تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۴ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

۳۰ مدیر همراه با تیم ملی والیبال به آمریکا رفتند!

مانند همیشه که سفر به آمریکا برای مسئولان ورزش ایران جذابیت زیادی دارد، فدراسیون والیبال هم با معرفی افراد بسیار زیادی به ترکیه، که رسانه‌ها تعدادشان را ۶۰ نفر توصیف کرده، برای گرفتن ویزای این کشور اقدام کرد.

۳۰ مدیر همراه با تیم ملی والیبال به آمریکا رفتند!
رویداد۲۴  تیم ملی والیبال ایران به طور رسمی کارش را در هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال که در آناهایم آمریکا برگزار می‌شود، از سر گرفته است تا یکی از جنجالی‌ترین روز‌های تاریخ این رشته را رقم بزند.

به گزارش شرق، این تیم در دو هفته قبلی با نمایشی ضعیف از هشت بازی با شش شکست و دو برد راهی آمریکا شده و درحالی‌که انتظار می‌رفت برای جبران مافات پا به هفته سوم بگذارند؛ ولی طبق ادعای مسئولان فدراسیون والیبال، نتایج این هفته قرار است فریز شود و تأثیری در رنکینگ نهایی والیبال ایران نخواهد داشت؛ موضوعی که خودبه‌خود پر از ابهام است؛ ولی ذیل شرایط مبهم دیگری قرار می‌گیرد. ایران در حالی راهی آمریکا شده که پیش‌ازاین مسئولان فدراسیون به‌ویژه رئیس و دبیر این فدراسیون بار‌ها تهدید کرده بودند اگر ویزای یک بازیکن ایران هم صادر نشود، از اعزام تیم به آمریکا جلوگیری می‌کنند. البته این تهدید پس از تبلیغ عجیب‌وغریب برای محمدرضا داورزنی انجام شد که مدعی شده بود با رایزنی‌های مکرر مشکلات بازیکنان تیم ملی والیبال ایران را حل کرده و همگی ویزای آمریکا را خواهند گرفت.

مانند همیشه که سفر به آمریکا برای مسئولان ورزش ایران جذابیت زیادی دارد، فدراسیون والیبال هم با معرفی افراد بسیار زیادی به ترکیه، که سایت تابناک تعدادشان را ۶۰ نفر توصیف کرده، برای گرفتن ویزای این کشور اقدام کرد. در روز‌های نخست و در اعتراض به اینکه چرا باید این تعداد برای یک تورنمنت والیبال در آمریکا به سفارت این کشور در ترکیه معرفی شوند، توجیهات از راه رسیده و فدراسیون‌نشین‌ها عنوان کردند؛ از آنجا که احتمال می‌دهند ممکن است آمریکا کارشکنی کند و به تعدادی ویزا ندهد، در نتیجه علاج واقعه را از قبل از وقوع جسته و «محض احتیاط» افراد بیشتری معرفی شده‌اند تا برای روز اعزام مشکلی پیش نیاید. همان زمان هم ادعا شد که قرار نیست در روز نهایی، همه مسافر آمریکا شوند.

برخلاف وعده‌های فدراسیون محمدرضا داورزنی که ظاهرا سلطه‌اش بر مدیریت این فدراسیون تمامی ندارد، سفارت آمریکا در ترکیه به تعدادی از بازیکنان اصلی و کلیدی ایران برای سفر به آمریکا ویزا نداد. مجددا برخلاف ادعای همین رئیس که تهدید کرده بود تیم را دراین‌صورت به آمریکا نمی‌فرستد، تیم ملی والیبال و تعدادی از مسئولان فدراسیون که نتوانستند قید سفر جذاب به آمریکا را بزنند، راهی ینگه‌دنیا شدند تا در هفته سوم برابر رقبایی مثل فرانسه، بلغارستان، آرژانتین و کوبا به میدان بروند. تا به اینجای کار هم ایراد چندانی وارد نیست؛ ولی شایعات درباره نفرات اعزامی به آمریکا حسابی خبرساز شده و این بار به نظر می‌رسد نهاد‌های نظارتی، باید وارد گود شوند و تحقیقات لازم را انجام دهند.

آن‌طورکه یکی، دو خبرگزاری و سایت رسانه‌ای عنوان کرده‌اند، فدراسیون والیبال ایران نه‌تن‌ها برای ۳۰ بازیکن، بلکه از قبل برای ۳۰ مدیر و همراه (!) هم درخواست ویزای آمریکا داده که تعداد زیادی از آن‌ها تیم ملی والیبال ایران را در سفر به آمریکا همراهی کرده‌اند. این سفر در شرایطی صورت گرفته که نتایج بازی‌های ایران در این هفته قرار نیست حساب شود و مشخص نیست همراهان پرشمار چرا و با هزینه کدام نهاد راهی سفر آمریکا شده‌اند. البته همچنان این شایعه هم آزاردهنده است که اگر از همان روز نخست، فدراسیون والیبال فهرست ۶۰ نفره و بلندبالایی را به سفارت آمریکا نمی‌داد، آیا باز هم تعدادی از بازیکنان اصلی تیم ملی ایران ریجکت می‌شدند؟ ابهامات فقط مربوط به همین موارد نمی‌شود؛ چون یکی، دو روز گذشته، سایت تابناک در خبری مهم اشاره کرده که علاوه بر تعدادی از مدیران، چندین شخص بحث‌برانگیز هم کاروان ایران را همراهی کرده‌اند.

در بخشی از گزارش این سایت آمده است: آمریکا با توجه به سابقه دو دوره گذشته لیگ ملت‌ها و همچنین سابقه ویزادادن به تیم ملی جوانان ایران، چرا این بار کارشکنی کرد؟ پاسخ به این پرسش مستلزم این است که فدراسیون ایران به این سؤال پاسخ دهد که به جز حدود ٣٠ بازیکن لانگ لیست (لیست بلند بازیکنان درخواستی ایران برای لیگ ملت‌ها) چرا برای حداقل ۳۰ مدیر و همراه تیم از جمله مدیر روابط‌عمومی فدراسیون، نایب‌رئیس فدراسیون، دبیر فدراسیون و ده‌ها نفر دیگر به‌عنوان همراه، درخواست ویزا و سفر غیرضروری به آمریکا داده است؟

و پرسش مهم‌تر اینکه چطور درباره وضعیت خدمت سربازی دو بازیکن اصلی تیم یعنی اسماعیل‌نژاد و صالحی اطلاعات نادرست به سفارت آمریکا در آنکارا ارائه داده است؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
0
2
اره خب ..مرگ بر امریکا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
0
0
یعنی فقط مربی زیادی بود ؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
0
3
آمریکا که بلاد کفره آقایون علاقه زیادی به سفر به امریکا دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
0
1
اين قافله عزم عامو ريكا دارد (باصداي بلبل جماران بخونيد)
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان