تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

توضیحات وزیر کار درباره افزایش حقوق

براساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بازنشستگان بالای ۶۵ سال در تمام سطوح و مراکز درمانی درمان در هر سه سطح رایگان درمان می‌شوند. مراجعات سرپایی، مراجعات کلینیکی و پاراکلینیکی و مراجعات بستری این سه سطح هستند.

توضیحات وزیر کار درباره افزایش حقوق

رویداد۲۴ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعمال افزایش حداقل ۲۷ درصدی حقوق در احکام کارگران بخش خصوصی و دولتی خبر داده و گفته که مابه‌التفاوت ناشی از افزایش حقوق فروردین نیز با حقوق اردیبهشت پرداخت می‌شود.

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بسته‌های حمایتی این وزارتخانه برای جامعه هدف بازنشستگان و بیمه شدگان خبر داده و گفته که بالغ بر ۱۴.۵ میلیون بیمه شده اصلی داریم و شمار مجموع بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی به حدود شش میلیون نفر می‌رسد.

به گفته مرتضوی، برای جامعه هدف مذکور تمهیدات لازم بهداشتی و درمانی به عمل آمده است و تمام بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در مراکز ملکی که متعلق به سازمان تامین اجتماعی هستند تحت درمان قرار گرفته و درمان و دارویشان در سه سطح رایگان است. همچنین اگر به مراکز درمانی وزارت بهداشت مراجعه کنند فرانشیز ۱۰ درصدی از آن‌ها اخذ می‌شود.

براساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بازنشستگان بالای ۶۵ سال در تمام سطوح و مراکز درمانی درمان در هر سه سطح رایگان درمان می‌شوند. مراجعات سرپایی، مراجعات کلینیکی و پاراکلینیکی و مراجعات بستری این سه سطح هستند.

مرتضوی اظهار کرده که تلاش می‌شود تا به فراخور وسع اقتصادی نسبت به افزایش حداقل حقوق جامعه هدف اقداماتی انجام دهیم و برای آتیه کارگران اقدامات خوبی انجام می‌شود و از حق بیمه‌ای که می‌پردازند ۲۳ درصد آن را کارفرما تقبل می‌کند که برای آتیه بازنشستگی ذخیره می‌شود.
به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای راه‌اندازی تعاونی‌های مسکن تلاش می‌کنیم و بخش قابل توجهی از هدف ما مسکن دار شدن قشر کارگر است.


بیشتر بخوانید: حقوق بازنشستگان در فروردین مانند سال قبل پرداخت شد!


مرتضوی در پاسخ به این سوال که «میزان افزایش حقوق کارگران ۲۷ درصد اعلام شد، بازنشستگان چه طور و آیا در احکام حقوقی اعمال شده است؟» گفته که همه ساله به استناد تبصره‌های یک و ۲ ماده ۴۱ قانون کار، جامعه‌ای متشکل از نمایندگان کارگران، نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیل شورای عالی کار تشکیل جلسه می‌دهند و ساعات طولانی در حال رایزنی هستند تا به تصمیمی برسند.

براساس اظهارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امسال درباره حداقل حقوق و دستمزد، شورای عالی کار به اتفاق آرا به تصمیم نهایی رسید؛ صورتجلسه به امضای همه طرفین رسید و حداقل حقوق بالغ بر ۲۷ درصد رشد یافت. حداقلی‌بگیران ما ۱۳.۵ درصد از کل جامعه کارگری‌مان را دربرمی‌گیرند. حقوق حداقلی‌بگیران برای مثال کسانی که ابتدای استخدام و به کارگیری هستند ۲۷ درصد افزایش یافت که نسبت به سال گذشته که ۵۷ درصد بود تعدیل داشت و تلاش شد تلفیقی صورت بگیرد.

براساس اعلام ایسنا، مرتضوی از اعمال این افزایش در احکام کارگران بخش خصوصی و دولتی خبر داده و گفته که پرداخت به بازنشستگان کشوری با اعمال افزایش، طبق قانون مصوب مجلس صورت گرفت. این افزایش در احکام حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اعمال شده است و از اردیبهشت پرداخت خواهد شد. مابه‌التفاوت ناشی از افزایش حقوق فروردین نیز با حقوق اردیبهشت پرداخت می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
0
0
درپاسخ به نمایندگان مجلس در خانه ملت
در پاسخ به دولت رئیسی
درپاسخ به سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
درپاسخ به مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی
امروز چهارشنبه 1402/۰2/۰6 هست متاسفانه هنوز معومات تیر و مرداد ماه سال 1401به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه را واریز نکردند چرا؟ و هیچ کسی هم متاسفانه پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟ دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس هم سکوت کرده اند چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
0
0
۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
با چه منطقی حقوق بازنشستگان فقط ۲۰ درصد افزایش می‌یابد؟
قیمت تمامی کالاها و خدمات دولت به مردم از سال گذشته تا امسال ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش داشته و به تازگی قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی نیز حدود ۴۰درصد افزایش یافته است، در چنین شرایطی و با توجه به نرخ بالای تورم و گرانی‌های لجام گسیخته در کشور افزایش ۲۰درصدی حقوق بازنشستگان که متأسفانه هنور هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، برچه اساس و منطقی تعیین و محاسبه شده است؟ کرایه خانه‌ای که سال گذشته ۲ میلیون تومان بوده حالا چرا به ۴ میلیون افزایش یافته است؟ چرا با روح و روان بازنشستگانی که حداقل حقوق را می‌گیرند و بعد از ۳۰ سال خدمت نمی‌توانند حق و حقوق خود را دریافت کنند، این گونه بازی می‌شود؟ آیا مسئول و مدیری در شرایط فعلی با حقوق‌های ۸ تا ۱۰ میلیون تومان در ماه می‌تواند روزگار بگذراند؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
0
0
مجلس چند سالی است که در بودجه سالانه دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی را در دستور دارد، سال گذشته بیش از 90 هزار میلیارد تومان و در سال جاری نیز 90 هزار میلیارد تومان بر همین اساس به این سازمان پرداخت شده اما تامین اجتماعی هنوز 25 درصد باقیمانده حقوق بازنشستگان را پرداخت نکرده است.
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
0
0
بازنشستگان متقاضی وام تأمین اجتماعی را سرگردان کرده‌اند

با توجه به اعلام مسئولان تأمین اجتماعی برای دریافت وام بازنشستگان به بانک رفاه کارگران به عنوان بانک عامل پرداخت مستمری‌ام مراجعه کردم که گفتند از این وام خبری نیست و اگر وام دیگری می‌خواهی، باید سپرده‌گذاری کنی تا پس از ۶ ماه اگر شرایط‌اش را داشتی، به تو وام پرداخت شود. بعد با کلی هزینه به شعبه تأمین اجتماعی واقع در جنب بیمارستان این سازمان رفتم که پاسخ دادند باید به کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مراجعه کنم، که در آنجا هم متوجه شدم سایت پرداخت وام به بازنشستگان مسدود شده است!‌ چرا مسئولان تأمین اجتماعی عده‌ای پیرمرد و پیرزن بازنشسته را برای دریافت وام به دنبال نخودسیاه می‌فرستند و قبل از آن که منابع آن را برای تمامی مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی تامین کنند ، خبرش را اعلام می‌دارند؟

بازنشسته تأمین اجتماعی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان