تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

آل پاچینو کیست؟

آلفردو جیمز پاچینو ملقب به آل پاچینو متولد شهر منتهن آمریکا، از اسطوره‌های سینمای هالیوود است که در کانامه هنری خود درخشان‌ترین آثار سینمایی را جای داده است، در این مقاله به زندگی نامه و بهترین آثار او خواهیم پرداخت.

بهترین فیلم های آل پاچینو

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: آل پاچینو با نام کامل آلفردو جیمز پاچینو، بازیگر و تهیه کننده، در ۲۵ آوریل ۱۹۴۰ به دنیا آمد. وی یکی از شاخص‌ترین بازیگران عرصه سینماست که شهرت خود را با بازی در فیلم پدرخوانده به دست آورد. وی در کودکی به تقلید صدا و بازی شخصیت‌های فیلم علاقه داشت. یک سال قبل از اخذ دیپلم از مدرسه هنر‌های نمایشی، مدرسه را رها کرد و پس از آن به حرفه بازیگری روی آورد.

پدر آل پاچینو در جنگ جهانی دوم به عضویت ارتش درآمد و پس از آن، در شرکت بیمه کار می‌کرد. آل پاچینو می‌گوید هیچ وقت نتوانستم درست پدرم را بشناسم؛ چرا که بعد از طلاق والدینش، پیش مادرش زندگی می‌کرد. آل پاچینو در سن ۲۲ سالگی مادرش را نیز از دست داد و در کنار پدربزرگ مادری اش به ادامه زندگی پرداخت.

آل پاچینو در سن ۱۰ سالگی به بازی بیسبال رو آورد و از همان سن به بازیگری علاقه داشت. دوستانش او را «بازیگر» صدا می-زدند. آل پاچینو در سن ۹ سالگی به سمت سیگار کشیده شد و از ۱۳ سالگی هم به سراغ ماری جوانا رفت. اما سرانجام در سال ۱۹۹۴ تصمیم گرفت برای حفظ صدایش، سیگار را ترک کند که تا حدودی موفق شد. در حال حاضر، به ندرت از سیگار گیاهی استفاده می‌کند.

در سن ۱۸ سالگی و مدتی پس از انصراف از تحصیل، برای تحقق علاقه خود وارد مدرسه بازیگری شد. در مدرسه بازیگری هربرت برگهوف، با چارلز لافتون (بازیگر) آشنا شد. این آشنایی باعث تغییر در فکر و نگرش آل پاچینو شد و از طریق وی با بسیاری از نویسندگان حرفه بازیگری آشنا شد. آل پاچینو توانست در سن ۲۹ سالگی شروع به تدریس در کلاس‌های بازیگری کند.

آل پاچینو در حرفه خود پیشرفت خوبی داشت. در سن ۲۶ سالگی موفق به دریافت بهترین جایزه بازیگری برای بازی در نمایش سرخپوست ها، برانکس شد. یک سال پس از آن نیز جایزه تونی را به دست آورد.

به گزارش رویداد۲۴ شهرت آل پاچینو در سن ۳۲ سالگی و با بازی در فیلم پدرخوانده به دست آمد. این فیلم به عنوان شاهکار سینما جهان با بازی فوق العاده آل پاچینو در نقش مایکل کورلئونه و با کارگردانی فرانسیس کوپولا شناخته شد. 

همچنین «آل پاچینو»در سن ۸۳ سالگی در انتظار تولد فرزند جدیدش است.

۱۰ فیلم برتر آل پاچینو

فیلم The Godfather (پدرخوانده)

آل پاچینو کیست؟

کارگردان: فرانسیس فوردکاپولا | نویسنده: فرانسیس فورد کاپولا، ماریو پوزو
بازیگران: مارلون براندو، آل پاچینو، رابرت دنیرو، رابرت دووال، دایان کیتن، جیمز کان 
تاریخ اکران: سال ۱۹۷۲ میلادی
میانگین امتیازات The Godfather در IMDB: ۹.۲ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۱۰۰ از ۱۰۰

داستان فیلم درباره داستان شخصیت ویتو کورلئونه جریان دارد، رئیس خانواده مافیایی کورلئونه که مریض است و قصد دارد امپراتوری خود را به‌دست پسرش یعنی مایکل بسپارد. مایکل کورلئونه که به‌تازگی از جنگ جهانی دوم برگشته درنهایت این وظیفه را برعهده می‌گیرد که در قسمت‌های دوم و سوم این مجموعه به این موضوع بیشتر پرداخته می‌شود. دراین‌میان ویتو کورلئونه برای تثبیت کردن قدرت خانواده خود باید با خطرات و مشکلات بزرگی دست‌وپنجه نرم کند که این مشکلات گاهی باعث کشته شدن چند نفر از اعضای خانواده او و اعضای خانواده‌های رغیب او می‌شوند.

فیلم The Godfather Part II (پدرخوانده: قسمت دوم)

آل پاچینو کیست؟

کارگردان: فرانسیس فوردکاپولا | نویسنده: فرانسیس فورد کاپولا، ماریو پوزو
بازیگران: آل پاچینو، رابرت دنیرو، رابرت دووال، دایان کیتن، جیمز کان
تاریخ اکران: سال ۱۹۷۴ میلادی
میانگین امتیازات The Godfather Part II در IMDB: ۹ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۹۰ از ۱۰۰

به عقیده بسیاری از اهالی سینما قسمت دوم مجموعه پدرخوانده نه‌تن‌ها یکی از بهترین فیلم‌های آل پاچینو که بهترین فیلمِ این سه‌گانه به‌شمار می‌رود. در قسمت دوم The Godfather ما با گذشته ویتو کورلئونه بیشتر آشنا می‌شویم و می‌بینیم که چگونه ویتو آندولینی به ویتو کورلئونه بزرگ تبدیل می‌شود. بازی رابرت دنیرو در نقش جوانی‌های این شخصیت یکی از به‌یادماندنی‌ترین نقش‌آفرینی‌های سینما را شکل داده و درکنار آن حضور آل پاچینو در نقش مایکل کورلئونه، پسر ویتو کورلئونه و رئیس فعلی این خانواده جذابیت‌های فیلم را دوچندان کرده است.

فیلم Scarface (صورت زخمی)

آل پاچینو کیست؟

کارگردان: برایان دی پالما | نویسنده: الیور استون
بازیگران: آل پاچینو، استیون باوئر، میشل فایفر، مری الیزابت، مس آنتونیو
تاریخ اکران: سال ۱۹۸۳ میلادی
میانگین امتیازات Scarface در IMDB: ۸.۳ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۶۵ از ۱۰۰

فیلم اسکارفیس یا همان صورت زخمی یک بازسازی از فیلمی با همین نام محصول سال ۱۹۳۲ به‌شمار می‌رود. این فیلم در سال ۱۹۹۸ با صدای دالبی توسط یونیورسال استودیوز منتشر و بار دیگر در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ منتشر شد. فیلم Scarface در سال ۱۹۸۳ به تهیه‌کنندگی مارتین برگمن توسط استودیو Universal Pictures با بودجه‌ای ۳۰ میلیون دلاری تولید و اکران شد. این فیلم با اینکه به فروشی بیشتر از ۷۰ میلیون دلار دست پیدا نکرد، ولی به‌احتمال زیاد تمام اهالی سینما با این موضوع موافق هستند که اسکارفیس بدون هیچ بحثی یکی از بهترین فیلم‌های آل پاچینو تلقی می‌شود.

فیلم Heat (مخمصه)

آل پاچینو کیست؟

کارگردان: مایکل مان | نویسنده: مایکل مان
بازیگران: آل پاچینو، رابرت دنیرو، تام سایزمور، دایان ونورا، ایمی برنمن
تاریخ اکران: سال ۱۹۹۵ میلادی
میانگین امتیازات Heat در IMDB: ۸.۲ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۷۶ از ۱۰۰

حضور دوباره آل پاچینو درکنار رابرت دنیرو در یک فیلم سینمایی همه را چشم‌انتظار اکران فیلم Heat کرده بود. فیلم Heat با به‌تصویر کشیدن داستان شخصیت نیل مک‌کالی با بازی رابرت دنیرو که یک دزد حرفه‌ای به‌شمار می‌رود نشان داد که در یک فیلم بینندگان آن می‌توانند طرفدار شخصیت شرور آن باشند. آل پاچینو در این فیلم در نقش شخصیت وینسنت هانا، یک کارآگاه بسیار کاربلد به‌دنبال دستگیر کردن نیل است. هر ۲ شخصیت اصلی داستان بسیار باهوش هستند و موش و گربه بازی آن‌ها در این فیلم شما را در داستان فیلم غرق می‌کنند. دیدار این دو شخصیت در یک رستوران که به‌صورت فی‌البداهه به‌تصویر کشیده شده است شاید یکی از به‌یادماندنی‌ترین سکانس‌های تاریخ سینما باشد.

فیلم Scent of a Woman (بوی خوش زن)

آل پاچینو کیست؟

کارگردان: مارتین برست | نویسنده: بو گلدمن
بازیگران: آل پاچینو، کریس اودانل، جیمز ربهورن، فیلیپ سیمور هافمن
تاریخ اکران: سال ۱۹۹۲ میلادی
میانگین امتیازات Scent of a Woman در IMDB: ۸ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۵۹ از ۱۰۰

داستان فیلم درباره شخصیت چارلز سیمس جریان دارد؛ دانشجویی که برای تأمین خرج‌های دانشگاه به‌عنوان پرستار یک افسر نابینای سابق ارتش آمریکا فعالیت می‌کند. سرهنگ فرانک اسلید با بازی آل پاچینو به‌خاطر فکر‌های مخرب تصمیم به خودکشی می‌گیرد که درنهایت با کمک چارلز از این تصمیم منصرف می‌شود. پس از آن چارلز در دانشگاه با مشکلی روبه‌رو می‌شود که به‌همین‌دلیل کمیته انضباطی برای او جلسه‌ای تشکیل می‌دهد. در این جلسه حضور بدون هماهنگی سرهنگ اسلید باعث می‌شود کمیته انضباطی به ضرر چارلز رای ندهد.

فیلم Dog Day Afternoon (بعدظهر سگی)

آل پاچینو کیست؟

کارگردان: سیدنی لومت | نویسنده: توماس مور
بازیگران: آل پاچینو، جان کازال، کریس ساراندون
تاریخ اکران: سال ۱۹۷۵ میلادی 
میانگین امتیازات Dog Day Afternoon در IMDB: ۸ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۸۶ از ۱۰۰


بیشتر بخوانید: تام کروز کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او


داستان فیلم روایت‌گر داستان شخصیتی به نام سانی با ایفای نقش آل پاچینو است. معشوقه او برای عمل جراحی خود به مقداری پول نیاز دارد و سانی تصمیم می‌گیرد این پول را فراهم کند. سانی با کمک دوست خود یعنی سال با نقش‌آفرینی جان کازال برای فراهم کردن این پول تصمیم به سرقت از بانک می‌گیرند. آن‌ها درنظر داشتند تا با یک سرقت کوچک پول موردنیاز خود را فراهم کنند، ولی سرقت آن‌ها طبق برنامه پیش نمی‌رود و این سرقت به یک گروگان‌گیری تبدیل شده و به‌همین‌دلیل پای نیرو‌های FBI و رسانه‌ها به محل سرقت کشانده می‌شود. داستان این سرقت یک داستان واقعی به‌شمار می‌رود که در سال ۱۹۷۲ رخ داده است.

فیلم Carlito’s way (راه کارلیتو)

آل پاچینو کیست؟

کارگردان: برایان دی پالما | نویسنده: دیوید کپ
بازیگران: آل پاچینو، شان پن، پنلوپه آن میلر، لوئیس گازمن، جان لگویزمائو
تاریخ اکران: سال ۱۹۹۳ میلادی
میانگین امتیازات Carlito’s way در IMDB: ۷.۹ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۶۵ از ۱۰۰

فیلمی درباره شخصیت کارلیتو با ایفای نقش آل پاچینو که پس از پنج سال از زندان آزاد می‌شود و پس از آزادی مستقیم نزد گیل، نامزد قدیمی خود می‌رود. رابطه آن‌ها بار دیگر آغاز می‌شود و کارلیتو تصمیم می‌گیرد تا از کار‌های خلاف و خطرناک راهش را جدا کند تا رابطه او با گیل به خطر نیفتد. بااین‌حال شخصیت دیوید با نقش‌آفرینی شان پن که مشکلاتی دارد برای رفع آن‌ها از کارلیتو تقاضای کمک می‌کند. همان‌طور که گیل پیش‌بینی کرده است، کارلیتو در این مسیر به دردسر می‌افتد و برای رهایی از مشکلاتش به مهارت‌های خود روی می‌آورد و باید با خطرات این مسیر مقابله کند.

فیلم The Insider (نفوذی)

آل پاچینو کیست؟

کارگردان: مایکل مان | نویسنده: استیون زایلیان
بازیگران: آل پاچینو، راسل کرو، کریستوفر پلامر، بروس مک‌گیل، دایان ونورا
تاریخ اکران: سال ۱۹۹۹ میلادی
میانگین امتیازات The Insider در IMDB: ۷.۸ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۸۴ از ۱۰۰

به گزارش رویداد۲۴ این فیلم درباره یکی از قسمت‌های برنامه تلویزیونی ۶۰ دقیقه ساخته شده است. این قسمت از این برنامه تلویزیونی در سال ۱۹۹۵ با سانسور شدن قسمت‌هایی از آن پخش شد، ولی نسخه کامل آن در سال ۱۹۹۶ روی آنتن رفت. در این قسمت از برنامه ۶۰ دقیقه آقای جفری ویگاند اطلاعات مهمی از مسائل پشت‌پرده صنعت تنباکو و دخانیات در مشور آمریکا را بازگو می‌کند؛ صحبت‌هایی که باعث می‌شود جزییات بسیار مهمی درباره این صنعت برای مردم روشن شوند. راسل کرو در این فیلم در نقش شخصیت جفری ویگاند چنان هنرمندانه نقش‌آفرینی می‌کند که به‌خاطر بازی خود در جشنواره‌های بسیاری نامزد کسب جایزه شد و توانست جوایز ارزشمندی را کسب کند. 

فیلم The Irishman ( ایرلندی )

آل پاچینو کیست؟

کارگردان: مارتین اسکورسیزی | نویسنده: استیون زایلیان
بازیگران: رابرت دنیرو، آل پاچینو، جو پشی 
تاریخ اکران: سال ۲۰۱۹ میلادی
میانگین امتیازات The Irishman در IMDB: ۷.۸ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۹۴ از ۱۰۰

فیلم مرد ایرلندی از بهترین فیلم‌های آل پاچینو محسوب می‌شود، فیلمی که پاچینو برای حضور در آن و بازی هنرمندانه خود نامزد کسب جایزه اسکار شد که این بار هم دستش از این جایزه کوتاه ماند. ساخته بسیار زیبای مارتین اسکورسیزی که برنامه ساختش از سال ۲۰۱۴ آغاز شده بود شما را به‌گونه‌ای در خود غرق خواهد کرد که متوجه زمان ۲۰۰ دقیقه‌ای آن نخواهید شد.

فیلم Serpico (سرپیکو)

آل پاچینو کیست؟

کارگردان: سیدنی لومت | نویسنده: والدو سالت، نورمن وکسلر
بازیگران: آل پاچینو، جک کیهو، جان رندلف، تونی رابرتز، باربارا ادایانگ
تاریخ اکران: سال ۱۹۷۳ میلادی
میانگین امتیازات Serpico در IMDB: ۷.۷ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۸۷ از ۱۰۰

به گزارش رویداد۲۴ داستان فیلم سرپیکو که از روی کتابی با همین نام اثر پیتر ماس اقتباس شده، درباره شخصیت فرانک سرپیکو جریان دارد. فرانک سرپیکو به‌عنوان یک پلیس تازه‌کار که رویای کارآگاه شدن را در سر دارد وارد دایره جنایی می‌شود و این آغازی است بر زندگی پر پیچ‌وخم او. سرپیکو پس از متوجه شدن وجود فساد درون اداره پلیس برعلیه آن‌ها موضع‌گیری می‌کند و سعی دارد با فساد درون سازمانی پلیس مقابله کند که این کار برای او بسیار گران تمام می‌شود. تقابل او و مدیران فاسد پلیس روند اصلی داستان این فیلم را شکل می‌دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
8
0
آلپاچینو همو رامبو است؟
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
0
3
پس کو "دنی براسکو"؟!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
0
0
دوست عزیز مترسک رو ببینید.
نظرات شما
پیشخوان