تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

میوه‌های استوایی با اسم

در این مقاله، ما برخی از محبوب‌ترین میوه‌های استوایی و خواص منحصربه‌فرد آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. در اینجا میوه‌های استوایی را بشناسید.

میوه‌های استوایی را بشناسید

رویداد۲۴ نازنین احمدی: میوه‌های استوایی گروهی متنوع و خوشمزه از میوه‌ها هستند که معمولاً در مناطق گرم و مرطوب جهان رشد می‌کنند. آن‌ها به‌خاطر رنگ‌های روشن، طعم‌های منحصربه‌فرد و فواید بسیار زیادی که برای سلامتی دارند شناخته شده‌اند. 

آناناس چیست؟

آناناس یک میوه گرمسیری بومی آمریکای جنوبی است؛ اما در حال حاضر در بسیاری از مناطق گرمسیر در سراسر جهان کشت می‌شود. 

به‌خاطر طعم شیرین، تند و بافت آبدار خود شناخته شده و محبوب است. آن‌ها منبع خوبی از ویتامین C، منگنز و بروملین ؛ آنزیمی که به هضم کمک می‌کند، هستند.

آناناس همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند به محافظت در برابر آسیب سلولی و بیماری‌های مزمن کمک کند.

آناناس میوه‌های استوایی

انبه چیست؟

میوه‌ای شیرین و آبدار که بومی جنوب آسیا است؛ اما در بسیاری از مناطق گرمسیری کشت می‌شود. انبه منبع عالی ویتامین C، فیبر و آنتی‌اکسیدان است. 

این میوه همچنین سرشار از ویتامین A و برای سلامت چشم اهمیت ویژه‌ای دارد. انبه حاوی ترکیباتی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان و سلامت پوست کمک می‌کند.

انبه از میوه‌های استوایی

پاپایا چیست؟

میوه استوایی بومی مکزیک و آمریکای مرکزی پاپایا است؛ ولی در بسیاری از مناطق گرمسیری دیگر نیز کشت می‌شود. پاپایا به دلیل طعم شیرین و بافت آبدار خود شناخته شده است. 


بیشتر بخوانید: خشک کردن انبه


منبع خوبی از ویتامین C، ویتامین A، فولات و پتاسیم هست. پاپایا همچنین حاوی آنزیمی به نام پاپائین است که به هضم غذا و کاهش التهاب کمک کند.

پاپایا از میوه‌های استوایی

گواوا چیست؟

به گزارش رویداد۲۴ یک میوه استوایی بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است و در بسیاری از مناطق گرمسیری دیگر کشت می‌شود. این میوه به دلیل طعم شیرین، تند و عطر معطر خود شناخته شده است. 

منبع خوبی از ویتامین C، فیبر و آنتی‌اکسیدان است. گواوا همچنین حاوی ترکیباتی است که به کاهش فشارخون و محافظت در برابر سرطان کمک شایانی می‌کند.

میوه‌های استوایی را بشناسید

میوه شور چیست؟

پشن فروت یک میوه گرمسیری بومی آمریکای جنوبی است؛ ولی می‌توان آن را در بسیاری از مناطق گرمسیری کشت کرد. به‌خاطر طعم ترش، تند و عطر معطرش معروف است. 

حاوی ترکیباتی است که به محافظت در برابر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و سرطان کمک می‌کند. همچنین منبع خوبی از ویتامین C، فیبر و آنتی‌اکسیدان است. 

میوه شور از میوه‌های استوایی

میوه اژدها چیست؟

این میوه نیز یک میوه استوایی و بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است. میوه اژدها به‌خاطر رنگ صورتی روشن و بافت منحصر به فردش شناخته شده است. 

سرشار از موادی است که به محافظت در برابر آسیب سلولی و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و سرطان کمک کند. در ضمن منبع خوبی از ویتامین C، فیبر و آنتی‌اکسیدان است.

میوه اژدها از میوه‌های استوایی

دوریان چیست؟

یک میوه استوایی بومی آسیای جنوب شرقی است که می‌توان آن را در مناطق گرمسیری دیگر کاشت. دوریان به‌خاطر بوی قوی، تند و بافت خامه‌ای آن معروف است. 

این میوه منبع خوبی از فیبر، پتاسیم و ویتامین C است. دوریان همچنین حاوی ترکیباتی است که به کاهش التهاب و محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک می‌کند.

دوریان از میوه‌های استوایی

نارگیل چیست؟

میوه دیگر گرمسیری و بومی آسیای جنوب شرقی نارگیل است که در بسیاری از مناطق گرمسیری دیگر کشت می‌شود. منبع خوبی از فیبر، منگنز و تری گلیسیریدهای با زنجیره متوسط است که می‌تواند متابولیسم را افزایش دهد. 

نارگیل همچنین حاوی ترکیباتی است که به محافظت در برابر آسیب سلولی کمک می‌کند و خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و آلزایمر را کاهش می‌دهد.

نارگیل از میوه‌های استوایی

جک فروت چیست؟

به‌خاطر عطر شیرین، معطر و بافت منحصر به فردش شناخته شده است. منبع خوبی از فیبر، ویتامین است A و پتاسیم. 

جک فروت همچنین حاوی ترکیباتی برای محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک کننده است و خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت را کاهش می‌دهد.

جک فروت از میوه‌های استوایی

میوه ستاره‌ای چیست؟

به دلیل شکل ستاره‌ای متمایز و طعم ترش‌وشیرین خود شناخته شده است. منبع خوبی از ویتامین C، فیبر و آنتی‌اکسیدان است. همچنین حاوی ترکیباتی است که به کاهش التهاب و محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک می‌کند.

میوه ستاره‌ای از میوه‌های استوایی

سورسوپ چیست؟

Soursop یک میوه گرمسیری با طعمی شیرین و تند است. اغلب برای تهیه آب‌میوه، بستنی و دسرهای دیگر استفاده می‌شود. منبع خوبی از ویتامین C ، فیبر و همچنین حاوی ترکیباتی است که خواص ضدالتهابی و ضد سرطانی دارد.

سورسوپ از میوه‌های استوایی

کیوانو چیست؟

کیوانو که به خربزه شاخ‌دار نیز معروف است، میوه‌ای استوایی بومی آفریقا است. ظاهری منحصربه‌فرد دارد. ظاهر آن پوست زرد - نارنجی سیخ‌دار و گوشت سبز که پر از دانه است را دارد. 

این میوه طعمی شیرین و ترش دارد و اغلب در سالادها و غذاهای دیگر استفاده می‌شود. منبع خوبی از ویتامین C، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها است و همچنین به کاهش التهاب و بهبود هضم سالم کمک مفیدی می‌کند.

کیوانو از میوه‌های استوایی

لونگان چیست؟

یک میوه استوایی کوچک و گرد است که بومی آسیای جنوب شرقی است. طعمی شیرین و آبدار دارد و اغلب در دسرها و سالادهای میوه استفاده می‌شود. لونگان منبع خوبی از ویتامین C، آهن و آنتی‌اکسیدان‌ها است و به تقویت سیستم ایمنی و کاهش استرس کمک می‌کند.

لونگان از میوه‌های استوایی

رامبوتان چیست؟

دارای پوست قرمز یا زرد مودار، گوشتی شیرین و آبدار است. رامبوتان اغلب به‌صورت تازه خورده می‌شود یا برای تهیه آبمیوه و دسر استفاده می‌شود. سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها است و می‌تواند به بهبود هضم و تقویت سیستم ایمنی کمک کند.

رامبوتان چیست

جابوتیکابا چیست؟

Jabuticaba یک میوه بومی برزیل است. روی تنه و شاخه‌های درخت jabuticaba می‌روید و طعمی شیرین و ترش دارد. اغلب به‌صورت تازه استفاده می‌کنند یا برای تهیه آب‌میوه و شراب تهیه می‌شود. دارای ویتامین‌های A و C، آهن و آنتی‌اکسیدان‌ها است و می‌تواند به بهبود کنترل قند خون و کاهش التهاب کمک کند.

جابوتیکابا از میوه‌های استوایی

چریمویا چیست؟

این میوه دارای پوست سبز، پوسته‌پوسته و گوشتی کرمی و شیرین است که اغلب با کاسترد مقایسه می‌شود. این میوه به‌صورت تازه و برای تهیه آب‌میوه و دسر استفاده می‌شود.

 سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است و همچنین حاوی ترکیباتی است که ممکن است به بهبود هضم و کاهش التهاب کمک کند.

چریمویا از میوه‌های استوایی

نتیجه

در پایان، متوجه شدیم که میوه‌های استوایی گروهی متنوع و خوشمزه از میوه‌ها هستند که فواید بسیاری برای سلامتی دارند. هر میوه خواص منحصربه‌فرد خود را دارد. 

مانند سطوح بالای ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر ترکیبات مفید. گنجاندن انواع میوه‌های استوایی در رژیم غذایی می‌تواند به حفظ سلامتی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن کمک کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان