تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۹ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

واکنش سخنگوی دولت به رأی دیوان عدالت اداری درباره معاون رئیسی

سخنگوی دولت درباره خبر نقض حکم رئیس سازمان اداری و استخدامی پاسخ داد. وی در این باره گفت: قانون و رویه حقوقی بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های آزاد و غیر دولتی در مناصب اجرایی را مجاز دانسته و رویه همیشگی دستگاه‌های مختلف اجرایی، تقنینی و قضایی بوده است.

واکنش سخنگوی دولت به رأی دیوان عدالت اداری درباره معاون رئیسی

رویداد۲۴ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت درباره خبر نقض حکم رئیس سازمان اداری و استخدامی پاسخ داد.

سخنگوی دولت در این باره تاکید کرد: قانون و رویه حقوقی بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های آزاد و غیر دولتی در مناصب اجرایی را مجاز دانسته و رویه همیشگی دستگاه‌های مختلف اجرایی، تقنینی و قضایی بوده است.

وی افزود: در همین راستا انتصاب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های آزاد و غیردولتی بر اساس قانون صورت گرفته و مغایرتی با قوانین و مقررات ندارد.

بهادری جهرمی بیان داشت: دولت اقدامات حقوقی لازم را از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای اعتراض به رأی اخیر دیوان عدالت اداری و اصلاح آن انجام داده است و منتظر بررسی نهایی از سوی قوه قضاییه هستیم.

طبق رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری انتصاب میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی براساس ماده ۴۷ قانون مدیریت خدمات کشوری ابطال شده است.

طبق اعلام این رأی که به امضای حجت‌الاسلام مظفری رئیس دیوان عدالت اداری رسیده است، انتصاب میثم لطیفی به ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور به دلیل عضویت وی در دانشگاه امام صادق (ع) به‌عنوان یک نهاد غیردولتی و غیرانتفاعی، غیرقانونی است و از این‌رو حکم انتصاب وی که از سوی سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در شهریور سال ۱۴۰۰ صادر شده بود، ابطال می‌شود.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سخنگوی دولت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
0
2
وقتی رئیس جمهور و اعضای دولت قانون شکنی می‌کنند دیگر از بقیه چه انتظاری می‌توان داشت!! حالا خوب است که ادعای حقوقدان بودن هم هستند!!!
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
بدینوسیله عبارت فوق اصلاح می‌گردد : ادعای حقوقدان بودن هم دارند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
0
3
این آدم با این سن و سال نه تجربه دارد نه تخصص لازم دارد این کشور که قحط الرجال نیست
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان