تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

امروز ۲۴ اردیبهشت؛ بارش باران و تگرگ در ۱۳ استان

سازمان هواشناسی از بارش باران و تگرگ، رعد و برق، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش دمای هوا و مواج بودن دریا در نقاط مختلف کشور خبر داد.

امروز؛ بارش باران و تگرگ در ۱۳ استان | بیشترین بارش‌ها در این ۴ استان رخ می‌دهد | کاهش دما در نیمه شمالی کشور طی‌ ۳ روز آینده

رویداد۲۴ سازمان هواشناسی کشور بر اساس‌تحلیل‌ آخرین‌ نقشه‌های پیش‌یابی‌ هواشناسی‌ اعلام کرد که امروز (یکشنبه) در استان‌های آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌، سواحل‌ دریای خزر، ارتفاعات‌ و دامنه‌های جنوبی‌ البرز واقع‌ در استان‌های زنجان، قزوین‌، البرز و تهران و سمنان، خراسان شمالی‌ و شمال خراسان رضوی، بارش‌ باران گاهی‌ رگبار و رعدوبرق‌، وزش‌ باد شدید موقت‌ و در مناطق‌ مستعد ریزش‌ تگرگ‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

بیشینه‌ بارش‌ امروز در استان‌های آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌ و سواحل‌ غربی‌ دریای خزر خواهد بود.

دوشنبه‌ سامانه‌ بارشی‌ در نواحی‌ ذکرشده فعالیت‌ خواهد داشت‌ و شدت‌ بارش‌ در سواحل‌ دریای خزر افزایش‌ خواهد یافت‌.

سه‌شنبه‌ بارش‌ در مازندران، گلستان، خراسان شمالی‌ ادامه‌ خواهد داشت‌ و در نواحی‌ شمال شرق‌، شمال غرب‌ کشور و ارتفاعات‌ البرز بارش‌ خفیف‌ باران پیش‌بینی‌ می‌شود.

چهارشنبه‌ در بخش‌هایی‌ از شرق‌ کشور و سواحل‌ غربی‌ دریای خزر و پنجشنبه‌ در سواحل‌ دریای خزر ابرناکی‌ و بارش‌ خفیف‌ و پراکنده انتظار می‌رود.

لازم به‌ ذکر است‌ طی‌ روزهای یکشنبه‌ و دوشنبه‌ در اغلب‌ مناطق‌ کشور به ویژه در مرکز، جنوب‌ و استان‌های واقع‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز وزش‌ باد شدید رخ‌ خواهد داد که‌ در مناطق‌ مستعد سبب‌ خیزش‌ گردوخاک‌ خواهد شد.

این‌ شرایط‌ سه‌شنبه‌ نیز در مرکز، جنوب‌ و نیمه‌ شرقی‌ کشور انتظار می‌رود.

همچنین‌، طی‌ ۲ روز آینده در نوار غربی‌ کشور وزش‌ باد شدید همراه با نفوذ گردوخاک‌ و کاهش‌ کیفیت‌هوا پیش‌بینی‌ می‌شود.

طی‌ ۳ روز آینده در نیمه‌ شمالی‌ کشور روند کاهشی‌ دما پیش‌بینی‌ می‌شود.

اوایل‌ وقت‌ امروز نیمه‌ غربی‌ خلیج‌ فارس‌ و از بعدازظهر امروز تاچهارشنبه‌ شرق‌ خلیج‌ فارس‌، تنگه‌ هرمز و دریای عمان مواج‌ خواهد بود.

همچنین‌، طی‌ روزهای یکشنبه‌ تا سه‌شنبه‌ دریای خزر مواج‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان