تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۲

نحوه تمیز کردن گاز لعابی سوخته

به نظر خیلی از افراد سخت‌ترین کار تمیز کردن گاز لعابی سوخته است. اما در واقع می‌توان گفت در دنیا شاید برخی کارها سخت به نظر برسند؛ اما هر کاری راه‌حل مخصوص خودش را دارد.

تمیز کردن گاز لعابی سوخته

رویداد۲۴ نازنین احمدی: اجاق‌گاز یکی از وسایل مورد نیاز هر خانه است و به چند شکل مختلف در بازار عرضه شده است. جنس لعابی یکی از آن‌هاست. احتمالاً الان با مشکل کثیفی گازتان مواجه هستید.

در این محتوا می‌خواهیم راه و روش‌های مناسب را به شما ارائه دهیم پس تا انتها مطلب همراه ما باشید تا در آخر یک گاز تمیز را در آشپزخانه خود داشته باشید.

هر چند وقت یکبار باید اجاق‌گاز خود را تمیز کنید؟

بهترین راه برای داشتن یک اجاق‌گاز درخشان این است که بعد از هر بار استفاده آن را تمیز کنید.  هرچه دفعات تمیز کردن بیشتر باشد، کمتر مجبور خواهید بود به تمیز کردن سخت و پر دردسر بپردازید.

وسایل مورد نیاز:

_مایع ظرف‌شویی

_پد اسکراب

_مسواک

_جوش‌شیرین و سرکه

_دستمال میکرو

لوازم جانبی گاز را بردارید

قبل از اینکه کار تمیز کردن گاز را شروع کنید از خنک بودن آن اطمینان حاصل کنید. سپس همة وسایل را از اجاق‌گاز جدا کنید.


بیشتر بخوانید: بهترین روش خانگی تمیز کردن فر


آن‌ها را در مخلوط مایع ظرف‌شویی و آب گرم که از قبل آماده کرده بودید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قرار دهید. این کار به جدا شدن مواد سوخته کمک می‌کند. پس از شسته شدن آن‌ها را در جایی قرار دهید تا کاملاً خشک شوند.

پاک‌سازی اساسی

به گزارش رویداد۲۴ در این مرحله با استفاده از یک مسواک و یا پد اسکراب، لکه‌های غذایی را که بر روی سطح گاز باقی‌مانده است را تمیز کنید. در حین تمیز کردن مواظب باشید که به سطح لعابی آسیبی وارد نکنید.

اگر با لکه‌ها و یا کثیفی زیاد روبه‌رو شدید می‌توانید از سرکه و جوش‌شیرین کمک بگیرید. شما در ابتدا از این مواد باید یک خمیر به دست آورید. در نظر داشته باشید که باید در این مخلوط به نسبت سرکه، آب نیز به آن اضافه نمایید.

چند روش پیشنهادی برای تمیز کردن گاز لعابی سوخته

در این قسمت از محتوا می‌خواهیم چند روش پیشنهادی را مطرح نماییم تا در تمیز کردن گاز اذیت نشوید؛ پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

آب جوش

شما می‌توانید از آب جوش برای پاک کردن کثیفی‌های اجاق‌گاز استفاده کنید. با احتیاط و به‌آرامی آب جوش را بر روی قسمتی که کثیف شده بریزید و بگذارید یک مدتی بماند. اگر لازم شد قسمت‌هایی که به‌سختی پاک می‌شود را با مقداری مایع ظرف‌شویی روی اسفنج پاک کنید.

تمیز کردن گاز لعابی سوخته

جوش‌شیرین و نمک

با ترکیب مقداری جوش‌شیرین، نمک و آب می‌توانید خمیری مناسب برای تمیز کردن گاز لعابی سوخته خود به دست آورید. این خمیر را بر روی قسمت‌های آلوده بزنید و سپس بعد از مدتی آن را پاک نمایید.

استفاده از روغن‌زیتون یا روغن‌های گیاهی

در این روش شما می‌توانید روغن مدنظرتان را بر روی اجاق‌گاز بریزید و بر روی سطح گاز پخش کنید. پس از آن اسپری چندمنظوره را روی سطح گاز بپاشید و در آخر آن‌ها را با پد اسکراب تمیز نمایید.

نکات برجسته:

_در اسرع وقت هرگونه مواد ریخته شده را پاک کنید، ابتدا مطمئن شوید که اجاق‌گاز کاملاً خنک شده.

_هرچه بیشتر اجاق‌گاز را پاک کنید، دفعات و زمان کمتری را برای تمیز کردن عمیق صرف خواهید کرد.

سخن نهایی

حالا که اجاق‌گاز شما برق می‌زند، خیالتان راحت است و می‌توانید یک آشپزی عالی را تجربه کنید. فقط به یاد داشته باشید که پاک کردن سریع و روزانه، در درازمدت زمان زیادی را برای شما صرفه‌جویی می‌کند. 

به پایان محتوا رسیدیم؛ آیا شما ترفند خاصی برای تمیز کردن اجاق‌گاز خود دارید؟ می‌توانید در قسمت نظرات به ما و دیگر خوانندگان راه‌حلتان را پیشنهاد دهید. ممنون که تا انتهای مطلب همراه ما بودید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان