاد کند و به راحتی برای کاربران قابل درک است.

 کد Chat GPT چیست؟

 Chat GPT بر اساس مدل زبان GPT-3 ساخته شده توسط OpenAI ساخته شده است.  اگرچه کد منبع برای GPT-3 منتشر نشده است، یک پست در سایت StackExchange نشان می دهد که GPT-3 در "مدل و معماری مشابه GPT-2" نوشته شده است.  در ادامه این پست آمده است که "کد منبع GPT-2 100٪ پایتون است".  ظاهراً خود برنامه قادر به ارائه کد در Pythos C++ و جاوا اسکریپت است، در صورتی که از آن خواسته شود کدی ایجاد کند.

 Chat GPT 4 چیست؟

 Chat GPT 4 وجود ندارد. برنامه فعلی که توسط OpenAI در دسترس است بر اساس چیزی به نام «مدل زبان GPT 3.5» ساخته شده است.  به عبارت دیگر، GPT-3.5 به عنوان مغز متفکر پشت ربات چت معروف عمل می کند.

 در اخبار اخیر، OpenAI یک مدل بزرگ چندوجهی جدید با نام تجاری GPT-4 منتشر کرده است.  این مدل جدید در هفته های آینده در Chat GPT پیاده سازی خواهد شد که به کاربران امکان می دهد تصاویر و ویدیوهای ربات را برای ایجاد پاسخ متنی پشتیبانی کنند.

 بنابراین، به طور دقیق، یک Chat GPT 4 وجود نخواهد داشت، اما یک نسخه به روز شده از Chat GPT وجود خواهد داشت که از زیرساخت GPT-4 استفاده می کند.

ثبت نام برای چت GPT

برای ثبت نام در Chat GPT، می توانید از یکی از شناسه های ایمیل و شماره موبایل موجود خود استفاده کنید و سپس این مراحل آسان را برای انجام ثبت نام دنبال کنید. توجه داشته باشید که در صورت نیاز به دسترسی مداوم و بدون محدودیت، اکنون گزینه های قیمت شامل یک طرح حرفه ای موجود است.

  برای انجام ثبت نام مراحل زیر به شرح زیر است:

 در یک مرورگر به صفحه ورود به سیستم بروید.
 یک حساب هوش مصنوعی ایجاد کنید، روی sign up کلیک کنید و شناسه ایمیل خود را وارد کنید.  به عنوان مثال، اگر شما یک شناسه جیمیل داشته باشید و سپس روی Google کلیک کنید، به طور خودکار در حساب Google شما ثبت می شود.
 سپس دکمه ادامه را فشار دهید و شماره موبایل شما را برای تایید می خواهد.
 سپس یک کد روی شماره موبایل خود دریافت می کنید و ممکن است برای دریافت کد از شما هزینه دریافت کند.
 به قسمت فعال سازی پیامک بروید.  ثبت نام و وارد شوید.
 در گوشه بالا سمت راست، در زیر تعادل، گزینه بالا به بالا تعادل را برای شارژ مجدد انتخاب کنید.
 در انتها با اسکرول کردن به پایین، چند گزینه دارید.  برای شارژ مجدد کلیک کنید
 پس از شارژ مجدد، به صفحه اصلی بازگردید و Al services را در کادر جستجو پیدا کنید.
 دکمه سبد خرید را فشار دهید.  شماره موبایل کد کشور شما ذکر شده است.
 آن شماره موبایل را کپی کرده و در قسمت تایید شماره موبایل Chat GPT وارد کنید.  ارسال کد از طریق پیامک
 شما یک کد دریافت می کنید.  این کد تأیید شماست.  این کد را در کادر Open AI وارد کنید تا فرآیند تکمیل شود.
 دلیل اصلی ثبت آن را انتخاب کنید.( برای کشف ویژگی ها )
 در صورت عدم موفقیت، شماره موبایل کشور دیگری را تغییر دهید و سپس دوباره امتحان کنید.

چت بات GPT-3 چیست؟

 ربات‌های گفتگوی GPT-3، ربات‌هایی هستند که برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی هستند که می‌توانند به گونه‌ای برنامه‌ریزی شوند که در ارتباطات طبیعی انسان‌مانند شرکت کنند.  آنها به لطف توسعه با استفاده از موتورها، به‌ویژه GPT-3 OpenAI، که امکان آموزش به زبان نوشتاری و گفتاری انسانی را فراهم می‌کند، می‌توانند تعامل و سودمندی چشمگیری را ارائه دهند.

 برنامه‌های chatbot GPT-3 از یادگیری عمیق و تکنیک‌های دیگر استفاده می‌کنند که هدفشان درک زبان و مدل‌های زبانی است.  این امکان ارتباط تقریباً غیرقابل تشخیص از مکالمه انسانی را فراهم می کند و پیاده سازی هایی دارد که می تواند بسیار مفیدتر از چت بات های معمولی باشد - برای مثال خدمات مشتری.

 آیا می توان از Chat GPT در تلفن همراه استفاده کرد؟

 بله، می توانید از Chat GPT در گوشی خود استفاده کنید.  هیچ چیز مانع شما از انجام این کار نیست، زیرا نسخه وب تلفن همراه برنامه به شما امکان می دهد همان اقداماتی را که در مرورگر دسکتاپ انجام می دهید انجام دهید.

 البته، اگر می‌خواهید وارد شوید، در واقع به یک شماره تلفن برای Chat GPT نیاز دارید و امکان استفاده از آن در تلفن هوشمند، استفاده از تلفن همراه را بسیار آسان می‌کند.

 آیا Chat GPT برای سیستم اندروید وجود دارد؟

هیچ برنامه رسمی Chat GPT از Open AI وجود ندارد و هیچ اطلاعاتی مبنی بر وجود آن وجود ندارد.  ظاهراً «برنامه‌های Chat GPT» در فروشگاه Play موجود است، اما این برنامه ها متعلق به این شرکت نیستند.

 نکته مهم این است که Chat GPT از مدل GPT-3 استفاده می کند که فقط از طریق صفحه OpenAI Chat GPT قابل دسترسی است.  اما اگرچه هیچ برنامه اندروید (یا آیفون) از OpenAI وجود ندارد، می‌توانید با رفتن به همان URL به Chat GPT در دستگاه تلفن همراه خود دسترسی پیدا کنید.

 Chat GPT برای چیست؟

Chat GPT در تولید متنی که گفتار انسان را تقلید می کند بسیار خوب است.  اگر به یک پست برای یک وب‌سایت یا صفحه رسانه اجتماعی نیاز دارید، اما وقت کافی برای نوشتن آن را ندارید به راحتی برای شما این کار را انجام می دهد. همچنین اگر خودتان وقت ندارید می‌تواند برای شما کد تولید کند.

 Chat GPT همچنین برای سرگرم کردن خوب است.  از آن بخواهید که یک جوک به شما بگوید یا برای مشاوره رابطه.  فقط نباید زیاد آن جدی بگیرید.

Chat GPT از زمان انتشار مشهور بوده و قرار است دنیای فناوری را متحول کند.  تنها کاری که باید انجام دهید این است که به وب سایت OpenAI بروید و از آن در مرورگر خود برای آزمایش رایگان آن استفاده کنید.

 برنامه خاصی برای استفاده وجود ندارد و می توانید از آن در وب سایت های دسکتاپ و موبایل استفاده کنید.  شما فقط باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و سپس از آن برای هر چیزی که نیاز دارید استفاده کنید.  برای استفاده شخصی، تحقیقات گسترده یا هر چیز دیگری.  گزینه های جایگزین نیز وجود دارد، اما Chat GPT در حال حاضر در کانون توجه است!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان