تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

تام کروز کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

تامس کروز ماپوتر چهارم ۳ جولای ۱۹۶۲ در نیویورک به دنیا آمد. خانواده او ریشه‌های آلمانی، انگلیسی و ولزی دارند، در این مطلب قرار است با تام کروز بیشتر آشنا شویم و بهترین فیلم‌هایی را که این بازیگر محبوب و قدیمی هالیوود نقش آفرینی کرده، معرفی کنیم.

بهترین فیلم های تام کروز

رویداد۲۴ مهدی توفیقی:  تام کروز متولد ۳ ژوئیه ۱۹۶۲ در نیویورک، بازیگر سینما و تلویزیون است، او تحصیلکرده مقطع دبیرستان (دیپلم) می‌باشد که از ۱۹ سالگی جلوی دوربین رفت و حالا تهیه کنندگی هم می‌کند و تجربه سه ازدواج رسمی نیز دارد. همچنین تام کروز از پیروان رژیم گیاه خواری است و مخالف مصرف نوشیدنی‌های الکی می‌باشد

توماس (تام) کروز ماپوتر چهارم (Tom Cruise) روز ۱۲ تیر ۱۳۴۱ در شهر کوچکی بنام سیراکیوس از شهر‌های اونانداگا ایالت نیویورک به دنیا آمد، پدرش تکنسین برق و مادرش معلم مدارس استثنایی بود و سه خواهر بنام‌های ماریان، کاس و لی آن دارد.

در ۱۲ سالگی والدینش از هم طلاق گرفتند تا اینکه تام کروز در ۱۴ سالگی بخاطر علاقه خود به کشیشی تحصیلات خود را در مدارسه مسیحیت شروع کرد. در نهایت، اما علاقه اش به بازیگری و عدم رضایت معلمان از تحصیل مذهبی انصراف داد.

شروع فعالیت بازیگری تام کروز

تام کروز زمان دبیرستان بازی در یک فیلم موزیکال را تجربه کرد و با همین نقش برای بازی در فیلم عشق بی پایان سال ۱۹۸۱ زمانی که ۱۹ ساله بود دعوت شد، تام کروز بعد از چند تجربه ناموفق در سال ۱۹۸۶ با حضور در فیلم تاپ گان که پر فروش‌ترین فیلم سال آمریکا شد شهرت فراوانی را بدست آورد.
او سپس سال ۱۹۹۰ وقتی ۲۸ ساله بود برای بازی در فیلم متولد چهار ژوئیه نامزد اسکار شد.

فیلم جدید تام کروز

تام کروز قراردادی با برادران وارنر امضا کرد تا با همکاری این شرکت فیلم‌های جدیدی را تولید کند. بسیاری از طرفدار‌ها امیدوار هستند که قرارداد این بازیگر با برادران وارنر نهایتا به تولید فیلم Edge of Tomorrow ۲ منجر شود.

ازدواج‌های تام کروز

به گزارش رویداد۲۴ تام کروز در سال ۱۹۸۷ وقتی ۲۵ ساله بود با میمی راجرز بازیگر آمریکایی ازدواج کرد، سپس از طریق همسرش وارد مذهب ساینتولوژی (علم گرایی) شد. در نهایت این رابطه سال ۱۹۹۰ بعد از سه سال به جدایی و طلاق ختم شد.

کروز چند ماه بعد از جدایی از همسر اول سال ۱۹۹۰ با نیکول کیدمن بازیگر ۲۳ ساله استرالیایی ازدواج کرد و ۱۱ سال بعنوان زوج مشهور هالیوود کنار هم زندگی کردند.

تام کروز از سال ۲۰۰۵ وقتی ۴۳ ساله بود با کیتی هلمز آشنا شد که یکسال بعد در ایتالیا با هم ازدواج کردند و همان سال اول صاحب یک فرزند دختر بنام سوری شدند. این زوج در سال ۲۰۱۲ بعد از هفت سال زندگی مشترک با توافق دو طرفه از هم طلاق گرفتند.

معرفی بهترین فیلم‌های تام کروز

فیلم Rain Man (مرد بارانی)

تام کروز کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

فیلم کارگردان: بری لوینسون
نویسنده: بری مارو و رانالد بس
بازیگران: داستین هافمن، تام کروز، والریا گولینو، جرالد آر. مولن، مایکل دی رابرتس، بری لوینسون، بانی هانت، بث گرانت، لوسیندا جنی و رالف سیمور
تاریخ اکران: ۱۶ دسامبر ۱۹۸۸
میانگین امتیازات فیلم Rain Man در IMDB: ۸

فیلم Rain Man داستان چارلی بابیت را دنبال می‌کند که جوانی غرق در تجارت اتومبیل‌های لوکس است. زمانی‌که او با خبر می‌شود پدرش فوت کرده، متوجه می‌شود پدرش خانه ۳ میلیون دلاری‌اش را به ریموند، برادر ندیده اش که به مبتلا به ساوانت اوتیسمی است، بخشیده است. فیلم مرد بارانی که براساس شخصیت واقعی کیم پیک ساخته شده است، با تحسین منتقدان مواجه شد و این تحسین تا حدی زیاد بود که فیلم Rain Man نامزد دریافت ۸ جایزه اسکار شد و درنهایت توانست چهار جایزه اسکار بهترین فیلم سال، بهترین کارگردانی برای بری لوینسون، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای داستین هافمن و بهترین فیلمنامه اورجینال را دریافت کند.

فیلم Magnolia (مگنولیا)

تام کروز کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

کارگردان: پل توماس اندرسون
نویسنده: پل توماس اندرسون
بازیگران: تام کروز، فیلیپ سیمور هافمن، ویلیام اچ میسی، آلفرد مولینا، جولیان مور، جان سی ریلی، جیسون روباردز و ریکی جی
تاریخ اکران: ۱۷ دسامبر ۱۹۹۹
میانگین امتیازات فیلم Magnolia در IMDB: ۸

فیلم Magnolia به انسان‌های گوناگونی می‌پردازد که تمامی‌شان به اشکالی مستقیم و غیرمستقیم با یکدیگر ارتباط دارند و اصلی‌ترین شباهت‌شان به هم، در دست‌وپا زدن‌های بی‌پایان‌شان برای پشت سر گذاشتن درد‌هایی دیده می‌شود که زندگی‌شان را به آتش کشیده‌اند. افسر جیم کرینگ که خودش را برای راحت‌تر کردن زندگی به‌عنوان ستاره‌ی یک قصه‌ی پلیسی می‌شناسد، جیمی گیتر که مسئولیت اجرای یک برنامه‌ی در شرف نابودی با محوریت بازی‌های گوناگون را دارد و دخترش را سرافکنده کرده است و فرانک تی. جی. مکی که همیشه در نگاه آدم‌ها، فردی موفق به‌نظر می‌رسد و در عین حال از نظر خانوادگی، از مشکلاتی انکارناپذیر، رنج می‌برد.

فیلم Edge of Tomorrow (لبه فردا)

تام کروز کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

کارگردان: داگ لیمان
نویسنده: کریستوفر مک‌کوری، جز باتر ورث و جان هنری باتر ورث
بازیگران: تام کروز، امیلی بلانت، بیل پاکستون، برندن گلیسون، مدلین منتاک و بث گدارد
تاریخ اکران: ۶ ژوئن ۲۰۱۴
میانگین امتیازات فیلم Edge of Tomorrow در IMDB: ۷.۹

تام کروز و داگ لیمان قبل از اینکه در فیلم American Made‎ با یکدیگر کار کنند، در فیلم Edge of Tomorrow با هم همکاری کردند که نتیجه آن خلق یکی از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی و اکشن چند سال اخیر بود. این فیلم اکشن و علمی تخیلی اقتباسی از رمانی به‌نام All You Need Is Kill اثر هیروشی ساکورازاکا است که داستان ویل کیج را دنبال می‌کند که در آینده‌آی نزدیک در یک نبرد توسط بیگانگان کشته می‌شود، اما او دوباره در روز حادثه زنده می‌شود تا دوباره در جنگ بزرگی که شباهت زیادی به نبرد نرماندی دارد، شرکت کند. او درواقع گرفتار یک حلقه زمانی شده که احتمالا آخرین امید بشریت برای شکست بیگانگان است.

فیلم Mission: Impossible – Fallout (مأموریت غیرممکن)

تام کروز کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

کارگردان: کریستوفر مک‌کوری
نویسنده: کریستوفر مک‌کوری
بازیگران: تام کروز، هنری کویل، وینگ ریمز، سایمون پگ، ربکا فرگوسن، شان هریس، آنجلا باست، ونسا کربی، میشل موناهن، وس بنتلی و الک بالدوین
تاریخ اکران: ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۸
میانگین امتیازات فیلم Mission: Impossible - Fallout در IMDB: ۷.۷

پس از موفقیت فیلم Mission: Impossible - Rogue Nation، در اتفاقی غیر معمول کریستوفر مک‌کوری برای کارگردان قسمت جدید فیلم مأموریت غیرممکن بازگشت تا به اولین کارگردانی تبدیل شود که دو قسمت از این مجموعه فیلم اکشن را کارگردانی می‌کند. مک‌کوری هم جواب این اعتماد را به خوبی با فیلم Mission: Impossible - Fallout داد و نه‌تن‌ها فیلم به مراتب بهتری را تولید کرد، بلکه به عقیده بسیاری قسمت ششم فیلم Mission: Impossible بهترین قسمت این مجموعه تا به امروز است. 

فیلم A Few Good Men (چند مرد خوب)

تام کروز کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

کارگردان: راب رینر
نویسنده: آرون سورکین
بازیگران: تام کروز، جک نیکلسون، دمی مور، کوین بیکن، کیفر ساترلند، کوین پولاک، جی تی والش، جیمز مارشال، مایکل دی لورنزو، نوآ وایل و کوبا گودینگ جونیور
تاریخ اکران: ۱۱ دسامبر ۱۹۹۲
میانگین امتیازات فیلم A Few Good Men در IMDB: ۷.۷

فیلم A Few Good Men داستان لنس هارولد داوسون، و لودن داونی را که سربازان نیروی دریایی آمریکا هستند، دنبال می‌کند که متهم به قتل ویلیام سانتیاگو، همیار دریایی در پایگاه دریایی گوانتانامو در کوبا شده‌اند. این فیلم حول دادگاه نظامی دو تفنگدار آمریکایی است که به قتل یکی از تفنگداران دریایی متهم شده‌اند و همچنین تمرکز فیلم چند مرد خوبی روی دردسر‌های موکلان این دو سرباز است که تلاش می‌کنند تا بی‌گناهی آن‌ها را ثابت کنند. علاوه‌بر تام کروز، در فیلم A Few Good Men شاهد حضور بازیگران دیگری مثل جک نیکلسون و دمی مور تا کیفر ساترلند نیز بودیم.

فیلم The Last Samurai (آخرین سامورایی)

تام کروز کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

کارگردان: ادوارد زوئیک
نویسنده: جان لوگان
بازیگران: تام کروز، کن واتانابه، هیرویوکی سانادا، تونی گلدوین و تیموتی اسپال
تاریخ اکران: ۵ دسامبر ۲۰۰۳
میانگین امتیازات فیلم The Last Samurai در IMDB: ۷.۷

فیلم The Last Samurai یکی از فیلم‌های شناخته شده و ماندگار تام کروز است که محبوبیت زیادی در ایران هم دارد. فیلم آخرین سامورایی داستان افسر آمریکایی را دنبال می‌کند که از زندگی خود خسته شده و در حال فرار از آن است و بدین ترتیب ماموریتی برای مقابله با سامورایی‌ها را قبول می‌کند تا به ارتش ژاپن آموزش دهد. بااین‌حال، او در یک نبرد به اسارت جنگجویان بومی ژاپن در می‌آید و در طول داستان شاهد آشنایی او با فرهنگ و طرز فکر آن‌ها هستیم. در طول فیلم The Last Samurai شخصیت تام کروز با تحول زیادی مواجه می‌شود و عملا هدف جدیدی پیدا می‌کند و در طول فیلم شاهد تغییر افکار او هستیم.

فیلم Minority Report (گزارش اقلیت)

تام کروز کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

کارگردان: استیون اسپیلبرگ
نویسنده: اسکات فرانک و جان کوهن
بازیگران: تام کروز، کالین فارل، سامانتا مورتون، استیو هریس، نیال مک‌دوناف، ماکس فون سیدو، اشلی کرو و کرولین لاگرفلت
تاریخ اکران: ۲۱ ژوئن ۲۰۰۲
میانگین امتیازات فیلم Minority Report در IMDB: ۷.۶

تام کروز در اولین همکاری خود با استیون اسپیلبرگ در فیلم Minority Report که یکی از فیلم‌های علمی تخیلی تام کروز محسوب می‌شود به ایفای نقش پرداخته است. این فیلم براساس داستانی کوتاه از فیلیپ کی دیک تولید شده که اتفاقات آن در سال ۲۰۵۴ جریان دارد. داستان فیلم گزارش اقلیت براساس سیستمی است که بر مبنا ۳ انسان کار می‌کند و می‌تواند جرایم را پیش از وقوع پیش‌بینی کند و بدین ترتیب نیرو‌های پلیس پیش از وقوع جنایت جلوی آن را می‌گیرند و زمان زیادی است که جنایت جدیدی رخ نداد هاست، اما همین سیستم پیچیده هم می‌تواند روزی فریب بخورد.

فیلم Collateral (وثیقه)

تام کروز کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

کارگردان: مایکل مان
نویسنده: استوارت بیتی، مایکل مان و فرانک دارابونت
بازیگران: تام کروز، جیمی فاکس، جادا پینکت اسمیت، مارک رافلو، پیتر برگ، بروس مک‌گیل، خاویر باردم، دبی مازار، ایرما پی. هال، امیلیو ریورا، جیسون استاتهام و ریچارد تی جونز
تاریخ اکران: ۶ اوت ۲۰۰۴
میانگین امتیازات فیلم Collateral در IMDB: ۷.۵


بیشتر بخوانید: برد پیت کیست؟ و معرفی ده فیلم برتر او


فیلم Collateral داستان یک قاتل حرفه‌ای را دنبال می‌کند را که برای قتل گروهی از کسانی که قصد شکایت علیه یک تبهکار در دادگاه دارند، استخدام می‌شود و او در نظر دارد تا کارش را تنها در یک شب انجام دهد و به همین منظور یک تاکسی ران را با دستمزدی بالا استخدام می‌کند تا ردی از خودش به جا نگذارد. فیلم وثیقه یک فیلم نئو نوآر و مهیج به کارگردانی مایکل مان است که در آن شاهد حضور ستارگانی مثل تام کروز تا جیمی فاکس، مارک رافلو و جیسون استاتهام هستیم.

فیلم Mission: Impossible - Rogue Nation (مأموریت غیرممکن - ملت یاغی)

تام کروز کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

کارگردان: کریستوفر مک‌کوری
نویسنده: کریستوفر مک‌کوری
بازیگران: تام کروز، جرمی رنر، ربکا فرگوسن، سایمون پگ، وینگ ریمز، شان هریس، الک بالدوین، آمـِریکا اُلیوُ، سایمن مک‌برنی، ینس هولتن، ژانگ جینگچو و تام هالندر
تاریخ اکران: ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۵
میانگین امتیازات فیلم Mission: Impossible- Rogue Nation در IMDB: ۷.۴

پس از فیلم Mission: Impossible - Ghost Protocol و فیلم جک ریچر، کریستوفر مک‌کوری وظیفه کارگردانی قسمت پنجم فیلم Mission: Impossible را بر عهده گرفت. فیلم Mission: Impossible - Rogue Nation در ادامه سری جدید این مجموعه فیلم اکشن تولید شد که حتی موفقیت چشمگیرتری را به‌دست آورد و توانست بیشتر مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار بگیرد. در طول این قسمت ایتن هانت و گروهش حالا به‌عنوان افرادی شناخته می‌شوند که امنیت ملی را به خطر انداخته‌اند و در طول فیلم شاهد معرفی سالامون لین با بازی شان هریس هستیم که رهبری یک گروه تروریستی را بر عهده دارد.

فیلم Valkyrie (والکری)

تام کروز کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

کارگردان: برایان سینگر
نویسنده: کریستوفر مک‌کوری و نیتن الکساندر
بازیگران: تام کروز، کنت برانا، بیل نیگی، کاریس ون هویتن، ادی ایزارد، کریستیان برکل، تام ویلکینسون و هاروی فریدمن
تاریخ اکران: ۲۵ دسامبر ۲۰۰۸
میانگین امتیازات فیلم Valkyrie در IMDB: ۷.۱

به گزارش رویداد۲۴ فیلم Valkyrie داستانی در مورد یک کودتای نافرجام در ۲۰ ژوئیه ۱۹۴۴ است که گروهی از افسران آلمان نازی تلاش کردند تا هیتلر را سرنگون کنند و سپس کنترل کشور را تحت عملیات والکری بر عهده بگیرند، اما درنهایت در رسیدن به این هدف شکست خوردند. این فیلم که اتفاقاتش در اواخر دوران جنگ جهانی دوم جریان دارد، با جنجال زیادی هم همراه بود که یکی از مهم‌ترین آن اعتقاد تام کروز به ساینتولوژی بوده که باعث ایجاد اختلاف نظر‌های زیادی مبنی بر بازی او در این نقش بین سیاستمداران آلمانی و اعضای خانواده اشتاوفنبرگ شده بود. درنهایت کروز این نقش را بازی کرد و این فیلم روی پرده رفت که البته بازی او توانست مورد توجه قرار بگیرد و فیلم بدون مشکل در آلمان نیز اکران شد.

فیلم Top Gun (تاپ گان)

تام کروز کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

کارگردان: تونی اسکات
نویسنده: جیم کش و جک ایپس جونیور
بازیگران: تام کروز، کلی مک گیلس، آنتونی ادواردز، وال کیلمر و تام اسکریت
تاریخ اکران: ۱۶ می ۱۹۸۶
میانگین امتیازات فیلم Top Gun در IMDB: ۶.۹

تام کروز بخش زیادی از شهرت خود را باید مدیون تونی اسکات و فیلم Top Gun باشد که با الهام از یک مقاله در مجله کالیفرنیا با همین نام ساخته شده است. فیلم تاپ گان داستان ستوان پیت ماوریک میچل را دنبال می‌کند که به‌همراه ستوان نیک گوس برادشا در پروازی اکتشافی بر فراز اقیانوس هند شرکت می‌کنند و پس از نابودی چند جنگنده میگ ۲۱، برای شرکت در کلاس‌های مدرسه آموزشی نخبگان نبرد هوایی نیروی دریایی در کالیفرنیا انتخاب می‌شوند. فیلم Top Gun با اینکه نقد‌های متوسطی را دریافت کرد، اما بین تماشاگران به فیلمی بسیار محبوب تبدیل شد و توانست به پر فروش‌ترین فیلم سال ۱۹۸۶ تبدیل شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای جهان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
عسل هستم
|
Germany
|
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
0
1
مطالب آقای توفیقی واقعا فوق العاده است
عسل هستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
0
2
مطالب اقای توفیقی واقعا فوق العاده است
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان