تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲

پایان بورس امروز ۱ خرداد ۱۴۰۲

معاملات این هفته بازار سهام در حالی از سر گرفته شد که معامله‌گران در نوعی بلاتکلیفی مطلق قرار داشتند. چرا که خریداران و فروشندگان قیمت‌های کنونی بازار سهام را برای معامله مناسب نمی‌دیدند. اما امروز بازار توانست مسیر صعودی خود را بار دیگر از سر گیرد.

پایان بورس امروز ۱ خرداد ۱۴۰۲

رویداد۲۴ بررسی معاملات امروز بورس نشان می‌دهد، دادوستدها در بازار بالاخره جان گرفته و سهام در قیمت‌های بالاتری بسته شده‌اند. امروز حدود ۷۲ درصد سهم‌ها در جهت مثبت معاملات نوسان داشتند و بازاری عموما سبزرنگ را تشکیل دادند.

بر این اساس، شاخص کل طی معاملات امروز توانست گامی بلندتر نسبت به روز گذشته بردارد و حدود ۱۵ هزار و ۸۰۵ واحد افزایش ارتفاع دهد. در نهایت شاخص کل خود را به سطح دو میلیون و ۳۱۸ هزار واحد رساند و همین امر سبب شد تا کانال قدرتمند ۲.۳ میلیونی تثبیت شود.

شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با افزایش ۱.۶۸ درصدی به سطح ۷۷۶ هزار و ۸۵۳ واحدی رسید.

پایان بورس امروز ۱ خرداد ۱۴۰۲

شرط تداوم صعود

به دنبال حمایت حقوقی‌ها  از بازار در روزهای گذشته، تب هیجانی اصلاح کاهش داشته است؛  امروز حقیقی‌های بازار با ورود ۵۶۵ میلیارد تومانی پول، دست به معامله زدند. با افزایش پارامترهایی که در ادامه ذکر می‌شود، احتمالا روند صعودی بورس دوباره از سر گرفته خواهد شد.

گفتنی است در حال حاضر، شرط قرارگرفتن بورس روی ریل صعودی، کسب اعتماد حقیقی‌هاست. چرا که هم‌اکنون بورس بیش از پیش به ورود پول‌های درشت حقیقی و افزایش روزافزون ارزش معاملات احتیاج دارد.

بیشترین ارزش معاملات

تابلوی بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون و ارزش معاملات خرد را ۱۵ هزار و ۵۷۹ میلیارد تومان نشان می‌دهد. هر چند ارزش معاملات امروز نسبت‌ به روز گذشته افزایش حدود ۵۰ درصدی داشته اما برای ادامه صعود، بورس نیازمند ثبت ارزش معاملات بالاتری است.

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وبملت، گشان و خگستر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های وبملت، دی و خودرو بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

گشان با افزایش ۳۵.۲۵ درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ساوه نیز با افت ۹.۶۱  درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های وبملت، ذوب و ومعادن تعلق گرفت. همچنین سهم‌های ذوب، خاور و وسپهر نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای کیان، کارا و کمند خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های کصدف، حبندر و وآتوس رقم خورد. همچنین وبوعلی در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد سفانو بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان