تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

آنجلینا جولی کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

آنجلینا جولی یکی از محبوب‌ترین بازیگران زن هالیوود است، که فیلم‌های جذاب زیادی در کارنامه خود دارد. در این مقاله علاوه بر بیوگرافی او، قصد داریم ۱۰ فیلم برتر این بازیگر زن آمریکایی را به شما معرفی کنیم.

بیوگرافی آنجلینا جولی

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: آنجلینا جولی متولد ۴ ژوئن ۱۹۷۵ در لس آنجلس هنرپیشه، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و نیکوکار اهل آمریکا است. پدر آنجلینا جولی جان ویت بازیگر مطرح هالیوودی است و مادرش مارسیا لین برتراند، بازیگر و تهیه‌کننده بود. برادر وی جیمز هیون نیز بازیگر است. 

آنجلینا جولی چهار بار جایزه گلدن گلوب، دو بار جایزه اتحادیه بازیگران سینما و یک بار جایزه اسکار را برنده شده‌است. آنجلینا جولی همچنین چندین بار رکورد بیشترین دستمزد را در میان بازیگران سینمای هالیوود از آن خود کرده‌است.

وی بار‌ها توسط مجلات و مراسم‌های مختلف به عنوان زیباترین زن، بهترین مادر بازیگر و ... انتخاب شده است.

آنجلینا جولی فعالیت خود را به عنوان مدل را از سن دوازده سالگی آغاز نمود و در شهر‌هایی مثل لندن و لس آنجلس مدل مشهوری شد. او در جوانی در کلیپ‌های خوانندگانی، چون رولینگ استونز، میت لوف، لنی کراویز، انتولینو وندیتیو بازی کرد. اولین نقش سینمایی وی در فیلم «هکرها» بود که داستان پنج دانش‌آموز هکر را روایت می‌کند.

ازدواج‌های آنجلینا جولی

به گزارش رویداد۲۴ آنجلینا جولی در سال ۱۹۹۵ وقتی ۲۰ سال داشت، با جانی لی میلر همکار بازیگرش در فیلم هکرا که بریتانیایی تبار بود ازدواج کرد این دو ۴ سال بعد در سال ۱۹۹۹ از هم طلاق گرفتند.

ازدواج دوم آنجلینا جولی با بیلی باب تورنتون در سال ۲۰۰۰ بود که این رابطه هم بیش از سه سال دوام نیاورد و به جدایی انجامید.

پس از بازی در فیلم آقا و خانم اسمیت، آنجلینا جولی و برد پیت وارد یک دوستی عاشقانه شدند و سرانجام در سال ۲۰۰۶ صاحب دختری به نام شیلو شدند، که به خاطر باورهایشان در مورد پایان دادن به فقر و بدبختی مردم آفریقا تصمیم به تولد بچه‌شان در کشور فقیر و آفریقایی نامیبیا گرفتند. این زوج در سال ۲۰۰۸ نیز صاحب دو فرزند دوقلو بنام‌های کناکس (پسر) و ویوین (دختر) شدند. آنجلینا جولی به همراه برد پیت علاوه بر سه فرزند خود، سرپرستی سه بچه دیگر را نیز به عهده گرفتند.

آنجلینا جولی و براد پیت در ۲۶ ژانویه ۲۰۱۲ رسماً اعلام کردند که تصمیم به ازدواج دارند. آنجلینا جولی پس از ازدواج با برد پیت، از نام «آنجلینا جولی پیت» استفاده می‌کند.

آنجلینا جولی در سال ٢٠١٦ برای جدا شدن از برد پیت دادخواست داد که این کار دنیای هالیوود را در بهت و ناباوری فرو برد، او دلیل کارش را اعتیاد پیت به الکل و مخدر اعلام کرد و در دادخواست خود تنها خواسته اش واگذاری سرپرستی ٦فرزندش بود.

آنجلینا جولی و غزه

آنجلینا جولی، بازیگر زن سرشناس هالیوود در صفحه اینستاگرام خود تصویری از ویرانی غزه منتشر کرد. او با انتشار این عکس نوشت: غزه نزدیک به دو دهه است که زندان بوده و به سرعت تبدیل به گور دسته جمعی شده است. ۴۰ درصد از کشته شدگان کودکان بی گناه هستند، خانواده ها و کل جمعیت در حال کشته شدن هستند، و جهان فقط نظاره گر است.

آنجلینا جولی کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

آنجلینا جولی هنرپیشه هالیوود به خاطر انتقاد‌های اخیر خود از اسراییل بابت کشتار مردم غیرنظامی غزه هم با عتاب پدرش مواجه شد و هم از سوی رییس جمهوری اسراییل به باد انتقاد گرفته شد.

۱۰ فیلم برتر آنجلینا جولی

فیلم Changeling (بچه جایگزین)

آنجلینا جولی کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

کارگردان: کلینت ایستوود
نویسنده: جی مایکل استرکزینسکی
بازیگران: آنجلینا جولی، جان مالکوویچ، جفری داناوان، ایمی رایان
تاریخ انتشار: سال ۲۰۰۸ میلادی
میانگین امتیازات Changeling در IMDB: ۶.۹ از ۱۰

داستان فیلم درباره مادری مجرد به نام کریستین کالینز در دهه ۲۰ میلادی در شهر نیویورک جریان دارد. یک روز وقتی از سرکار برمی‌گردد، متوجه می‌شود که پسر ۹ ساله‌اش یعنی والتر در خانه نیست و گزارش او به پلیس هم راه به جایی نمی‌برد. او شکایت خودش را نزد کشیش گوستاو می‌برد و به‌این‌ترتیب پلیس شهر مجبور می‌شود تلاش خودش برای پیدا کردن والتر را بیشتر از قبل کند. همین موضوع روند اصلی داستان این فیلم را شکل می‌دهد که در ادامه با پیچش‌های داستانی بسیار غافل‌گیرکننده‌ای همراه می‌شود.

فیلم Gia (جیا)

آنجلینا جولی کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

کارگردان: مایکل کریستوفر
نویسنده: جی مک‌اینرنی، مایکل کریستوفر
بازیگران: آنجلینا جولی، فی داناوی، مرسدس روئل، الیزابت میچل
تاریخ اکران: سال ۱۹۹۸ میلادی
میانگین امتیازات Gia در IMDB: ۶.۹ از ۱۰

داستان فیلم جیا درباره شخصیتی به نام جیا کارنگی با نقش‌آفرینی بسیاری زیبای آنجلینا جولی جریان دارد که به قصد تبدیل شدن به یک مدل لباس به نیویورک می‌رود. او به‌خاطر زیبایی بسیار زیادش خیلی سریع در صنعت پوشاک رشد می‌کند و تمام جزییات این حرفه را فرا می‌گیرد. بااین‌حال همان‌طور که می‌توان حدس زد زندگی برای او به همین خوبی پیش نمی‌رود و مشکلات زیادی یکی پس از دیگری سر راه او قرار می‌گیرند؛ از انتخاب‌های اشتباه گرفته تا مسائل شخصی که او باید با آن‌ها مقابله کند.

فیلم A Mighty Heart (قلب قدرتمند)

آنجلینا جولی کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

فیلم کارگردان: مایکل وینترباتم
نویسنده: جان اورلوف
بازیگران: آنجلینا جولی، دن فوترمن، ویل پاتون، آرچی پنجابی
تاریخ اکران: سال ۲۰۰۷ میلادی
میانگین امتیازات A Mighty Heart در IMDB: ۶.۶ از ۱۰

فیلم A Mighty Heart نه‌تن‌ها یکی از بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی به‌شمار می‌رود که یکی از بهترین فیلم‌های بیوگرافی دهه ۲۰۱۰ حساب می‌شود. این فیلم داستان یکی از مهم‌ترین آدم‌ربایی‌های آمریکا را به‌تصویر می‌کشد که در آن گزارشگر وال‌استریت یعنی دنیل پرل توسط طرفداران عمر شیخ گروگان گرفته شد. در این ماجرا نیرو‌های ویژه کشور پاکستان و سازمان اطلاعات آمریکا درحال تلاش برای حل‌وفصل این فاجعه بسیار بزرگ بودند. فیلم A Mighty Heart شاید برای همه سلیقه‌ها مناسب نباشد، ولی بااین‌حال تماشای آن خالی از لطف نیست.

فیلم Girl, Interrupted (دختر، از هم گسیسته)

آنجلینا جولی کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

فیلم کارگردان: جیمز منگولد
نویسنده: سوسانا کیسن
بازیگران: آنجلینا جولی، ووپی گلدبرگ، بریتانی مورفی، جرد لتو
تاریخ اکران: سال ۱۹۹۹ میلادی
میانگین امتیازات Girl, Interrupted در IMDB: ۷.۳ از ۱۰

پس از درخشش آنجلینا جولی در فیلم جیا در سال ۱۹۹۸ وی در انتهای قرن گذشته در فیلم Girl, Interrupted به ایفای نقش پرداخت که به عقیده بسیاری از منتقدین سینمایی و اهالی سینما بهترین نقش‌آفرینی آنجلینا جولی قلمداد می‌شود. او برای بازی استادانه خود در این فیلم توانست برنده جایزه اسکار، جایزه گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران (SAG) شود.

فیلمی که براساس رمانی با همین نام اثر سوزانا کایسن ساخته شده و یک بازه زمانی ۱۸ ماهه از زندگی این نویسنده در یک بیمارستان بیماران روانی در دهه ۶۰ میلادی را به‌تصویر می‌کشد.

فیلم By the Sea (کنار دریا)

آنجلینا جولی کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

کارگردان: آنجلینا جولی
نویسنده: آنجلینا جولی
بازیگران: آنجلینا جولی، برد پیت، ملانی لوران، ملویل پوپو
تاریخ اکران: سال ۲۰۱۵ میلادی
میانگین امتیازات By the Sea در IMDB: ۵.۳ از ۱۰

آنجلینا جولی و برد پیت دقیقا مانند فیلم آقا و خانم اسمیت در این فیلم نیز نقش یک زوج را ایفا می‌کنند، ولی با این تفاوت که سعی ندارند یکدیگر را به قتل برسانند. این زوج برای از بین نرفتن ازدواجشان تصمیم می‌گیرند به کنار یک دریا بروند و در محیطی زیبا و آرام این دوران بحرانی را سپری کنند. داستان این فیلم در دهه ۷۰ میلادی جریان دارد و با دغدغه‌مندی تلاش می‌کند نشان دهد که قدرت عشق می‌تواند ناپایدارترین روابط انسانی را هم نجات دهد. فیلم By the Sea برای علاقه‌مندان فیلم‌های عاشقانه و همچنین دوست‌داران آنجلینا جولی و برد پیت می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای تماشا کردن تلقی شود.

فیلم Wanted (تحت تعقیب)

آنجلینا جولی کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

فیلم کارگردان: تیمور بکمامبتوف
نویسنده: کریس مورگان
بازیگران: آنجلینا جولی، مورگان فریمن، جیمز مک‌آووی، کریس پرت
تاریخ اکران: سال ۲۰۰۸ میلادی
میانگین امتیازات Wanted در IMDB: ۶.۷ از ۱۰

داستان این فیلم درباره یک جوان ۲۴ ساله به نام وسلی گیبسون جریان دارد که بدبیاری‌های زیادی را یکی پس از دیگری تجربه می‌کند. از خیانت شریک زندگی او تا کار کردن زیرنظر یک رئیس بسیار بداخلاق و خشن در یک اداره. او پس از اتفاقاتی با کمک یک دختر به نام فاکس با نقش‌آفرینی آنجلینا جولی از دست یک قاتل خطرناک نجات پیدا می‌کند و با کمک فاکس وارد یک گروه تروریستی بزرگ با عنوان جوخه برادران می‌شود و همین موضوع زندگی او را به‌طور کامل دگرگون می‌کند.

فیلم Mr. & Mrs. Smith (آقا و خانم اسمیت)

آنجلینا جولی کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

فیلم کارگردان: داگ لیمان
نویسنده: سیمون کینبرگ
بازیگران: آنجلینا جولی، برد پیت، وینس وان، آدام برودی
تاریخ کران: سال ۲۰۰۵ میلادی
میانگین امتیازات Mr. & Mrs. Smith در IMDB: ۶.۵ از ۱۰

به گزارش رویداد۲۴ فیلم سینمایی آقا و خانم اسمیت نه‌تن‌ها یکی از بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی به‌شمار می‌رود، بلکه که یکی از بهترین فیلم‌های برد پیت و همچنین یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های او در کشور خودمان نیز محسوب می‌شود.
داستان درباره جان و جین اسمیت جریان دارد، دو قاتل بسیار حرفه‌ای که پس از ازدواج با یکدیگر هویت خودشان را از دیگری پنهان می‌کنند. این دو که برای دو سازمان مختلف کار می‌کنند، از سوی این دو سازمان ماموریتی دریافت کرده‌اند که باید هدفی را از بین ببرند و در این مسیر به‌طور ناخواسته مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. اگر به فیلم‌های اکشن علاقه دارید به‌هیچ‌وجه تماشای این فیلم را از دست ندهید.

فیلم Sky Captain and the World of Tomorrow (کاپیتان اسکای و دنیای فردا)

آنجلینا جولی کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

کارگردان: کری کنران
نویسنده: کری کنران
بازیگران: آنجلینا جولی، جود لا، گوئینت پالترو، جیوانی ریبسی
تاریخ اکران: سال ۲۰۰۴ میلادی
میانگین امتیازات Sky Captain and the World of Tomorrow در IMDB: ۶.۱ از ۱۰

داستان فیلم علمی تخیلی Sky Captain and the World of Tomorrow با اینکه در دهه ۳۰ و ۴۰ میلادی جریان دارد، ولی خیلی خوب توانسته است داستان خودش را به شکلی جذاب و درگیرکننده به‌تصویر بکشد.


بیشتر بخوانید: برد پیت کیست؟ و معرفی ده فیلم برتر او


در این زمان ربات‌هایی پرنده و بسیار بزرگ به این شهر حمله می‌کنند و هیچ‌کس نمی‌داند که این ربات‌ها از کجا آمده‌اند و چگونه باید جلوی آن‌ها را گرفت. دراین‌میان یک خبرنگار با کمک یک خلبان کارکشته تصمیم می‌گیرد علاوه‌بر متوجه شدن ماهیت این ربات‌ها بفهمد که چرا همزمان با حمله آن‌ها دانشمندان مشهوری در سراسر جهان ناپدید شده‌اند.

فیلم The Bone Collector (شکارچی استخوان)

آنجلینا جولی کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

کارگردان: فیلیپ نویس
نویسنده: جرمی یاکون
بازیگران: آنجلینا جولی، دنزل واشینگتن، کویین لطیفه، مایکل روکر
تاریخ اکران: سال ۱۹۹۹ میلادی
میانگین امتیازات The Bone Collector در IMDB: ۶.۷ از ۱۰

داستان فیلم درباره یکی از نیرو‌های ویژه پلیس شهر نیویورک به نام آملیا با نقش‌آفرینی آنجلینا جولی جریان دارد که به‌دنبال یک قاتل زنجیره‌ای می‌گردد. قاتل این داستان امضای منحصربه‌فردی دارد که یک تکه از استخوان‌های افرادی که به قتل می‌رساند را به‌عنوان یادگاری جمع می‌کند. آملیا دراین‌میان از پلیسی کارکشته به نام رام که سال‌های پیش در تصادفی فلج شده و در حل پرونده‌های قاتلین زنجیره‌ای مشهور است، تقاضای کمک می‌کند و همکاری این دو نفر و دنبال کردن قاتل زنجیره‌ای خطرناک این فیلم به روند اصلی داستان فیلم The Bone Collector تبدیل می‌شود.

فیلم Those Who Wish Me Dead (کسانی که آرزوی مرگ من را دارند)

آنجلینا جولی کیست؟ و معرفی ۱۰ فیلم برتر او

کارگردان: تیلور شریدان
نویسنده: تیلور شریدان
بازیگران: آنجلینا جولی، نیکلاس هولت، تایلر پری، جان برنثال
تاریخ اکران: سال ۲۰۲۱ میلادی
میانگین امتیازات Those Who Wish Me Dead در IMDB: ۶ از ۱۰

فیلم Those Who Wish Me Dead یکی از جدیدترین فیلم‌های آنجلینا جولی به‌شمار می‌رود که به‌خاطر داستان جذابش و کیفیت ساخت بالای آن توانسته درمیان بهترین فیلم‌های این بازیگر محبوب قرار بگیرد. فیلمی که در ژانر بقا جریان دارد و داستان پسری ۱۲ ساله به نام کانر را به‌تصویر می‌کشد که دو آدم‌کش بسیار حرفه‌ای به‌دنبال او هستند. او پس از فرار به درون جنگل با یک آتش‌نشان با نقش‌آفرینی آنجلینا جولی و یک افسر نیرو‌های پلیس برخورد می‌کند که تنها امیدش برای زنده ماندن این دو نفر تلقی می‌شوند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
عسل هستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
0
1
توفیقی ک...
نظرات شما
پیشخوان