تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

برد پیت کیست؟ و معرفی ده فیلم برتر او

برد پیت چهره نام آشنای صنعت سینمای هالیوود متولد ۱۸ دسامبر ۱۹۶۳ است. او تا به حال دو اسکار و دو گولدن گلوپ در کارنامه خود دارد، در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین فیلم‌های برد پیت، ستاره هالیوود و زندگی نامه او بپردازیم.

بهترین فیلم های برد پیت

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: برد پیت متولد ۱۸ دسامبر ۱۹۶۳ در آمریکا، بازیگر سرشناس هالیوود است، او فارغ التحصیل لیسانس رشته خبرنگاری از دانشگاه میزوری آمریکا می‌باشد، برد پیت قبل از بازیگری پیشخدمت و راننده بود و حالا سوپر استار سینمای هالیوود است.

برد در شهر شانی ایالت اوکلاهاما بدنیا آمد است، پدرش ویلیام الوین در یک شرکت حمل و نقل کار می‌کرد و مادرش جین اتا به عنوان مشاوره در مدرسه بود، برد پیت یک برادر و یک خواهر نیز دارد. او بعد از اتمام دانشگاه به لس آنجلس رفت و در کلاس‌های بازیگری شرکت کرد، او برای اینکه هزینه این کلاس‌ها را بدهد، علاوه بر پیشخدمتی در یک غذاخوری راننده بود.

او در سال ۱۹۸۷ وقتی ۲۴ ساله بود با مصاحبه‌های تلویزیون کارش را شروع کرد و سپس در یک شو و سپس درام تلویزیونی سال ۱۹۹۰ بازیگری را تجربه کرد.

ازدواج‌های برد پیت

برد پیت از سال ۱۹۸۰ روابط عاشقانه‌ای را با ستاره‌های مختلف شروع کرد، که مشهور‌ترین آن گوئینت پالترو از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ بود.

برد سال ۱۹۹۸ با جینفر آنیسون آشنا شد و دو سال بعد با وی ازدواج کرد، اما در نهایت بعد از ۷ سال زندگی سال ۲۰۰۵ طلاق آن‌ها در دادگاه کالیفرنیا تایید شد.

برد پیت سال ۲۰۰۵ در فیلم آقا و خانوم اسمیت با آنجلینا جولی همبازی شد، که در نهایت به شکل رسمی اعلام کرد که عاشق آنجلینا می‌باشد.

آن‌ها سال ۲۰۰۶ صاحب اولین فرزند خود شدند، این دو، سال ۲۰۱۲ با یکدیگر نامزد کردند و سپس در سال ۲۰۱۴ با هم ازدواج کردند.

سال ۲۰۱۶ آنجلینا جولی درخواست جدایی از برد پیت را به علت تفاوت‌های غیرقابل تطبیق به دادگاه ارائه داد، گفته می‌شود بدرفتاری، استفاده از الکل و خیانت برد پیت عامل این جدایی بود.

فهرست ده فیلم برتر برد پیت

در ادامه فهرستی از ده فیلم برتر برد پیت آماده کرده ایم که خواهید دید.

فیلم Fight Club (باشگاه مشت زنی)

برد پیت کیست؟

کارگردان: دیوید فینچر | نویسنده: جیم اولز
بازیگران: برد پیت، ادوارد نورتون، میت لوف
تاریخ اکران: ۱۵ اکتبر ۱۹۹۹
میانگین امتیازات Fight Club در IMDB: ۸.۸ از ۱۰

چهار سال بعد از همکاری موفق پیت با فینچر، او این بار در باشگاه مشت‌زنی با فینچر همکاری کرد. برد پیت در نقش تایلر دارن که به عقیده بسیاری بهترین فیلم برد پیت است، با بازی دیوانه‌وار خود در تاریخ سینما ماندگار شد.

تایلر معتقد است که برای رهایی از عقده‌های درونی و مشکلات زندگی، بهتر است به مشت زنی و دعوا بپردازیم تا خود را رها کنیم. به همین منظور او در زیر زمین، باشگاه مشت زنی خود را تأسیس می‌کند و عضو‌های جدید می‌پذیرد. این تازه شروع داستان عجیب و غریب این درام دیوانه‌وار فینچر است.

فیلم Se۷en (هفت)

برد پیت کیست؟

کارگردان: دیوید فینچر | نویسنده: آندره کوین واکر
بازیگران: مورگان فریمن، برد پیت، کوین اسپیسی
تاریخ اکران: ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۵
میانگین امتیازات Se۷en در IMDB: ۸.۶ از ۱۰

به گزارش رویداد۲۴ بی‌شک seven شاهکار دیوید فینچر محسوب می‌شود و فینچر به خوبی از پس کارگردانی داستانی سیاه و گیرا برمی‌آید. شاید دور از ذهن نباشد اگر از بازی پیت در هفت به‌عنوان مشهورترین بازی کارنامه‌اش یاد کنیم. بازی او در نقش یک کاراگاه تازه‌کار با نام میلز در آخرین لحظات فیلم ضربه‌ای ویران‌گر وارد می‌کند و غافلگیرکننده است. سامرست (مورگان فریمن) که یک کارآگاه مهربان و کارکشته است و قرار است به‌زودی بازنشسته شود و چیز‌های دردناکی در زندگی حرفه‌ای خود دیده پیت را همراهی می‌کند. آن‌ها مأموریت دارند جلوی یک قاتل زنجیره‌ای را بگیرند که قتل او براساس هفت گناه مرگبار است، اما خیلی زود بیش از آن‌چه که باید درگیر پرونده می‌شوند.

فیلم Inglourious Basterds (حرامزاده‌های لعنتی)

برد پیت کیست؟

کارگردان: کوئنتین تارانتینو | نویسنده: کوئنتین تارانتینو
بازیگران: برد پیت، دیانا کروگر، الی راث
تاریخ اکران: ۱۹ ژآنویه ۲۰۰۱
میانگین امتیازات Inglourious Basterds در IMDB: ۸.۳ از ۱۰

شاید ویژه‌ترین فیلمی که برد پیت با پس‌زمینه تاریخی جنگ جهانی بازی کرده باشد، حرامزاده‌های لعنتی باشد. این فیلم به سیاق دیگر فیلم‌های تارانتینو فیلمی سرگرم‌کننده است و بیان‌گر نگاه جدید او به مقوله جنگ است.

آلدو راین با بازی برد پیت، حرامزده‌ها (افرادی که پوست سر نازی‌ها را با چاقو می‌برند) را رهبری می‌کند و شمایل او تقریبا کارتونی است.

فیلم Snatch (قاپ زنی)

برد پیت کیست؟

کارگردان: گای ریچی | نویسنده: گای ریچی
بازیگران: جیسون استتهام، برد پیت، بنیکیو دل تورو
تاریخ اکران: ۱۹ ژآنویه ۲۰۰۱
میانگین امتیازات Snatch در IMDB: ۸.۳ از ۱۰

برد پیت کمتر به خاطر بازی در نقش‌های کمدی شناخته می‌شود (به‌خصوص در اوایل کار خود)، اما او ثابت کرد که می‌تواند با نوعی شوخ طبعی سیاه‌گونه پس از بازی در نقش یک گنگستر بریتانیایی در فیلم Snatch ساخته گای ریچی توانایی خود را نشان دهد.

هنگامی که تامی (استیون گراهام) و جرج (آدام فوگرتی) برای خرید کاروان با مسافران ایرلندی روبه‌رو می‌شوند، میکی و استعداد او در بوکس را کشف می‌کنند و او را برای شرکت در مبارزات و جذب درآمد به خدمت می‌گیرند.

فیلم ۱۲Years a Slave (دوازده سال بردگی)

برد پیت کیست؟

کارگردان: استیو مک کوئین | نویسنده: جان ریدلی
بازیگران: چیوتل اجیفور، میشل ویلیامز، برد پیت، میشل فاسبیندر
تاریخ اکران: ۸ نوامبر ۲۰۱۳
میانگین امتیازات ۱۲Years a Slave در IMDB: ۸.۱ از ۱۰

جان ریدلی فیلم‌نامه ۱۲ سال بردگی را براساس یک درام تاریخی – خودزندگی‌نامه‌ای نوشته سالامون نورثاپ به رشته تحریر درآورده است.

نورثاپ یک سیاه آزاد بود، ولی ربوده شده و به‌عنوان برده فروخته شده بود. در این فیلم چیویتل اجیوفور (Chiwetel Ejiofor) به‌عنوان کاراکتر اصلی به ایفای نقش می‌پردازد.

فیلم Twelve Monkeys (دوازده میمون)

برد پیت کیست؟

کارگردان: تری گیلیام | نویسنده: کریس مارکر
بازیگران: بروس ویلیس، برد پیت، مدلین استاو
تاریخ اکران: ۵ ژانویه ۱۹۹۶
میانگین امتیازات Twelve Monkeys در IMDB: ۸ از ۱۰،

۱۲ میمون یکی از اولین چشم‌انداز‌های برد پیت در مقام بازیگر به‌عنوان کاراکتری منفی و پیچیده بود، که این تنوع اجرایی به پرفورمنس او در این فیلم کمک شایانی کرد.

کول (ویلیس) که در زمان آینده به‌دنبال این بوده است که زودتر مرگ خود را رقم بزند به عقب فرستاده می‌شود تا نمونه‌ای از طاعون را قبل از جهش نابود کند و بشریت را نجات دهد.

فیلم The Curious Case of Benjamin Button (مورد عجیب بنجامین باتن)

برد پیت کیست؟

کارگردان: دیوید فینچر | نویسنده: اریک راث
بازیگران: برد پیت، کیت بلانشت، تیلدا سوینتون
تاریخ اکران: ۲۵ دسامبر ۲۰۰
میانگین امتیازات The Curious Case of Benjamin Button در IMDB: ۷.۸ از ۱۰

فیلم «مورد عجیب بنجامین باتن» یک درام عاشقانه به کارگردانی دیوید فینچر با بازی متفاوت و به یادماندی برد پیت است.

داستان این فیلم اقتباسی از یک داستان کوتاه نوشته اسکات فیتزجرالد است، که البته تغییراتی در آن اعمال شده است. برد پیت در این فیلم در نقش فردی به نام بنجامین باتن ایفای نقش می‌کند. فردی که به‌عنوان یک پیرمرد متولد می‌شود و هرچه به سن او افزوده می‌شود، ظاهری جوان‌تر پیدا می‌کند. بنجامین در نوجوانی و زمانی‌که ظاهری مانند یک پیرمرد دارد، عاشق دختری به نام دیزی (با بازی کیت بلانشت) می‌شود. اما هرچه زمان می‌گذرد بنجامین جوانتر و زیباتر شده درحالی‌که دیزی پیر و کهنسال می‌شود.

فیلم The Big Short (رکود بزرگ)

برد پیت کیست؟

کارگردان: آدام مک کی | نویسنده: چارلز راندولف و آدام مک کی
بازیگران: کریستین بیل، استیون کارل، رایان گاسلینگ و برد پیت
تاریخ اکران: ۲۳ دسامبر ۲۰۱۵
میانگین امتیازات The Big Short در IMDB: ۷.۸ از ۱۰

«رکود بزرگ» فیلمی در سبک زندگینامه‌ای و کمدی-درام به کارگردانی و نویسندگی آدام مک‌کی است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.


بیشتر بخوانید: معرفی معروف‌ترین فیلم‌های جیمز باند



این فیلم براساس کتابی به همین نام نوشته‌ی مایکل لوئیس روزنامه‌نگار آمریکایی، درباره بحران مالی ۲۰۰۸-۲۰۰۷ است که بالا رفتن نرخ بازار مسکن و حباب اقتصادی را به ارمغان آورد. البته نام این فیلم معادل فارسی ندارد و قابل ترجمه نیست.

فیلم Ocean's Eleven (یازده یار اوشن)

برد پیت کیست؟

کارگردان: استیون سودربرگ | نویسنده: جرج کلایتون جانسون، جک گلدن راسل
بازیگران: جرج کلونی، برد پیت، جولیا رابرتز
تاریخ اکران: ۷ دسامبر ۲۰۰۱
میانگین امتیازات Ocean's Eleven در IMDB: ۷.۷ از ۱۰

«یازده یار اوشن» فیلمی در ژانر جنایی است که اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های یاران اوشن محسوب می‌شود. در این اثر بازیگران سرشناسی مانند «جرج کلونی»، «برد پیت» و «مت دیمون» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم درباره سارقی به نام دنیل اوشن (با بازی جورج کلونی) است که به‌تازگی از زندان آزاد شده است. اوشن بلافاصله پس از آزادی از زندان نقشه‌ای جدید برای یک سرقت بزرگ می‌کشد. اوشن قصد دارد تا به خرانه‌ی یکی از کازینو‌های زنجیره‌ای و سه‌گانه‌ی لاس وگاس دستبرد بزند و مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار از آن بدزدد. به همین دلیل دنی اوشن به ملاقات دوست قدیمی‌اش راستی رایان (با بازی برد پیت) می‌رود.

فیلم Moneyball (مانیبال)

برد پیت کیست؟

کارگردان: بنت میلر | نویسنده: آرون سورکین
بازیگران: برد پیت، رابین رایت، ژونا هیل
تاریخ اکران: ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۱
میانگین امتیازات Moneyball در IMDB: ۷.۶ از ۱۰

به گزارش رویداد۲۴ فیلم مانیبال یکی از فیلم‌هایی است که برد پیت به غیر از ایفای نقش اصلی، آن را تهیه نیز کرده است.
برد پیت. او در نقش بیلی بین، مدیر کل سابق دو و میدانی Oakland Athletics، شخصی آرام، قدرتمند، شوخ طبع و فریبنده بود. او در تلاش است برای تیم بیسبال Oakland Athletics در فصل جدید مسابقات در سال ۲۰۰۲ مجموعه‌ای از افراد بااستعداد را با بودجه‌ی محدودی که در اختیار دارد به خدمت بگیرد. او درنهایت موفق می‌شود تیمی بسازد که رکورد بیشترین برد‌های متوالی در طول مسابقات را به نام خود ثبت کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای جهان ، برد پیت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
0
0
سینما هنر
چیویتل اجیفور برد پیت
فیلم دوازده سال بردگی
نورثاپ آهنگ انسانیت
زندگی ساز
ساخت و ساز
نجار آدمیت
روزی روزگاری که گذشت
زمانی که گذشت
آمد و رفت
زندگی دنیا امتحان بود
ناتالی پورتمن ژان رنو
فیلم لئون حرفه ای
ماتیلدا دان
داناست
نونهال سبز
یازده یک نیک
دوازده سالگی
زندگی سخت
سختی راه
راه سخت
جان سخت
گرگ و زخم گل
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
0
1
خداوکیلی فیلم تروی رو نزاشتید تو لیست ...؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان