تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
با حضور معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت

بررسی ۲۴۰ طرح اولویت دار و اضطراری وزارت نیرو برای رفع تنش آبی در کشور

جلسه بررسی طرح‌های اولویت دار و اضطراری وزارت نیرو ظهر امروز (یکشنبه) با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و در آن ۲۴۰ طرح مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم برای رفع موانع اجرایی آن‌ها اتخاذ شد.

بررسی ۲۴۰ طرح اولویت دار و اضطراری وزارت نیرو برای رفع تنش آبی در کشور

رویداد۲۴ محمد مخبر در این نشست رصد مستمر وضعیت شهر‌ها و استان‌های دارای تنش آبی شدید و پیش بینی اقدامات لازم برای رفع مشکلات احتمالی را ضروری دانست و از وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه خواست با توجه به شروع فصل تابستان در جهت تامین منابع مالی و سرعت بخشی به اجرای طرح‌های اضطراری بیش از پیش بکوشند.

گفتنی است در این جلسه که وزیر نیرو و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط نیز حضور داشتند، گزارشی از روند اجرای ۲۴۰ طرح و پروژه اولویت دار وزارت نیرو شامل ۵۲ طرح در حوزه سد، ۲۸ طرح در بخش شبکه آبیاری و زهکشی، ۱۰۰طرح آبرسانی شهری، یک طرح آبرسانی به ۱۰هزار روستا و ۵۹طرح در بخش فاضلاب ارائه شد.

در این نشست همچنین طرح‌های اضطراری آبرسانی وزارت نیرو به استان‌های مختلف کشور و به ویژه استان‌های دارای تنش آبی نظیر سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، گلستان و تهران مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای مدیریت تامین و مصرف آب در این نواحی اتخاذ شد.

در ادامه این جلسه گزارشی از وضعیت طرح‌های آبرسانی در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و خوزستان نیز ارائه شد و راهکار‌های لازم جهت رفع موانع پیش روی اجرای این طرح‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب ها: محمد مخبر
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان