تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور:

خدشه به آزمون سراسری باعث کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: اگر خدشه‌ای در هرکدام از ابعاد آزمون سراسری به وجود آید، نه تنها در جامعه علمی و دانش آموزان رخداد نامبارکی است، بلکه نتیجه آن کاهش سرمایه اجتماعی خواهد بود.

خدشه به آزمون سراسری باعث کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود
رویداد۲۴ سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در نشست «تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲» که صبح امروز چهارم خردادماه در مرکز همایش‌های حکمت پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد، بیان کرد: آزمون سراسری یکی از مقاطع حساس و سرنوشت ساز و تعیین کننده برای دانش آموزان، اولیا و بستگان آن‌هاست. اگر بیش از یک میلیون نفر درگیری دانش آموزان را در کنکور داریم، اما افراد درگیر آزمون، بسیار بیشتر هستند.

به گزارش ایلنا، میراحمدی با اشاره به اهمیت کیفیت و سلامت و نظم در آزمون سراسری تصریح کرد: اگر نظام جمهوری اسلامی این رخداد را با امنیت، سلامت، کیفیت و استاندارد‌های لازم برگزار کند، جلوه‌ای از جلوه‌های کارآمدی، توانمندی، اقتدار امنیتی و انتظامی کشور را نشان داده و بالعکس اگر خدشه‌ای در هرکدام از ابعاد آزمون سراسری به وجود آید، نه تنها در جامعه علمی و دانش آموزان رخداد نامبارکی است بلکه نتیجه آن کاهش سرمایه اجتماعی خواهد بود؛ بنابراین اینکه همه دستگاه‌های مسئول خود را در این امر برای کمک به سازمان سنجش و وزارت علوم موظف می‌دانند به دلیل همین اهمیت است.

معاون امنیتی-انتظامی وزیر کشور تاکید داشت: وقتی وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش درخواست کمک کردند و خواستند دستورالعملی در شورای امنیت کشور مصوب شود و تکلیفی در همه دستگاه‌ها برای متکفل موضوع تعیین شود، مورد استقبال وزیر کشور قرار گرفت و دستورالعمل جانبی تهیه و تکلیف دستگاه‌ها مشخص شد.

سردار میراحمدی بیان کرد: سال قبل دستورالعملی تهیه شد و یکی از سالم‌ترین و بی‌نظیرترین آزمون‌ها از این نظر که هیچ گونه اتفاق نامبارکی رخ نداد را تجربه کردیم و این برای همه ما جای خوشحالی است و این موفقیت را تبریک می‌گویم. البته به این موضوع بسنده نشد و متناسب با تحولات و تغییرات در آزمون نیز تغییراتی ایجاد کنند.

سردار بیان کرد: این تحولات و برنامه‌هایی که برای برگزاری امن آزمون سراسری انجام می‌شود، شجاعت و خلاقیت و ابتکار سازمان سنجش را تضمین می‌کند و شورای امنیت، شورای تامین استان‌ها و وزارت کشور همراه سنجش هستند. تامین امنیت آزمون مسئله‌ای نیست که ساده از آن عبور کنیم. در مورد خواسته‌های مسئولان سنجش برای اینکه چه اقدامات مکملی تضمین کننده سلامت و امنیت باشد را بررسی می‌کنیم. از جمله مواردی که این روز‌ها به آن پرداخته شده قطع یاعدم قطع اینترنت است. برای ما حقوق دانش آموزان و خانواده آن‌ها مهم است و ما خود را مکلف و موظف می‌دانیم که از این حقوق پاسداری کنیم و با همین نگاه آنچه لازم است را انجام می‌دهیم.

معاون امنیتی-انتظامی وزیر کشور ضمن تاکید بر اینکه در خصوص موضوع اینترنت در آزمون سراسری مسئولان بر این باور هستند که سلامت آزمون حق افراد ذی نفع است، گفت:، اما استفاده از اینترنت حق سایر مردم است، اما با توجه به اهم و مهم باید انتخاب کرد. اگر خواسته‌ها برآورده نشد و نگرانی برای آزمون ایجاد شد مجبوریم اینترنت را قطع کنیم.

سردار میراحمدی اظهار کرد: برای کمک به سازمان سنجش و برگزاری منظم آزمون سراسری در کنار همکاران هستیم و امیدواریم خداوند در تحولات بزرگی که در کیفیت برگزاری و ایجاد امنیت کامل انجام می‌گیرد به شما توفیق دهد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آزمون سراسری
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان