تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲

بهترین روش فریز کردن لوبیا سبز

بهترین زمان خرید لوبیا سبز و فریز کردن آن در فصل تابستان بوده و برای فریز کردن بهتر است لوبیاهای سالم و سبز و سفت را خریداری کنید. روش صحیح فریز کردن لوبیا سبز یکی از رازهای خانه داری است که ما در ادامه این راز را برای شما بازگو خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

بهترین روش فریز کردن لوبیا سبز

رویداد۲۴ نازنین احمدی: لوبیا سبز یکی از گیاهان بسیار پر خاصیت بوده که فریز کردن آن باید به روشی درست و اصولی صورت گیرد. فریز کردن لوبیا سبز باید به گونه ای باشد که این ماده پر از خاصیت، خواص خود را از دست ندهد. لوبیا سبز دارای مقادیر زیادی از انواع مواد مغذی اعم از: ویتامین سی، A، K، B1، آهن، کلسیم، فسفر، منگنز، فیبر، پتاسیم، فولات و بسیاری دیگر از مواد مفید برای بدن را دارا است. لوبیا سبز به دلیل دارا بودن موارد بالا، جایگزین بسیار مناسبی برای گوشت بوده و برای افراد گیاه خوار بسیار مناسب است. بهترین زمان خرید لوبیا سبز و فریز کردن آن در فصل تابستان بوده و برای فریز کردن بهتر است لوبیاهای سالم و سبز و سفت را خریداری کنید. روش صحیح فریز کردن لوبیا سبز یکی از رازهای خانه داری است که ما در ادامه این راز را برای شما بازگو خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

انواع روش فریز کردن لوبیا سبز

اگر می خواهید لوبیا سبز را به روشی درست و اصولی فریز کنید، در ابتدا باید لوبیای سبز سالم و سفت را خریداری کرده و با روش هایی که در ادامه نام می بریم آن را بسته بندی و فریز کنید. 3 روش صحیح برای فریز  کردن لوبیا سبز وجود دارد:

خرد کردن لوبیا سبز

 ابتدا لوبیا ها را تمیز بشویید و سر و ته آنها را جدا کنید و دور بریزید. پس از خشک شدن لوبیا ها آنها را به ابعاد دلخواه خورد کرده و به مدت 2 الی 3 دقیقه در یک طرف پر از آب جوش قرار داده و اجازه دهید بجوشد. برخی از افراد دوست دارند ابعاد لوبیا بزرگ باشد و برخی دیگر در ابعاد کوچک آنها را خرد می کنند. همچنین بسیاری دوست دارند لوبیا کاملا پخته شود سپس آن را فریز کنند اما بهتر است تنها به مدت 2 دقیقه در آب جوش بماند تا خاصیت خود را از دست ندهند.

پس از آبکش کردن لوبیاها بلافاصله آنها درون ظرفی پز آب و یخ قرار داده و اجازه دهید به مدت 2 دقیقه درون آن قرار بگیرد. پس از گذشت این مدت زمان، لوبیاها را آبکش کنید و پس از خشک شدن کامل آنها را درون کیسه های فریزر قرار دهید و های ان را کامل بکشید؛ سپس درون فریزر قرار دهید. با استفاده از این روش مواد مضر درون لوبیا سبز مثل پروتئاز و لیپاز از بین رفته و مواد مفید باقی خواهند ماند و لوبیای سبز خواص خود را از دست نخواهد داد.

بهترین روش فریز کردن لوبیا سبز

فریز کردن لوبیا سبز خام

لوبیا سبز را می توانید به صورت خام هم بسته بندی کنید. برای استفاده از این روش همانند روش قبل ابتدا باید آنها را بشویید و سرو ته آنها را خرد کنید و دور بیندازید. سپس بر روی یک پارچه نخی قرار دهید تا آب آن کاملا گرفته شود. پس از خشک شدن به ابعاد دلخواه خرد کنید و درون فریزر قرار دهید. در این روش مواد مضر لوبیا سبز از بین نمی رود و ما روش قبلی را توصیه می کنیم.

فریز کردن لوبیا سبز با گوجه

به گزارش رویداد24 یکی دیگر از روش های صحیح فریز کردن لوبیا سبز، فریز کردن آن به همراه گوجه است. به ازای هر 2 کیلو لوبیا سبز، یک کیلو گوجه مورد نیاز است. لوبیا ها مانند روش های قبل بشویید و خرد کنید و کنار بگذارید. گوجه ها را یا رنده کنید یا با استفاده از دستگاه مخصوص آنها را پوره کنید. لوبیا ها و گوجه های پوره شده را درون یک قابلمه بزرگ قرار داده و بر روی حرارت ملایم بگذارید و تفت دهید. پس از اینکه رنگ لوبیاها مقداری تغییر کرد حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید تا مخلوط کاملا خنک شود. پس از سرد شدن آنها را در اندازه دلخواه بسته بندی کرده و در فریزر قرار دهید.

بهترین روش فریز کردن لوبیا سبز

نکات مهم در فریز کردن لوبیا سبز

همانطور که گفتیم برای اینکه لوبیا سبز خواص خود را از دست ندهد باید به روشی درست و اوصی آن را بسته بندی و فریز کرد. لوبیا سبز فریز شده با روش های بالا را می توانید به مدت 6 ماه درون فریزر قرار دهید و پس از گذشت این مدت زمان لوبیا ویتامین های موجود در خود و اسید فولیک را از دست می دهد و طعم و رنگ آن نامطلوب خواهد شد. همچنین در زمان بسته بندی باید هوای درون کیسه را کاملا بگیرید. برای اینکه رنگ سبز لوبیا از بین نرود می توانید در زمان جوشیدن آنها، مقداری جوش شیرین به آب بیفزاید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان