تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

این استان‌ها منتظر باران باشند/ مناطقی که شاهد گرد و خاک و باد شدید خواهند بود

سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از کشور، بارش باران و تگرگ، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و همچنین کاهش و افزایش دما در نقاط مختلف کشور خبر داد.

این استان‌ها منتظر باران باشند/ مناطقی که شاهد گرد و خاک و باد شدید خواهند بود

رویداد۲۴ سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز (شنبه‌) سامانه‌ بارشی‌ در نوار غربی‌ کشور فعال است و سبب‌ رگبار و رعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید موقتی‌ در شمال غرب‌، برخی‌ نواحی‌ غرب‌ و جنوب‌ غرب‌ و همچنین‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز واقع‌ در قزوین‌، البرز و غرب‌ تهران می‌شود. در نواحی‌ مستعد احتمال ریزش‌ تگرگ‌ نیز وجود دارد.

در جنوب‌ غرب‌ کشور در استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان نیز وزش‌ باد شدید، نفوذ گردوخاک‌ و کاهش‌ کیفیت‌ هوا و دید ادامه‌ خواهد داشت‌. در مرکز، جنوب‌، شرق‌ و جنوب‌ شرق‌ کشور نیز ابرناکی‌، رگبار پراکنده گاهی‌ رعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید و خیزش‌ گردوخاک‌ رخ‌ می‌دهد.

یکشنبه‌ این‌ وضعیت‌ در مناطق‌ ذکرشده ادامه‌ خواهد داشت‌. در ضمن‌، طی‌ ۲ روز اخیر در سواحل‌ دریای خزر به‌ ویژه در گیلان و غرب‌ مازندران بارش‌ باران با احتمال رعدوبرق‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

دوشنبه‌ در نوار غربی‌ کشور جوی پایدار همراه با روند افزایشی‌ دما حاکم‌ می‌شود. در نوار شرقی‌ شامل‌ کل‌ منطقه‌ خراسان، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان افزایش‌ ابر، رگبار پراکنده گاهی‌ رعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید رخ‌ می‌دهد و به تدریج‌ سامانه‌ از مرزهای شرقی‌ خارج‌ می‌شود.


بیشتر بخوانید: سازمان جهانی هواشناسی: بالارفتن میانگین دمای هوای جهانی در پنج سال آینده رکورد خواهد زد


سه‌شنبه‌ در برخی‌ مناطق‌ واقع‌ در شمال غرب‌، ارتفاعات‌ البرز مرکزی، شرق‌ سمنان و خراسان رضوی نیز بارش‌ پراکنده رخ‌ می‌دهد.

چهارشنبه‌ در استان‌های واقع‌ در مرز غربی‌ کشور و برخی‌ نقاط‌ واقع‌ در شمال غرب‌ ابرناکی‌، رگبار پراکنده گاهی‌ وزش‌ باد و خیزش‌ گردوخاک‌ انتظار می‌رود.

شایان ذکر است‌ روز یکشنبه‌ در غرب‌، جنوب‌ غرب‌، مرکز و دامنه‌های جنوبی‌ البرز و روز دوشنبه‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البزر وزش‌ باد به‌نسبت‌ شدید گاهی‌ با خیزش‌ گردوخاک‌ انتظار می‌رود.

شنبه‌ و یکشنبه‌ در شمال غرب‌، غرب‌، سواحل‌ دریای خزر و دامنه‌های جنوبی‌ البرز نیز کاهش‌ نسبی‌ دما رخ‌ می‌دهد و از روز دوشنبه‌ تا چهارشنبه‌ در این‌ مناطق‌ روند افزایش‌ دما حاکم‌ می‌شود.

در شمال شرق‌ و شرق‌ کشور کاهش‌ نسبی‌ دما در روزهای یکشنبه‌ و دوشنبه‌ و افزایش‌ نسبی‌ دما از روز سه‌شنبه‌ خواهد بود.

خلیج‌ فارس‌ و تنگه‌ هرمز شنبه‌ و یکشنبه‌ مواج‌ است‌.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان