تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
در جلسه‌ای برای حمایت از تولید و تامین مالی پروژه‌های بزرگ با حضور معاون اول رییس جمهور مطرح شد؛

پیشرفت ۷ درصدی ساخت پتروپالایشگاه مروارید مکران

در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور در خصوص نحوه تامین مالی پروژه‌های بزرگ در راستای جهش تولید، برخی طرح‌های مستقر در سواحل مکران مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای تسریع در انجام و رفع موانع اجرایی آن‌ها گرفته شد.

پیشرفت ۷ درصدی ساخت پتروپالایشگاه مروارید مکران

رویداد۲۴ محمد مخبر در این جلسه که رئیس صندوق توسعه ملی و مدیران عامل برخی از بانک‌ها نیز حضور داشتند، بر ضرورت اولویت قرار دادن طرح‌های نیمه تمام جهت جلب سرمایه گذاری و تکمیل پروژه‌ها تاکید کرد و از مدیران عامل بانک‌ها خواست لیستی از پروژه‌های نیمه تمام خود را ارائه داده تا با جلب مشارکت سرمایه گذاران و بخش خصوصی بتوان در مدت زمان کوتاهتری ظرفیت‌های تولیدی کشور را افزایش داد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «رشد تولید، مهار تورم» و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پیشرفت و توسعه سواحل مکران تصریح کرد: ساخت پتروپالایشگاه و حرکت به سمت صادرات محصولات پتروشیمی علاوه بر جلوگیری از خام فروشی به توسعه صنعت داخل و اشتغالزایی و همچنین ارزآوری کمک شایان توجهی می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: سرمایه گذاری بانک‌ها و صندوق توسعه ملی در ساخت ابرپروژه‌ها و طرح‌های پیشران اقتصادی کشور به ویژه پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها از مهمترین برنامه‌ها و اقدامات دولت سیزدهم است.

در این جلسه پس از ارائه طرح‌ها و ابرپروژه‌های در حال اجرا در سواحل مکران، گزارشی از روند پیشرفت ۷ درصدی ساخت پتروپالایشگاه مروارید مکران ارائه و در خصوص نحوه تامین مالی برای تسریع در اتمام فاز اول این پروژه تصمیماتی اتخاذ شد.

گفتنی است عملیات اجرایی ابرپروژه پتروپالایشگاه مروارید مکران با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت سنگین و فوق سنگین و تولیدات محصولات بنزین، گازوئیل و سوخت کشتی و همچنین خوراک محصولات پتروشیمی با ظرفیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال در حال انجام است.

با اجرای این پروژه و با سرمایه گذاری در حدود ۹ میلیارد یورویی برای ۳۰۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

برچسب ها: محمد مخبر
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان