تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

پیش بینی بورس هفته نخست خرداد

بررسی معاملات هفته چهارم اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد، شاخص کل بورس با افزایش ۱.۹۴ درصدی، خود را از سطح دو میلیون و ۲۷۸ هزار واحد به دو میلیون و ۳۲۱ هزار واحد رساند. به این ترتیب بازار سهام در چهارمین هفته اردیبهشت، پیشتاز بازار‌های مالی شد. آیا بازار سهام همین مسیر را در هفته نخست خردادماه ادامه خواهد داد؟

پیش بینی بورس هفته نخست خرداد

رویداد۲۴ طی معاملات هفته پایانی اردیبهشت‌ماه، ارزش معاملات خرد بازار سهام به طور میانگین روزانه ۱۲ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان بود. به طوری که ارزش معاملات خرد بازار سهام در روز شنبه ۱۱ هزار و ۹۲۹ میلیارد تومان، یکشنبه ۱۴ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان، دوشنبه ۱۲ هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان و روز چهارشنبه ۱۰ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان بود.

باید خاطرنشان کرد که بازار سهام برای تثبیت روند صعودی خود نیازمند افزایش ارزش معاملات است. چرا که ارزش معاملات این هفته بازار سهام نسبتا کم‌فروغ بود. کارشناسان بازار سرمایه در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز، روند بازار و سهام منتخب را در هفته نخست خردادماه پیش‌بینی کرده‌اند.

پیش بینی بورس هفته نخست خرداد

پیش بینی بورس هفته نخست خرداد

پیشتازی سهام ریالی

فردین آقابزرگی، تحلیلگر بازار سرمایه درباره روند بازار در هفته آینده به تجارت‌نیوز گفت: «با فرض عدم دخالت مستقیم و عدم تغییر مجدد زیرساختارهای معاملات، بازار در هفته آینده مثبت و رو به رشد خواهد بود.»

وی افزود: «پس از اصلاح تصمیمات پیشین سازمان، مبنی بر عدم تغییر ضریب تضمین سهام و اعطای مهلت به صندوق‌های با درآمد ثابت برای فروش سهام، بازار روندی متعادل یافت.»

آن طور که کارشناسان بازار سرمایه پیش‌بینی کرده‌اند، بورس در هفته نخست خردادماه، معاملاتی متعادل را تجربه خواهد کرد؛ پیش‌بینی‌ها همچنین حاکی از رشد سهام ریالی در این هفته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
پیشخوان