تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

لئوناردو دی کاپریو کیست؟

لئوناردو دی‌کاپریو متولد ۱۱ نوامبر ۱۹۷۴ کارش را با بازی در تلویزیون و سینما شروع کرد و امروزه با گذشت دو دهه از فعالیت این ستاره هالیوود، در کارنامه هنری اش بسیاری از جوایز بین المللی مشاهده می‌شود.

بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: لئوناردو دی کاپریو متولد ۱۱ نوامبر ۱۹۷۴ در آمریکا، بازیگر است، او بعد از سه بار ترک تحصیل در نهایت دیپلم گرفته است، وی با فیلم کشتی تایتانیک به شهرت رسید و حالا یک فعال محیط زیست، بازیگر و تهیه کننده است.

به گزارش رویداد۲۴، پدرش جورج دی کاپریو اصالتا ایتالیایی، آلمانی و نویسنده کتاب‌های طنز بازیگری و مادرش ایرملین ایندربرکن منشی حقوقی بازنشسته و اصالتا از روس‌های مهاجر تبار به آلمان است. دی کاپریو اولین بار قرار بود در ۵ سالگی در یک مجموعه تلویزیون بازی کند، اما به علت بازیگوشی از پروژه اخراج شد، یک سال بعد در تبلیغات تلویزیونی شروع به کار کرد.

سپس به دنبال خواهر ناتنی اش در ۱۴ سالگی برای تبلیغات اتومبیل‌های Matchbox بازی کرد.

ورود حرفه‌ای دی کاپریو به دنیا بازیگری

اولین بار نقش کوتاهی را در سال ۱۹۸۹ وقتی ۱۵ ساله بود ایفا کرد، اما در سال ۱۹۹۲ وقتی ۱۸ ساله بود از بین ۴۰۰ نفری که برای تست فیلم زندگی این پسر شرکت کرده بودند توسط رابرت دنیرو انتخاب شد و فعالیت جدی او شروع شد.

در سال ۱۹۹۳ با ایفای نقش یک معلول ذهنی در فیلم چه چیزی گیلبرت گریب را می‌خورد، کاندیدای اسکار نقش مکمل مرد در ۱۹ سالگی شد.

بازی دی کاپریو در سال ۱۹۹۷ در فیلم تایتانیک وی را به فوق ستاره در دنیای هالیوود تبدیل کرد، او که ابتدا علاقه‌ای به حضور در این فیلم نداشت با اصرار جیمز کامرون کارگردان، نقش را پذیرفت.

در سال ۲۰۱۵ با فیلم بازگشته ابتدا جایزه گلدن گلوب، جایزه بفتا، جایزه ستلایت را گرفت و در ادامه برای بار ششم نامزد اسکار شد و توانست برای اولین بار جایزه اسکار نقش اول مرد را بگیرد.

۱۰ فیلم برتر لئوناردو دی کاپریو

چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد؟ (What’s Eating Gilbert Grape)

لئوناردو دی کاپریو کیست؟

کارگردان: لاسه هالستروم
سایر بازیگران: جانی دپ
امتیاز متاکریتیک: ۷۳ از ۱۰۰
محصول ۱۹۹۳

داستان فیلم در شهری کوچک در ایوا اتفاق می‌افتد. گیلبرت گریپ مراقب برادرش ارنی است. پدر آ‌ن‌ها ۷ سال قبل، زمانی که ارنی فقط ۱۱ سال داشته خودش را دار زده و دو برادر خودشان خرج زندگی را درمی‌آورند. آن‌ها هر سال منتظر رسیدن توریست‌ها هستند. گیلبرت در یک مغازه‌ی خواروبار فروشی کار می‌کند که باز شدن یک سوپرمارکت بزرگ آن را به معرض تعطیلی کشانده است. سر و کله‌ی زن جوانی به همراه مادربزرگش در شهر پیدا می‌شود. زن جوان به گیلبرت و ارنی نزدیک می‌شود و بین او و گیلبرت رابطه‌ی عاطفی شکل می‌گیرد. اما مشکلات گیلبرت تمامی ندارد.

تایتانیک (Titanic)

لئوناردو دی کاپریو کیست؟

کارگردان: جیمز کامرون
سایر بازیگران: کیت وینسلت
امتیاز متاکریتیک: ۷۵ از ۱۰۰
محصول ۱۹۹۷

فیلم داستان پسری از طبقه‌ی فقیر و دختری از طبقه‌ی ثروتمند بود که به طور اتفاقی روی کشتی تایتانیک با هم آشنا می‌شوند، عاشق یکدیگر می‌شوند و موقع غرق شدن کشتی پسر از زندگی‌اش می‌گذرد تا دختر نجات پیدا کند.

