تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

ترامپ باز هم مدعی توانایی برای پایان سریع جنگ اوکراین شد

رئیس جمهور سابق آمریکا با بیان اینکه دستیابی به آتش‌بس در اوکراین آسان است، مدعی شد که اگر اکنون هم در قدرت بود یک روزه به این جنگ پایان می‌داد.

ترامپ باز هم مدعی توانایی برای پایان سریع جنگ اوکراین شد

رویداد۲۴ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا شامگاه چهارشنبه بار دیگر ادعاهای خود مبنی بر توانایی‌اش برای پایان دادن سریع به جنگ اوکراین و روسیه را تکرار کرد.

ترامپ در مصاحبه‌ای با یک رسانه انگلیسی، با بیان اینکه دستیابی به آتش‌بس در اوکراین آسان است، مدعی شد که اگر اکنون رئیس جمهور آمریکا بود یک روزه به این جنگ پایان می‌داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «[پایان دادن به جنگ اوکراین] آسان خواهد بود. بسیاری از اتفاقات مربوط به پول و ارتش است. من می‌توانم این کار را در ۲۴ ساعت انجام دهم».

این سیاستمدار آمریکایی دلیل ادعای خود برای حل سریع این بحران و مناقشه مسکو-کی‌یف را آگاهی و شناخت خوب خود از «ولودیمر زلنسکی» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور اوکراین و روسیه توصیف کرده و گفت که شرایط را به خوبی درک می‌کند.

ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه به تمسخر و انتقاد «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پرداخته و مدعی شد که او به‌جای حضور در مراسم تاج‌گذاری پادشاه انگلیس، به چرت زدن می‌پردازد.

به نوشته اسپوتنیک، وی در این‌باره اظهار داشت: «فکر می‌کنم او از نظر فیزیکی نمی‌تواند این کار را انجام دهد، از نظر بدنی برایش سخت است. او اکنون باید به عنوان نماینده کشور ما در انگلیس باشد. این بسیار بی‌احترامی است».

ترامپ با بیان اینکه اگر رئیس جمهور آمریکا بود حتما به مراسم تاج‌گذاری می‌رفت، افزود: «من فکر می‌کنم حضور شخصی که به جای شرکت در مراسم تاج‌گذاری [ترجیح می‌دهد] بخوابد، به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده بسیار بد است».

وی پیش از این نیز با انتقاد از سیاست‌های مهاجرتی دولت فعلی، مدعی شد که به‌دلیل ورود میلیون‌ها مهاجر که همگی «بیمار روانی، معتاد یا جنایتکار» هستند، آمریکا به زباله‌دان تبدیل شده است.

برچسب ها: دونالد ترامپ
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان