تاریخ انتشار: ۲۲:۰۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

قیمت خودرو‌های وارداتی در بازار

براساس ارزیابی بازار خودرو در هفته سپری شده وارداتی‌ها با افت ۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شدند.

قیمت خودرو‌های وارداتی در بازار

رویداد۲۴ «النترا» مدل ۲۰۱۸ در هفته سپری شده کمترین افت را داشت و با کاهش۲۰ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد. براساس ارزیابی بازار خودرو در هفته سپری شده وارداتی‌ها با افت ۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شدند. به گفته فعالان بازار خودرو ثبات نرخ دلار در هفته سپری شده یکی از دلایلی است که می‌توان کاهشی شدن قیمت در بازار وارداتی‌ها را به آن نسبت داد.

اما در کنار این عامل اثرگذار می‌توان به تصویب لایحه دو فوریتی واردات خودرو کارکرده در دولت نیز اشاره کرد؛ فعالان این بازار معتقدند در صورتی که خودرو‌های وارداتی کارکرده وارد بازار شوند شاهد کاهش بیشتر قیمت در بازار وارداتی‌ها خواهیم بود، چرا که با ورود این خودرو‌ها شاهد ایجاد تنوع در این بازار خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران: از فروردین ۹۷ تا امروز قیمت خودروهای داخلی ۱۸ تا ۱۹ برابر شده


از سوی دیگر فعالان بازار خودرو‌های وارداتی به این نکته نیز اشاره می‌کنند که خودرو‌های موجود در بازار عمدتا مدل‌های قدیمی هستند که با ورود خودرو‌های وارداتی صفر و کارکرده این بازار متحول خواهد شد.

در لایحه دوفوریتی خودرو‌های کارکرده وزارت صمت ۴ پیشنهاد در نظر گرفته که براساس آن هر شخص حقیقی می‌تواند بدون داشتن کارت بازرگانی نسبت به واردات خودرو اقدام کند. اما این نکته نیز در این لایحه دیده شده تا خودرویی که وارد کشور می‌شود تابع قوانین گمرک باشد و بتواند استاندارد سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست را پاس کند. همچنین عمر خورو‌ها باید در محدوده پنج سال باشد.

قیمت خودرو‌های وارداتی در بازار

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واردات خودرو
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان