تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲

رشد بورس در ابتدای اولین روز خرداد

شاخص کل بورس با رشد ۶ هزار و ۱۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۷۲۲ واحدی قرار گرفت.

رشد بورس در ابتدای اولین روز خرداد

رویداد۲۴ دوشنبه (۱ خرداد) شاخص کل بورس با رشد ۶ هزار و ۱۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۷۲۲ واحدی قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۳ هزار واحدی در ارتفاع ۷۶۷ هزار و ۵۳۴ واحدی ایستاد.

بازار سرمایه، که در روز‌های گذشته روندی متعادل و رو به منفی داشت، اولین روز خرداد را با رشدی ۱۵ هزار واحدی در ۳۰ دقیقه‌ی ابتدایی بازار آغاز کرد و شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشد ۰.۶۶ درصدی تا این لحظه از معاملات به سطح ۲ میلیون و ۳۱۷ هزار واحدی رسیده است.

گروه بانکی و خودرویی در بین صنایع بازار سهام بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. گفتنی است گزارشات ۱۲ ماهه‌ی شرکت‌ها که در روز‌های اخیر بر روی سامانه کدال بارگزاری می‌شود، یکی از دلایل مهم برای رشد امروز بازار به حساب می‌آیند.

همچنین سه نماد وبملت، تاپیکو، فولاد بیشترین تاثیر بر شاخص کل بورس و سه نماد وسپهر، شگویا و هرمز بیشترین تاثیر بر شاخص فرابورس را تا این لحظه از خود ثبت کرده اند.

طی سی دقیقه نخست ارزش معاملات خرد از ۳ هزار میلیارد تومان عبور کرد و تا این لحظه شاهد تزریق بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان پول خرد به بازار بودیم. سهم حقیقی‌ها از کل خرید‌های بازار ۸۷.۷ درصد است در حالی که در بخش فروش حضور ۷۶.۶ درصدی دارند. همچنین سرانه خرید اشخاص حقیقی تا این لحظه از معاملات به ۳۳ میلیارد تومان و سرانه فروش آن‌ها به ۲۱.۲ میلیارد تومان رسیده است.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
پیشخوان