تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
دیدار اعضای ستاد مرکزی کنگره ملی دوهزار شهید دیار سربداران با معاون اول رییس جمهور؛

محمد مخبر: تأسی به فرهنگ علوی از عوامل مهم موفقیت در کار‌ها است

اعضای ستاد مرکزی کنگره ملی دوهزار شهید دیار سربداران (غرب خراسان رضوی) پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) با معاون اول رییس جمهور دیدار کردند.

محمد مخبر: تأسی به فرهنگ علوی از عوامل مهم موفقیت در کار‌ها است

رویداد۲۴ محمد مخبر در این جلسه با تسلیت ایام شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع)، تأسی به فرهنگ علوی را از عوامل مهم موفقیت در کار‌ها برشمرد و گفت: فرهنگ علوی تمامی شئونات دنیوی و اخروی انسان را پوشش می‌دهد و در نتیجه توجه یا غفلت از این فرهنگ، پیشرفت یا عدم توفیق انسان در کار‌ها رقم خواهد خورد.

وی یکی از مهمترین دلایل پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس را پیروی از همین فرهنگ دانست و اظهار داشت: شهادت بزرگترین سلاح مقاومت در برابر دشمنان است و همانگونه که امروز در سرزمین‌های اشغالی نیز شاهد آن هستیم، پیشرفته‌ترین ادوات نظامی و مجهزترین ارتش‌های دنیا نیز در برابر فرهنگ ایثار و شهادت تاب ایستادگی ندارند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به جایگاه علمی شهرستان سبزوار خاطرنشان کرد: سبزوار از دیرباز در حوزه عرفان و فلسفه از جایگاه والایی برخوردار بوده و وجود دو هزار شهید از این منطقه علی‌رغم فاصله زیاد با مناطق درگیر جنگ در دفاع مقدس، حکایت از روحیه بالای دینی و ولایی مردم سبزوار دارد.

وی همچنین با اشاره به گزارش دبیر کنگره ملی دوهزار شهید دیار سربداران، افزود: کنگره‌های مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اغلب به صورت ملی برگزار می‌شود و اینکه کنگره ملی دوهزار شهید دیار سربداران با رویکرد منطقه‌ای ایجاد و فعال شده است، بی تردید اثرگذاری آن در میان نسل جوان در آن منطقه دوچندان خواهد بود. در این زمینه لازم است محصولات فرهنگی و آموزشی نیز بصورت منطقه‌ای و با هدف شناخت بیشتر نسل جوان و نوجوان از قهرمانان دیار خود تولید شود.

محمد مخبر با اشاره به گزارش نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی درخصوص برخی محرومیت‌ها اظهار داشت: دولت برای رفع مسائل و محرومیت زدایی آمادگی دارد و پس از ارائه گزارش و برآورد‌های لازم از سوی نمایندگان منطقه اقدامات لازم در این خصوص با همراهی دولت و نهاد‌های حمایتی صورت می‌پذیرد.

در این جلسه پس از ارائه گزارش دبیر کنگره ملی دوهزار شهید دیار سربداران از مقدمات انجام شده برای برگزاری اجلاس این کنگره، امام جمعه سبزوار و نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، مسائل و دغدغه‌های مردم این شهرستان را مطرح کردند و ضمن یادآوری ظرفیت‌ها و ویژگی‌های شهرستان سبزوار، خواستار نگاه ویژه دولت به شهرستان مطابق با جایگاه علمی و تاریخی این منطقه شدند.

گفتنی است کنگره ملی بزرگداشت دو هزار شهید دیار سربداران خردادماه امسال برگزار می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمد مخبر
نظرات شما
پیشخوان