اگه می‌تونی منو بگیر (Catch Me If You Can)

لئوناردو دی کاپریو کیست؟

کارگردان: استیون اسپیلبرگ
سایر بازیگران: تام هنکس
امتیاز متاکریتیک: ۷۵ از ۱۰۰
محصول ۲۰۰۲

فیلم داستان زندگی فرانک ابگنیل را روایت می‌کند و اقتباسی از کتاب اتوبیوگرافیکی است که او درباره‌ی زندگی‌اش نوشته. فرانک ابگنیل الان یک مشاور امنیتی است، ولی از ۱۵ تا ۲۱ سالگی در کار جعل اسناد و جعل هویت و خلاصه هزار جور کار مجرمانه بود و هیچ‌کس هم نمی‌توانست دستگیرش کند. می‌گویند هشت هویت داشت که از بین آن‌ها می‌شود به خلبان هواپیما، پزشک و وکیل اشاره کرد. او پنج سال را در زندان گذراند تا اینکه در نهایت به خدمت دولت فدرال درآمد. داستان جالبی است درباره‌ی یک آدم جالب و در فیلم اسپیلبرگ نقش این جوان جالب را لئوناردو دی‌کاپریو بازی می‌کند.

هوانورد (The Aviator)

لئوناردو دی کاپریو کیست؟

کارگردان: مارتین اسکورسیزی
سایر بازیگران: کیت بلانشت
امتیاز متاکریتیک: ۷۷ از ۱۰۰
محصول ۲۰۰۴

فیلم سال ۱۹۱۴ در هیوستون آغاز می‌شود. وقتی هیوز ۸ سال دارد و رابطه‌ی او را با مادرش به تصویر می‌کشد. ۱۴ سال بعد در ۲۲ سالگی هیوز یک امپراطوری دارد و از پیشگامان هوانوردی است و می‌خواهد فیلم‌های خودش را کارگردانی کند. اولین فیلم ناطقش با موفقیت روبه‌رو شده و حالا می‌خواهد فیلم‌های رئالیستی‌تری بسازد. او درگیر یک رابطه‌ی عاطفی با کاترین هبپورن بازیگر می‌شود.

مرحوم (The Departed)

لئوناردو دی کاپریو کیست؟

کارگردان: مارتین اسکورسیزی
سایر بازیگران: جک نیکلسون
امتیاز متاکریتیک: ۸۵ از ۱۰۰
محصول ۲۰۰۶

به گزارش رویداد۲۴، فیلم در بوستون اتفاق می‌افتد. فرانک کاستلوی ایرلندی رئیس مافیاست که یکی از اعضای باندش به نام کالین را به‌عنوان جاسوس وارد ایستگاه پلیس ماساچوست می‌کند. جریان وقتی پیچیده می‌شود که هم‌زمان پلیس هم یکی از سربازان را به نام بیلی تحت پوشش داخل گروه کاستلو می‌کند. وقتی هر دو طرف از این ماجرا آگاه می‌شوند کالین و بیلی هر کدام تلاش می‌کنند که زودتر هویت جاسوس طرف مقابل را کشف کنند.

اینسپشن (Inception)

لئوناردو دی کاپریو کیست؟

کارگردان: کریستوفر نولان
سایر بازیگران: جوزف گوردون لویت
امتیاز متاکریتیک: ۷۴ از ۱۰۰
محصول ۲۰۱۰

دی‌کاپریو در فیلم نقش دومینیک کاب را بازی می‌کند. یک دزد حرفه‌ای که وظیفه‌اش رفتن به لایه‌های مختلف خواب مردم و دزدیدن افکار آن‌هاست. او بیشتر برای کمپانی‌های بزرگ کار می‌کند. آخرین هدف آن‌ها مردی به نام سایتوست که بعدا مشخص می‌شود می‌خواسته کاب و گروهش را امتحان کند. او مأموریت سخت‌تری برای آن‌ها دارد. این‌بار به‌جای دزدیدن ناخودآگاه آن‌ها باید به خواب مدیر شرکت رقیب بروند و فکری را در ناخودآگاه او القا کنند.

جانگوی رها شده از بند (Django Unchained)

لئوناردو دی کاپریو کیست؟

کارگردان: کوئنتین تارانتینو
سایر بازیگران: کریستف والتز، جیمی فاکس
امتیاز متاکریتیک:۸۱ از ۱۰۰
محصول ۲۰۱۲

اوایل سال ۱۸۵۸ در تگزاس دو برادر گروهی از برده‌های سیاهپوست را روی زمین می‌کشانند. در میان آن‌ها جانگو است که او را از همسرش جدا کرده‌اند و به‌عنوان برده فروخته‌اند. همسر جانگو به دو زبان انگلیسی و آلمانی مسلط است و پیش از آن فقط در خانه‌ها خدمت می‌کرده. دکتر شولتز دندانپزشک آلمانی جلوی آن‌ها را می‌گیرد، چون به دنبال سه برادر قانون‌شکن است که می‌داند جانگو از آن‌ها خبر دارد. او جانگو را می‌خرد و بعد به او آزادی‌اش را به علاوه‌ی ۷۵ دلار می‌بخشد تا راه را برای پیدا کردن آن سه برادر به او نشان بدهد. جانگو و شولتز با هم همراه می‌شوند. اما این وسط یک موسیو کالوین هم وجود دارد که دشمن برده‌هاست و به بدترین نحو با آن‌ها برخورد می‌کند و سر راه شولتز و جانگو سبز می‌شود.

گتسبی بزرگ (The Great Gatsby)

لئوناردو دی کاپریو کیست؟

کارگردان: باز لورمن
سایر بازیگران: کری مولیگان
امتیاز متاکریتیک: ۵۵ از ۱۰۰
محصول: ۲۰۱۳

راوی مردی است که خانه‌ای در دهکده‌ای کوچک اجاره کرده و در مجاورش خانه‌ای بزرگ و اشرافی متعلق به مردی به نام جی گتسبی قرار داد که مهمانی‌های باشکوه می‌دهد. راوی که نیک نام دارد با آقای گتسبی آشنا می‌شود. نیک دختر دایی به نام دیزی دارد که همسرش ورزشکار است. واقعیت این است که گتسبی قبل از جنگ با دیزی رابطه‌ی عاشقانه داشته و هیچ‌وقت او را فراموش نکرده است. حتی حالا هم امید دارد که دیزی با او فرار کند، اما دیزی در عین حال که عاشق گتسبی است مطمئن نیست که می‌تواند از زندگی‌اش دست بکشد یا نه.

گرگ وال‌استریت (Wolf of Wallstreet)

لئوناردو دی کاپریو کیست؟

کارگردان: مارتین اسکورسیزی
سایر بازیگران: جونا هیل
امتیاز متاکریتیک: ۷۵ از ۱۰۰
محصول ۲۰۱۳


بیشتر بخوانید: برد پیت کیست؟ و معرفی ده فیلم برتر او


جوردن بلفورت دلال سهام بود که در شفاف‌سازی مالی در جریان فساد وال‌استریت خودداری می‌کند. در حقیقت خود او یکی از تجاری بود که کار‌های مجرمانه و خلاف قانون را به شکلی زیرپوستی در وال‌استریت انجام می‌داد. مردی که کارش را از صفر شروع کرده بود و به چنان ثروتی رسیده بود که دیگر نمی‌دانست با آن باید چه کار کند. تصویر آخری که از او داریم شگفت‌انگیز است. او در زندان به زندانیان یاد می‌دهد که چه‌طور می‌توانند یک خودکار را به کسی بفروشند و نشان می‌دهد یک تاجر واقعی است. بازی برون‌گرا و پرفشار دی‌کاپریو دیدنی است.

از گور برگشته (Revenant)

لئوناردو دی کاپریو کیست؟

کارگردان: الخاندرو گونزالس ایناریتو
سایر بازیگران: تام هاردی
امتیاز متاکریتیک: ۷۶ از ۱۰۰
محصول ۲۰۱۵

این فیلم ماجراجویانه داستان مردی به نام هیو گلس با بازی دی‌کاپریوست که در سال ۱۸۲۳ راهنمای گروهی از تاجران می‌شود، اما در راه، محلی‌ها به گروهشان حمله‌ی می‌کنند. خیلی از شکارچیان پوست کشته می‌شوند و آن‌هایی که زنده می‌مانند با راهنمایی گلس از مخمصه می‌گریزند. آن‌ها باید پای پیاده وسط برف و بوران فرار کنند و این وسط یک خرس گریزلی هم به گلس حمله می‌کند و تا پای مرگ او را زخمی می‌کند. گلس، ولی از همه‌ی این ماجرا‌ها جان سالم به در می‌برد. او سفری طولانی در پیش دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
2
0
سینما هنر
لئوناردو دی کاپریو
فیلم یقه بریده ها
در فرانسه
قبل از گیوتین
یقه را می برید
جهل و تکبر
دشمن انسانیت
دشمن زن و مرد
دشمن آدمیت
دشمن خدا بود
پلیدی ممنوعه بود
تحقیر انسانیت
تحقیر آدمیت
توهین آمیز بود
کمینگاه زمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
3
3
دی کاپریو یک یهودی نژاد پرست است
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان