تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

ترکیب احتمالی پرسپولیس و استقلال برای دربی

کوین یامگا، مهمترین غایب دربی فینال جام حذفی خواهد بود و مربیان دو تیم در سایر پست‌ها، بازیکنان کلیدی‌شان را در اختیار دارند.

ترکیب احتمالی پرسپولیس و استقلال برای دربی

رویداد۲۴ پرسپولیس و استقلال چهارشنبه در آخرین بازی فصل فوتبال ایران، روبروی هم قرار می‌گیرند. دو تیمی که در آماده‌ترین شرایط‌شان، قرار است فینال جام حذفی را برگزار کنند. پرسپولیس ۹ برد پیاپی در کارنامه دارد و استقلال بعد از افتی مقطعی، دوباره اوج گرفته و در دو بازی آخر خود ۱۱ گل به تراکتور و نساجی زده است. یحیی گل‌محمدی و ریکاردو سا پینتو در این بازی احتمالا با کم‌ریسک‌ترین ترکیب ممکن وارد زمین می‌شوند. آن‌ها برای این پیروزی در این مسابقه، به بازیکنانی که اعتماد می‌کنند که در هفته‌های گذشته، توانسته‌اند ستون‌های پیروزی تیم‌شان باشند.

ترکیب دست نخورده

یحیی گل‌محمدی در دربی پایتخت، قصد ندارد به ترکیب برنده تیمش دست بزند. پرسپولیس بعد از پیروزی در دربی برگشت لیگ برتر، ترکیب برنده تیمش را پیدا کرد. ترکیبی که سرخپوشان، نیمه دوم دربی با آن وارد زمین شدند و توانستند با پیروزی در حساس‌ترین بازی فصل، مسیر قهرمانی‌شان را هموار کنند. پرسپولیس پس از دربی، در همه بازی‌های لیگ و جام حذفی، تغییری در ترکیب 11 نفره تیمش ایجاد نکرد و در همه بازی‌هایش هم، به پیروزی رسید.

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس خواهد بود. دانیال اسماعیلی‌فر که مقطعی تغییر پست داد و حتی نیمکت نشین شد، جایگاهش را در ترکیب اصلی پس گرفته است. گیورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی‌گنجی هم، زوج موفق پرسپولیس در خط دفاع هستند. زوجی که هفته‌های پایانی لیگ، عملکردی فوق‌العاده داشتند و کاری کردند پرسپولیس با یک گل خورده در 7 بازی پایانی لیگ، بتواند همه بازی‌هایش را با برد پشت سر بگذارد. علی نعمتی هم، دفاع چپ پرسپولیس و یکی از فعال‌ترین بازیکنان این تیم در فاز دفاعی است.

استفاده از زوج میلاد سرلک و سروش رفیعی، تحول مهمی در سبک بازی پرسپولیس ایجاد کرد. زوجی که هم در دفاع با بازی‌خوانی سرلک کیفیت بالایی دارند و هم در حملات، به لطف بازی‌سازی سروش تاثیرگذار هستند. سه بازیکن خلاق پرسپولیس یعنی سعید صادقی در سمت راست، مهدی ترابی در سمت چپ و وحید امیری پشت سر تک مهاجم، این روزها حسابی روی دور هستند. عیسی آل‌کثیر، زننده گل برتری پرسپولیس در آخرین دربی هم، به عنوان تک مهاجم در خط حمله قرار می‌گیرد. هر 4 بازیکن هجومی پرسپولیس، در بازی نیمه نهایی با هوادار توانستند در گل‌سازی و گلزنی تیم‌شان سهم داشته باشند.

ترکیب احتمالی پرسپولیس و استقلال برای دربی

جای خالی یامگا

موتور گلزنی استقلال، دوباره روشن شده و تیم ریکاردو سا پینتو، تصویر ترسناکی از خود در دو بازی آخر ارائه داده است. تیمی که 7 گل به تراکتور و 4 گل به نساجی زده و در هر دو مسابقه، فرصت زدن گل‌های بیشتر را هم پیدا کرد. عملکرد استقلال در این دو مسابقه، آنقدر خوب بوده که سا پینتو در دربی، تغییر چندانی در ترکیب تیمش ایجاد نکند. کوین یامگا، ستاره استقلال در سمت راست با وجود بازگشت به تمرینات، شرایط حضور در این مسابقه را پیدا نکرد. بازیکنی که حضورش، می‌توانست کمک بزرگی برای استقلالی‌ها باشد. محروم شدن مهدی مهدی‌پور هم باعث شد تکلیف خط هافبک استقلال در دربی، از قبل مشخص شود. اتفاق خوب برای استقلالی‌ها، برگشتن عارف غلامی به شرایط بازی بود.

حسین حسینی، کاپیتان و دروازه‌بان استقلال، در دربی است. بازیکنی که فرم خوب و بد او، تاثیر پررنگی روی سرنوشت استقلال در این مسابقه دارد. صالح حردانی در غیاب یامگا و میرزایی، بدون رقیب در سمت راست قرار می‌گیرد. جعفر سلمانی هم مدافع چپ استقلال است. زوج میانی استقلال در دفاع را، احتمالا رافائل سیلوا و عارف غلامی تشکیل می‌دهند. در صورتی که سا پینتو احساس کند غلامی هنوز آماده مسابقه نیست، محمدحسین مرادمند می‌تواند جای او را در ترکیب اصلی بگیرد. مرادمند در دو بازی آخر لیگ مقابل مس رفسنجان و تراکتور، فیکس بود و در هر دو مسابقه برای استقلال گل زد. در صورت آمادگی غلامی اما، این بازیکن همچنان شانس بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی دارد.

مثلث روزبه چشمی، سعید مهری و آرش رضاوند در خط هافبک برای استقلال به میدان می‌روند. مهدی مهدی‌پور در هفته‌های اخیر، رقیب این بازیکنان برای حضور در ترکیب اصلی بود که دو کارته شدن این بازیکن مقابل نساجی، باعث شد شانس بازی در فینال را از دست بدهد. خط هافبک احتمالی استقلال در دربی، نقش پررنگی در اوج‌گیری این تیم در نیم فصل دوم داشتند. امید اصلی استقلالی‌ها برای شکست پرسپولیس هم، مهدی قایدی و محمد محبی هستند. وینگرهای چپ و راست استقلال، که در فرمی رویایی به سر می‌برند. قایدی این فصل در 2 مسابقه با هوادار و تراکتور، توانست از متریکا نمره 10 از 10 بگیرد. فرصت بازی به عنوان تک مهاجم استقلال هم احتمالا، نصیب ارسلان مطهری خواهد شد. بازیکنی که دربی برگشت لیگ، روی نیمکت نشست و پیمان بابایی، نتوانست جانشین خوبی برای او باشد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس و استقلال برای دربی

منبع: فوتبال ۳۶۰

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دربی ، جام حذفی
نظرات شما
پیشخوان