تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

عضو شورای شهر: شهرداری باید لیست ساختمان‌های نا ایمن را منتشر کند

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن می‌تواند ابعاد مطالبه اجتماعی را بالا ببرد و یک حقوق شهروندی است. افراد می‌توانند انتخاب کنند که در این ساختمان‌ها حضور پیدا کنند یا خیر

مهدی عباسی

رویداد۲۴به گزارش اقتصادآنلاین، مهدی عباسی، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در مورد عدم انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن بیان کرد: شهردار اشتباه می‌کند که لیست ساختمان‌های نا ایمن را تحویل شورای شهر نمی‌دهد.

وی در ادامه گفت: این ساختمان‌های نا‌ایمن موضوع سختی برای مدیریت شهری در مسیر ایمن‌سازی است. من هم به مدیریت شهری حق می‌دهم. این مسئله نیازمند زمان کافی است، ولی آن چیزی که ما از آن صحبت می‌کنیم این است که انتشار این لیست می‌تواند ابعاد مطالبه اجتماعی را بالا ببرد و یک حقوق شهروندی است. افراد می‌توانند انتخاب کنند که در این ساختمان‌ها حضور پیدا کنند یا خیر.

مهدی عباسی مطرح کرد: ایمن‌سازی در این ساختمان‌ها از جنس صفر و یک نیست. طیفی از کارها است که با اقدامات اولیه شروع می‌شود و می‌تواند تا نقطه مطلوبی از ایمن‌سازی که مد نظر است جلو برود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر گفت: ۱۲۹ ساختمان ناایمن براساس حریق دسته بندی شده است. ما در بحث زلزله موضوعات مختلفی داریم از ساختمان‌های ناپایدار که در گذشته ساخته شده، از ساختمان‌هایی که در دهه هفتاد با قانون نظام مهندسی ساخته شده و ساختمان‌هایی که با ضوابط سختگیرانه‌تر ساخته شده است. از برج ها و پایش آنها، مقاوم سازی و بهسازی و… مباحث متنوعی وجود دارد. اینها مباحثی است که مرتبط با این ۱۲۹ ساختمان نیست.

وی در پایان اظهار کرد: این ۱۲۹ ساختمان بیشتر از منظر پیشگیری از حریق و آسیب از طریق حریق است. من مجدداً ابلاغ می‌کنم تا شهرداری لیست ساختمان‌های ناایمن را منتشر کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شورای شهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
0
تا چند ناکارامدی در شهرداری رسانه ای می‌شود اینا از تاکتیک نخ‌نما «لیست ساختمان‌های ناایمن» استفاده می کنند!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان