تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
جلال رشیدی‌کوچی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

رئیسی لایحه حجاب را پس بگیرد و نظرات علم‌الهدی را در آن اعمال کند، بعد به دست مجلس برساند/ فقط گفته‌اند جریمه می‌کنیم، می‌گیریم و می‌بندیم

جلال رشیدی‌کوچی نماینده مجلس با اشاره به انتقادات علم‌الهدی از لایحه حجاب می‌گوید: خوب است آقای علم‌الهدی اگر قرار است انتقادی داشته باشد، روی صحبتش به دولت باشد نه مجلس. با رویه‌ای که آقای علم‌الهدی در پیش گرفتند، پیشنهاد من این است که آقای رئیسی این لایحه را از مجلس پس بگیرد و نظرات آقای علم‌الهدی را در آن اعمال کنند و بعد به دست مجلس برسانند.

جلال رشیدی‌کوچی

رویداد۲۴ محمد آیتی: جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت درباره لایحه فرهنگ عفاف و حجاب که به مجلس تقدیم شده، به رویداد۲۴ می‌گوید: می‌خواهم به دو نکته در این‌باره اشاره کنم. اول، موضع‌گیری‌های آقای علم‌الهدی امام جمعه مشهد است. ایشان چند وقت پیش گفتند نمایندگان این لایحه را تصویب نکنند چون لایحه بدی است و کمک می‌کند به بی‌حجابی. اما خطاب به ایشان باید بگویم که این لایحه است، نه طرح! که بخواهند توپ را در زمین ما بیندازند. [لایحه توسط دولت یا قوه قضاییه آماده و به مجلس پیشنهاد می‌شود اما طرح توسط خود نمایندگان آماده می‌شود.] این لایحه را ابتدا قوه قضاییه در ۹ ماده آماده و در اختیار دولت قرار داد و دولت هم شش ماده به آن اضافه کرد و شد ۱۵ ماده و حال به مجلس ارجاع داده شده است. خوب است آقای علم‌الهدی اگر قرار است انتقادی داشته باشد، روی صحبتش به دولت باشد نه مجلس. با رویه‌ای که آقای علم‌الهدی در پیش گرفتند، پیشنهاد من این است که آقای رئیسی این لایحه را از مجلس پس بگیرد و نظرات آقای علم‌الهدی را در آن اعمال کنند و بعد به دست مجلس برسانند.

در لایحه حجاب گفته شده جریمه می‌کنیم، می‌گیریم، می‌بندیم و ...

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها می‌گوید: نکته دوم، با مطالعه لایحه و برداشتی که داشتم باید بگویم که همچنان تمرکز روی مسائل سلبی است؛ یعنی باز گفته شده جریمه می‌کنیم، می‌گیریم، می‌بندیم، هر کی فلان کار را کرد ما فلان کار را می‌کنیم و... از این‌رو من در این ۱۵ ماده، چیزی تحت عنوان تشویق و ترغیب ندیدم. مادامی که قرار باشد یک‌طرفه قانون‌گذاری شود و نگاه جامعه را نبینیم، قوانین، قوانینی نمی‌شود که مردم به آن عمل کنند.


حسین شریعتمداری: اینکه نیروی انتظامی برای کشف‌حجاب فقط پیامک بفرستد خنده‌دار است/ با این لایحه می‌خواهید به مقابله با بی‌حجابی بروید؟


رشیدی‌کوچی می‌گوید: حال راهکار چیست؟ شاید خیلی‌ها با نگاه من، مخالف باشند، اما باید بگویم که خیلی از رفتار‌هایی که مردم ما از خود نشان می‌دهند، اعتراضی است نه برآمده از فرهنگ جامعه؛ مثل مقوله حجاب. به نظر من حاکمیت و نظام باید از طریق قلب‌ها، کارش را پیش ببرد، همان اتفاقی که در اوایل انقلاب افتاد. نظام باید روی مسائلی که برای مردم اهمیت دارد، تمرکز کند. مثلاً تصمیم‌گیران نظام باید توجه ویژه به معیشت، مسکن، اشتغال، خودرو و... مردم داشته باشند.

او می‌گوید: وقتی نظام، رفاه نسبی ایجاد کرد و مردم در واقعیت دیدند که معیشت‌شان نسبت به قبل، خیلی بهتر شده است، آنگاه دولت راحت‌تر حرفش را می‌تواند به مردم بزند. وقتی مردم صداقت و عمل حاکمیت را ببینند، به سمت کنش‌های اجتماعی توام با اعتراض نمی‌روند. همین اعتقاد را در مباحث طرح صیانت و فیلترینگ هم داشتم. وقتی مشکلات معیشتی مردم تا حد قابل ملاحظه‌ای حل شود، این چالش‌های اجتماعی هم، در حد معقولی خود به خود حل می‌شوند و اگر هم درصدی از آن رفع نشود، مردم بیش از پیش به قانون که البته آن هم باید برآمده از واقعیت‌های جامعه باشد، احترام خواهند گذاشت.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس می‌گوید: از طرفی باید در لحن و رفتارمان توجه لازم را داشته باشیم. برای اینکه به طرف مقابل بفهمانیم «بنشین» می‌توانیم بگوییم «بفرما» یا «بتمرگ». وقتی با مهربانی و عطوفت حرف می‌زنیم و رفتار می‌کنیم، حتماً بازخورد بسیار مثبت خواهد بود. در این هشت ماهی که شاهد یک‌سری اتفاقات بودیم، من خیلی این مهربانی و عطوفت را در برخورد با مردم ندیدم.

رشیدی‌کوچی می‌گوید: واقعاً اعتقاد دارم اگر در این هشت ماه، دولت لااقل در حدی، گرانی و بحران خودرو را حل می‌کرد، برخی واکنش‌های اعتراضی مردم را نمی‌دیدم. تاکید دارم بگویم در کنار قانون‌گذاری که لازم است، آن چیزی که باعث می‌شود مردم به قانون تمکین کنند، زور و اجبار نیست. اگر دولت در تصمیمات و امور کشور، اعتمادسازی کند، تعلق‌خاطر مردم به کشور بیشتر می‌شود و در این صورت است که تمکین به قانون و همکاری مردم با نظام را بیش از پیش خواهیم دید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
0
20
قبل از هر چیز، اثبات کنید حجاب اجباری شرعی است فقط یک روایت بیاورید ائمه اطهار بی‌حجابی را جریمه یا مجازات کرده اند!
اسلامتان، اسلام ....است این بدعت در دین است این گناه کبیره است شما از منکر، نهی می کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
0
18
خلاصه داماد و پدر زن برای 85 میلیون طرح میدن. تو غصه نخور رشیدی فقط مراقب شورای نگهبان باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
0
14
فکر کنم رئیسی آدرس خونه اش رو به پدرزنش نداده شماره هاشونم مسدود کرده ! این بنده ی خدا هم مجبور شده بیاد تو خطبه های نماز جمعه به در بگه که دیوار بشنوه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
0
17
به نظر میرسد که این بابا تا حدودی سر رشته دارد (هر چند گذشتن آدم با سواد، پاکدست و متعهد به ایران از فیلتر شورای نگهبان غیرممکن است). اما تعداد معدودی از نمایندگان نیز ملتفت موضوع هستند. شاید شاسی بلند سواری باعث شده که اندکی افق دید آنها تغییر کند. در مقابل استاد نقدعلی (یکی دیگر از نمایندگان) دنبال شلاق و تفنگ است (البته زن و دختر و عروس بی حجاب خود را نمیبیند)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
0
15
مردم آماده باش باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
0
12
افرین
۱
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
0
17
بله شما درست میگی پول مفت درآوردن و اموال مردم رو صاحب شدن و نون مغازه دار رو بریدن کافی نیست باید مردمی که ۸ سال جنگ و هزاران مصیبت و تحریم و ...‌ رو تحمل کردن شلاق زد و حبس کرد و زجرکش کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
0
15
حالا كه فعلا دور دور رييسي نور چشمي و علم الهداي تريبون داره ! بقيه هم كه شعور قضاوت و تجزيه و تحليل ندارن !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
0
2
درودبررشیدی ولی گوگوش شنوا؟
نظرات شما
پیشخوان