تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۲

کاهش شدید هزینه ثبت شرکت در عمان و هجوم ایرانیان!

جدیدا قانونی در عمان اجرایی شد که مطابق آن هزینه ثبت شرکت در عمان و راه‌اندازی کسب و کار در عمان کاهش شدیدی را تجربه کرد. برای همین توجه سرمایه گذاران زیادی را از سرتاسر جهان به سمت خود جلب کرد البته که این قضیه برای ایرانیان مستثنی نبود و باعث هجوم سرمایه گذاران ایرانی به این کشور شده است.

کاهش شدید هزینه ثبت شرکت در عمان و هجوم ایرانیان!

رویداد۲۴ جدیدا قانونی در عمان اجرایی شد که مطابق آن هزینه ثبت شرکت در عمان و راه‌اندازی کسب و کار در عمان کاهش شدیدی را تجربه کرد. برای همین توجه سرمایه گذاران زیادی را از سرتاسر جهان به سمت خود جلب کرد البته که این قضیه برای ایرانیان مستثنی نبود و باعث هجوم سرمایه گذاران ایرانی به این کشور شده است
 
بهترین نوع شرکت برای ثبت در عمان
نکته اول که باید بدانید:
برای خارجی ها، که ما ایرانی ها هم جزوشان هستیم، بهترین نوع شرکت که هم مالکیت صددرصد داشته باشیم، هم نیاز به کفیل عمانی نداشته باشیم و هم بتوانیم فعالیت تجاری کنیم و حساب بانکی داشته باشیم و ویزای اقامت بگیریم، شرکت با مسئولیت محدود است. این شرکت ها را با نام اختصاری LLC  نشان می دهند. اگر در اینترنت جستجو کنید متوجه می شوید که گوگل هم یک شرکت LLC است. جالب اینکه در ایران شرکت های سهامی خاص محبوب تر هستند، اما در خارج از ایران و من جمله در عمان قضیه فرق می کند. این نوع شرکت در همه جای عمان اعم از شهرک های آزاد و صنعتی و … قابل ثبت شدن هستند.

در ادامه نکته اول باید این موضوع را هم به شما بگویم:
شرکت های ال ال سی، در عمان درجات مختلفی دارند که بسته به بزرگی کسب و کارتان،‌ هنگام ثبت شرکت می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید و بعدا هم می توانید آن را ارتقا دهید. این درجات از پایین ترین درجه که ۴ است شروع می شود و به سه، دو، یک‌ و در نهایت ممتاز ختم می شود. در شرکت درجه ۴، هر معامله می تواند تا ۲۰ هزار ریال عمانی نهایتا انجام شود و در شرکت ممتاز این مقدار به ۲۵۰ هزار ریال عمانی می رسد.

اعتماد و انتخاب کارگزاری مناسب برای ثبت شرکت

نکته دوم که لازم است بدانید:
ثبت شرکت فرایند بسیار سخت و پیچیده ای نیست، (البته نه آنقدر ساده که شما بتوانید به راحتی و بدون هیچ تجربه ای از پس آن برآیید) همین موضوع سبب شده است که افراد زیادی در عمان ادعا می کنند می توانند این کار را انجام دهند. اما قضیه وقتی اهمیت پیدا می کند که چنانچه به آنها اعتماد کنید و سپس به هر دلیلی که خودتان می توانید حدس بزنید، مشکلی در روند کاری شما پیش آید، دست های شما برای انجام هر کار قانونی بسته است. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم با یک تیم متخصص و حرفه ای کار کنید. قرارداد ببندید، جایی که نظرات بقیه را بتوانید مشاهده کنید، نحوه عملکرد آنها شفاف باشد و این شفافیت خیلی مهم است و تجاربی از این دست داشته باشند. ما تیم عمان ثبت را پیشنهاد میدهیم

دلایل آمدن به عمان

کاهش شدید هزینه ثبت شرکت در عمان و هجوم ایرانیان!

نکته سوم درباره ثبت شرکت:
افراد به دلایل گوناگونی برای ثبت شرکت در عمان به اینجا تشریف می آورند. اما این موارد را شخصا دیده و با آنها صحبت کرده ام، بهتر است تکلیفتان را از قبل روشن کنید تا بتوانیم پیشنهاد مناسب تری بسته به انتخابی که می کنید به شما ارائه بدهیم:
⦁    از فضای کسب و کار ایران ناامید شده اند و می خواهند شروع جدیدی داشته باشند. آنها امیدوارند در یک محیط جدید بتوانند شانس خود را دوباره امتحان کنند.
⦁    قبلا در دیگر کشورها بوده اند، طعم تنهایی و سختی مهاجرت به یک کشور دیگر را چشیده اند و بعد از بررسی های دقیق، عمان را انتخاب کرده اند. تجربه خوبی برای موفق شدن دارند.
⦁    می خواهند با خرید ملک یا … ارزش دارایی شان حفظ شود و برای آینده خود و فرزندانشان برنامه ریزی می کنند.
⦁    در جستجوی کشوری آرام برای سالهای بازنشستگی هستند و اگرچه نیازی به کار ندارند، اما شاید بخواهند کسب و کاری هم داشته باشند، عمان بهترین تصمیم برای ادامه زندگی آنهاست.
⦁    از عمان به عنوان یک کشور واسط برای صادرات و واردات استفاده می کنند، شرکت های موفقی در ایران دارند و قصد دارند به دلیل مشکلاتی که دیگر کشورها برای آنها به وجود آورده اند، بیزینس خود را به اینجا شیفت بدهند.
⦁    قصد مهاجرت به اروپا دارند و می دانند ثبت شرکت و اقامت در عمان این پروسه را تسهیل می کند.
بنابراین بهتر است بدانید چرا به عمان می آیید. بخش زیادی از مسئله با همین سوال حل می شود. به هیچ عنوان بدون برنامه ریزی و به تنهایی با استناد به توصیه دیگران این کار را انجام ندهید، مشکلات زیادی برای این نوع تصمیم گیری ها وجود دارد.

چرا در عمان شرکت ثبت می کنیم؟
نکته چهارم:
چه مزیت هایی برای آمدن و ثبت شرکت در عمان وجود دارد؟

اقتصاد باز و نوظهور
اولین و مهم ترین مزیت این است که اقتصاد عمان، جدید و تنوع پذیر است. این مورد هم یک نقطه مثبت و از منظر دیگر نقطه منفی محسوب می شود. در یک اقتصاد جدید فرصت های نوظهور زیادی وجود دارد که هر کدام می تواند آینده یک کسب و کار بزرگ باشد، فرصت نوظهور یعنی آنچه برای شما در کشورتان خیلی وقت پیش حل شده است، اینجا حل نشده باقی مانده و باید حل شود. بنابراین بعضا مشاهده می کنیم که شرکت های تازه تاسیس از کمبود برخی امکانات ناراضی اند و همین نارضایتی می تواند اسباب راه اندازی بیزینس های جدید باشد.

دسترسی آزاد و عدم تحریم
مزیت بعدی این است که عمان تحت هیج تحریمی نیست، اقتصاد باز دارد و با کشورهای زیادی روابط اقتصادی رو به رشدی ایجاد کرده است. عمان با کلیه کشورهای عربی حاشیه خلیج، سنگاپور، برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا به عنوان بزرگ ترین بازار جهان، قرارداد روابط آزاد اقتصادی دارد. شما در یک اقتصاد آزاد و باز دسترسی چندین برابری به مشتریان احتمالی تان دارید و حتما بهتر از ما از شرایط کشوری که اکنون در آن زندگی می کنید اطلاع دارید. به این موارد دسترسی دریایی به بزرگترین بنادر جهان را نیز اضافه کنید.

روابط سیاسی پایدار
مزیت نهایی این است که عمان به ایران نزدیک است، روابط سیاسی محترمانه ای وجود دارد و بستر تعاملات اقتصادی خوبی برقرار شده است. همانطور که شرکت های اسرائیلی در امارات محصولات خود را تحت برند این کشور به دیگر کشورهای عربی و حتی ایران ارسال می کنند، محصولات ایرانی هم می تواند تحت برند عمان به تمام کشورهای دنیا اعم از آمریکا و اروپا و … صادر شود. ارسال محصولات یا مواد خام از ایران به عمان هزینه زیادی ندارد و به سادگی شدنی است.

ارزش ریال عمان
اگر بخواهیم یک مورد که هم می تواند به عنوان مزیت در نظر گرفته شود و هم برای راه اندازی یک کسب و کار جدید خطرناک است اشاره کنیم، از ارزش ریال عمانی باید بگوییم که می تواند با توجه به هزینه های بالای زندگی در عمان، شرایط را بسیار سخت کند و هم می تواند در صورت داشتن درآمد ریالی، آینده ی بسیار خوبی برای کسب و کار رقم بزند. کشورهای حاشیه خلیج فارس عموما پول باارزشی دارند که در صورت راهیابی به بازارهای پر سود آنها می تواند نوید خوبی برای بیزینس شما باشد.

برچسب ها: اخبار روز
نظرات شما