تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۱ تير ۱۴۰۲

رگبار باران و رعد و برق در ۵ استان تا شنبه/ وزش باد شدید و گرد و خاک در کشور

سازمان هواشناسی از رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق مختلف کشور و همچنین مواج بودن دریا‌های شمال و جنوب خبر داد.

رگبار باران و رعد و برق در ۵ استان تا شنبه/ وزش باد شدید و گرد و خاک در کشور

رویداد۲۴ از امروز تا شنبه‌ در شمال استان‌های آذربایجان شرقی‌ و آذربایجان غربی‌، در ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌، رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ و در برخی‌ نقاط‌ واقع‌ در استان‌های ساحلی‌ دریای خزر، به‌ ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات‌ رگبار پراکنده رخ‌ می‌دهد.

همچنین‌، طی‌ ۴ روز آینده، به‌ ویژه طی‌ روز یکشنبه‌، در ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌، در دامنه‌ها و ارتفاعات‌ واقع‌ در هرمزگان، جنوب‌ کرمان و جنوب‌ سیستان و بلوچستان افزایش‌ ابر، رگبار پراکنده، گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ دور از انتظار نخواهد بود.

یکشنبه‌ در برخی‌ مناطق‌ واقع‌ در مازندران، گلستان، شرق‌ گیلان و دامنه‌ها و ارتفاعات‌ جنوبی‌ البرز و دوشنبه‌ در دامنه‌ها و ارتفاعات‌ واقع‌ در جنوب‌سیستان و بلوچستان، شرق‌ هرمزگان و جنوب‌ کرمان افزایش‌ ابر، رگبار پراکنده و وزش‌ باد شدید موقت‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

امروز در برخی‌ مناطق‌ شمال شرق‌، نوار شرقی‌، نوار مرزی غرب‌ و جنوب‌ غرب‌ کشور، جمعه‌ - علاوه بر مناطق‌ فوق‌ - در مناطقی‌ از شرق‌، شنبه‌ و یکشنبه‌ در شرق‌، شمال شرق‌، جنوب‌ غرب‌، نوار مرزی غرب‌، بخش‌هایی‌ از مرکز، برخی‌ مناطق‌ استان‌های واقع‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز و دوشنبه‌ در شمال شرق‌، شرق‌، بخش‌هایی‌ از مرکز و نوار مرزی جنوب‌ غرب‌ کشور در بعضی‌ ساعات‌ وزش‌ باد شدید همراه با خیزش‌ گرد و خاک‌ رخ‌ می‌دهد.

لازم به‌ ذکر است‌ از جمعه‌تا دوشنبه‌ در نوار شرقی‌، به‌ ویژه منطقه‌ زابل‌، وزش‌ باد خیلی‌ شدید همراه با خیزش‌ گرد و خاک‌ انتظار می‌رود.

طی‌ ۵ روز آینده شرق‌ دریای عمان و از امروز تا صبح‌ دوشنبه‌ - به‌تناوب‌ - دریای خزر، خلیج‌ فارس‌ و تنگه‌ هرمز مواج‌ خواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان