تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۲

دیدنی های ناشناخته چابهار!

چابهار می‌تواند به‌عنوان یک مقصد گردشگری با ظرفیت بسیار بالا عمل کند، اما تا امروز افراد زیادی آن را به‌عنوان مکانی برای تفریح نمی‌شناختند. به همین دلیل در ادامه این مطلب سعی داریم تا شما را با دیدنی‌های ناشناخته چابهار آشنا کنیم.

images_1681020744_6432574844145.png

دیدنی های ناشناخته چابهار!

رویداد۲۴ احتمالاً شما هم از جنوب کشور، تنها مکان‌هایی مانند بندرعباس، قشم یا کیش را می‌شناسید. این در حالی است که اگر کمی به سمت جنوب شرقی کشور سفر کنید، می‌توانید با دنیای جدید از جاذبه‌های گردشگری از نظر طبیعی و فرهنگی مواجه شوید. بندر چابهار یکی از بهترین مکان‌هایی است که برای سفر به جنوب می‌توانید انتخاب کنید. راه‌های زیادی برای سفر به این شهر زیبا و دیدن جاذبه‌هایش وجود دارد، اما برای اینکه در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنید، می‌توانید از بلیط لحظه آخری تهران چابهار استفاده کنید، یک سایت معتبر برای بلیط هواپیما علی بابا است که میتوانید سری به آن بزنید.

چابهار می‌تواند به‌عنوان یک مقصد گردشگری با ظرفیت بسیار بالا عمل کند، اما تا امروز افراد زیادی آن را به‌عنوان مکانی برای تفریح نمی‌شناختند. به همین دلیل در ادامه این مطلب سعی داریم تا شما را با دیدنی‌های ناشناخته چابهار آشنا کنیم.

8 مورد از مکان های دیدنی چابهار

برخلاف تصوری که در مورد این شهر وجود دارد، چابهار جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی را در خود جای‌داده که برای بازدید از همه آن‌ها باید چندین روز را اختصاص دهید. چابهار به‌واسطه قرارگرفتن در کنار دریای عمان و موقعیت استراتژیکی که دارد، منطقه آزاد اعلام شده و این موضوع مزیتی بزرگ برای مسافرانی است که قصد سفر به این بندر را دارند. به‌این‌ترتیب می‌توانید با هزینه‌های بسیار خوبی، اجناس خارجی و وارداتی را تهیه کنید.

بیایید از موضوع اصلی که همان دیدنی‌های ناشناخته چابهار است، دور نشویم و در ادامه با همراه باشید تا 8 مورد از آن‌ها را معرفی کنیم.

1.     کوه‌های مریخی

بلیط لحظه آخری تهران چابهار فرصت دیدن یک جاذبه گردشگری بسیار معروف را می‌دهد که شاید مثالش را در طول عمرتان ندیده باشید. کوه‌های مریخی یا مینیاتوری را می‌توان به‌عنوان اصلی‌ترین جاذبه‌ای دانست که مردم این بندر را به‌واسطه آن می‌شناسند. شکل‌های عجیب و جنس سنگ‌های این کوه باعث شده تا بسیاری از گردشگران آن را با نام کوه‌های مریخی بشناسند. برای اقامت در چابهار و دیدن جاذبه های آن در

دیدنی های ناشناخته چابهار!- تالاب لیپار

2.     تالاب لیپار

به‌طورکلی در ایران چهار تالاب به رنگ صورتی هستند که یکی از آن‌ها تالاب لیپار است. این تالاب در میان کوه‌های مریخی قرار دارد و یکی از جاذبه‌های بکر، زیبا و ارزشمند موجود در این منطقه به شمار می‌رود. فراوانی پلانکتون‌ها در این آب این تالاب باعث شده تا رنگ صورتی به خود بگیرد، اما توجه داشته باشید که آب آن از جمله شورترین آب‌های جهان است و برای آشامیدن توصیه نمی‌شود.

3.     گورستان جن تیس

روستای تیس با قدمت حدود 2500 سال یکی از جاذبه‌های گردشگری خاص نزدیک به چابهار است. این روستا دارای گورستانی با سنگ قبرهای بسیار بزرگ و اشکالی عجیب است. بومیان تیس اعتقاد دارند که این گورستان متعلق به انسان‌ها نیست و غروب‌ها عموماً صداهای ناله از آن به گوش می‌رسد. بازدید از این گورستان در نوع خود می‌تواند بسیار جالب و البته تفاوت باشد.

4.     قلعه تیس

اگر از چابهار به سمت روستای تیس حرکت کنید، میانه راه به قلعه‌ای می‌رسید که به قلعه تیس معروف است و پیش‌بینی می‌شود که حدود 2000 سال قدمت داشته باشد. بااین‌وجود که از این قلعه تاریخی اثر چندانی به‌جای نمانده، اما یکی از ناشناخته‌ترین جاذبه‌های نزدیک به چابهار است که حتماً باید از آن بازدید کنید. این قلعه با گچ، سنگ و خشت بنا شده و اتاق‌های بسیاری دارد که امروز تنها آثار کمی از آن‌ها باقی‌مانده است.

5.     کوه‌های گل‌افشان

کوه‌های گل‌افشان در نزدیکی چابهار واقع شده‌اند و با طی مسیری 100 کیلومتری می‌توانید این کوه‌های زیبا را بازدید کنید. این کوه طبیعت بسیار بکر و زیبایی دارد که هر بینند را مجذوب خود می‌کند. قله این کوه چاله‌ای دارد که با انبوهی از گل‌های مختلف پوشیده شده است. گل‌های قهوه‌ای و سیاه واقع روی قله این کوه در واقع دلیل نام‌گذاری آن هستند.

6.     منطقه حفاظت شده گاندو

یکی از جاذبه‌هایی که حتماً با سفر به چابهار باید از آن بازدید کنید، منطقه حفاظت شده گاندو است. احتمالاً نام آن برای شما آشنا به نظر می‌رسد؛ چرا که سریالی با همین نام از تلویزیون پخش شده است. این منطقه زیستگاه تمساح ایرانی است. سالانه افراد زیادی برای دیدن این دوزیست زیبا و منحصربه‌فرد به منطقه حفاظت شده گاندو سفر می‌کنند، اما باید در این بازدید حتماً نکات ایمنی و فاصله خود با محل زندگی تمساح را رعایت کنید.

کوهای مریخی چابهار

7.     ساختمان به‌جای‌مانده از تلگراف خانه چابهار

با خرید بلیط لحظه آخری تهران چابهار می‌توانید از تلگراف خانه چابهار هم دیدن کنید. این ساختمان را به نام تلگراف خانه انگلیسی هم می‌شناسند و یکی از اولین ساختمان‌های مدرنی است که در چابهار بنا شده بود.

8.     جنگل‌های حرا

جنگل‌های حرا در واقع در بیش‌تر سواحل جنوب کشور رشد می‌کنند و درختان این جنگل را می‌توان جاذبه آن‌ها دانست. این درخت‌ها ریشه‌های آبی دارند و به طور کامل در آب معلق هستند. به‌علاوه که با بازدید از این جنگل‌ها می‌توانید زیست بودم غنی و متکی به آن‌ها که شامل انواع پرندگان مهاجر است را مشاهده کنید.

برچسب ها: بلیط هواپیما
نظرات شما
پیشخوان