تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۵ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد:

علی‌اکبر رائفی‌پور کیست؟

علی اکبر رائفی پور تئوریسن جدید اصولگرایان است که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و همچنین منبرهای اصولگرایان جای ثابت دارد. اخیراً لیست منتسب به او بیشترین آرا را در انتخابات مجلس دوازدهم از آن خود کرده است. در این مطلب درباره مهم‌ترین دیدگاه‌های رائفی‌پور بخوانید.

علی‌اکبر رائفی‌پور کیست؟

رویداد۲۴ سعید شمس: بر اساس آرای شمارش شده در تهران لیست رائفی پور بیشترین آرا را در انتخابات مجلس دوازدهم کسب کرد. لیست وی که به لیست صبح ایران مشهور بود، توانست۲۰ نفر از ۳۰ نفر اول در لیست را وارد مجلس دوازدهم کند. به نظر می‌رسد از میان بدنه اصولگرایی این لیست توانست بیش از بقیه مقبول نظر رای‌دهندگان بیفتد. 

علی‌اکبر رائفی‌پور از تئوریسین‌های جریان راست در این سال‌ها به اظهارنظر‌های خاص و جنجالی مشهور است. رائفی پور خودش را پژوهشگر و اهل مطالعه معرفی می‌کند. او در جایی خودش را اینطور معرفی کرده است: «علی‌اکبر رائفی‌پور هستم، پژوهشگر عرصه آخرالزمان و صهیونیسم در حوزه رسانه و مسائلی که به هر حال به هرکدام از این موارد مرتبط باشد حضور دارم. دانشگاه تدریس می‌کنم و پژوهشگاهی داریم تحت عنوان مصاف در آنجا مشغول به کار هستیم.»

بازداشت رائفی‌پور در عربستان 

«بازداشت رائفی‌پور در عربستان» یکی از تیتر‌های پر سر و صدای تیرماه رسانه‌های ایران بود که خبر می‌داد دولت سعودی بعد از اتمام مناسک حج با خروج علی‌اکبر رائفی‌پور از کشور مخالفت کردند.

برخی مدعی بودند، دلیل ممنوع الخروجی او توهین به مقدسات یا استفاده از پاسپورت جعلی بوده، اما همزمان برخی می‌گویند خواسته یا ناخواسته، این ماجرا رائفی پور را به سمت کاندیداتوری مجلس هدایت می‌کند. گروهی هم «سب النبی» از سوی او را دلیل بازداشتش عنوان می‌کردند.

رائفی‌پور در بازگشت از عربستان درباره بازداشتش گفته است: «من در شبکه‌های اجتماعی می‌دیدم و آن چیزی که به من امید می‌داد، دعا و لطف مردم بود. تشکر ویژه می‌کنم از مردم شریف کشور و دستگاه دیپلماسی کشور که واقعاً مقتدرانه و کوشا ایستاد. آن‌ها حتی به یک دقیقه بازجویی راضی بودند که این اجازه به آن‌ها داده نشد و به آن‌ها گفته شد، باید بگویید که جرم ایشان چیست که هر دفعه یک چیزی می‌گفتند تا اینکه بالاخره من برگشتم. خیلی خوشحالم و ان‌شاءالله شرایطی پیش بیاید که همه ایرانی‌ها با خیال راحت این سفر را بروند، برداشت من این است که این اتفاق خواهد افتاد، ان‌شاءالله»

بیوگرافی رائفی پور

رائفی پور در هشتمین روز از اردیبهشت ماه ۱۳۶۳ در مشهد دنیا آمد و در محله شهرآرای تهران بزرگ شد. او که فرزند یک ارتشی است، در دوران نوجوانی به فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی علاقه‌مند شد و در واقع نقطه شروع اظهارنظرهایش را باید در روزگار نوجوانی‌اش دید. رائفی پور بعد از گرفتن دیپلم در رشته حسابداری وارد دانشگاه شد. اما از آنجایی که به فعالیت غیردرسی روی آورد و همچنین مسافرت‌های دانشجویی راه انداخت، نتوانست در موعد مقرر لیسانس بگیرد و دوران دانشجویی اش بیشتر از ۴ سال طول کشید.

نکته جالبی که درباره رائفی پور می‌توان گفت، این است که این فرصت را دارد که در همه دانشگاه‌ها سخنرانی کند.

رائفی پور و فضای مجازی

رائفی پور تا اوائل دهه ۹۰ آنچنان شناخته شده نبود، تا اینکه با پررنگ شدن فضای مجازی مردم با چهره‌ای آشنا شدند که اظهاراتش را در بی پرده‌ترین حالت ممکن مطرح می‌کرد، به طوریکه حالا می‌توان این چهره را یکی از پر مخاطب‌ترین فعالین فضای مجازی دانست. با این وجود از نظر رائفی پور فضای مجازی سمی مهلک است. رائفی‌پور در شرایطی در فضای مجازی وایرال می‌شود که خودش این فضا را سمی مهلک و تهدیدآمیز می‌داند.

او در این خصوص گفته است: «در مصر یک جوانی با گوشی تلفن همه را به شورش علیه حسنی مبارک دعوت کرد و چون برکنارکنندگان مبارک برنامه نداشتند و به همین دلیل افرادی شبیه به مبارک و یا بدتر کار را در مصر دست گرفتند تا مشخص شود، حرکتی که با موبایل آغاز شود، نتیجه‌ای نخواهد داشت.»

علی اکبر رائفی پور مصاف

علی اکبر رائفی پور که کار پژوهشی و همچنین سخنرانی‌هایش را روشنگرانه‌  می‌داند، برای اینکه فعالیتش با برنامه و منظم باشد، در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ اقدام به تاسیس موسسه‌ای به نام «مصاف ایرانیان» کرد که البته با اسم «مصاف» شناخته می‌شود. با این توضیح که فعالیت این موسسه حاشیه‌هایی هم برای رائفی پور در پی داشت. به طوریکه برخی موسسه او را بازوی «نهادی خاص» می‌دانستند که با پوشش کار فرهنگی- اندیشه‌ای، خط وربط خاصی را پیش می‌برد.

علی‌اکبر رائفی‌پور گاهی از ادبیات خاصی در گفته هایش بهره می گیرد. به طوری‌که واژه‌هایی همچون «خرحزب‌اللهی»، «سگ‌سکولار»، «سلبریدی» و «غرب‌گدا» بار‌ها از او شنیده شده است. همین مساله نیز این پرسش را ایجاد کرده است که چطور با این ادبیات توانسته یکی از پرمخاطب‌ترین تریبون‌ها یعنی صداوسیما را در اختیار داشته باشد. تریبون‌های ثابت و صداوسیما او را تبلیغ می‌کنند.

از آنجایی که علی‌اکبر رائفی‌پور حضور چشمگیری در فضای رسانه‌ای دارد و اغلب در حال سخنرانی است، از سوی مردم و البته رسانه‌ها با لقب‌های خاصی خوانده می‌شود. به طوری‌که هوادارانش رائفی‌پور به او «استاد» می‌گویند. البته خودش، خودش را «آنتی صهیونیسم» معرفی می‌کند. همچنین خبرگزاری ایسنا از رائفی‌پور به عنوان نوستراداموس زنده ایرانی یاد کرده‌است.

علی‌اکبر رائفی‌پور کیست؟

جنجالی‌ترین سخنرانی رائفی پور

علی‌اکبر رائفی‌پور در جایی در اظهارنظری عجیب گفته است: «به روایتی در این مورد که ماه‌های قمری اشاره به دوازده امام دارند و مراد از ماه‌های حرام در این آیه امامانی است که نام‌شان علی است.»

رائفی‌پور همچنین در نقد فیلم «۲۰۱۲» با نشانه‌شناسی فرار خانواده آمریکایی به چین گفته بود: «من به شما و مسئولان‌مان می‌گویم، چین، روسیه، آمریکا و اسرائیل هیچ فرقی با هم ندارند و همه نوکران بی‌جیره و مواجب یهودند. امروز در دنیا فقط دو جبهه داریم! فقط و فقط دو جبهه! بقیه چیز‌ها به یک شکلی زیرگروه این دو تا هستند. آن طرف صهیونیسم و این طرف تشیع. تمام! هیچ جبهه ثالثی وجود ندارد.»

اهدای خون مسلمان شیعه

رائفی‌پور که خودش را اسلام‌پژوه معرفی می‌کند، در سال ۱۳۹۵ شمسی با تشکیل کمپین «اهدای خون مسلمان شیعه» تلاش کرد «فرهنگ اهدای خون در روز عاشورا» جایگزین «مراسم قمه‌زنی» شود و همچنین اهدای خون تا روز اربعین ادامه یابد. گفتنی است، این پویش با زبان‌های مختلف در شبکه‌های مجازی ساخته شده‌است و توانسته کاربرانی را جذب خود کند.

علی اکبر رائفی پور و کرونا

پاندمی کرونا پدیده‌ای بود که همه دنیا و همه اتفاقات را تحت تاثیر خود درآورده بود. با این حال عده‌ای هم بودند که قویاً خطر این ویروس را باور نداشتند و مطرح کردن این موضوع را تلاش دشمنان تلقی می‌کردند. رائفی پور در این باره گفته است: «اینکه شب انتخابات اعلام شود این ویروس کشف‌شده طبیعی نیست. من یک توئیتی هم زدم که انگار این ویروس خیلی هوشمند است که شب انتخابات پیدایش می‌شود. این‌که شب انتخابات می‌آید که روی مشارکت تاثیر بگذارد که گذاشت. حداقل ۱۰-۸ درصد در کاهش مشارکت تاثیر داشته است. با چین چه کار کردند؟ یکی از دوستان تو دفتر ما به یکی که از چین می‌آمد گفته بود، یک پاوربانک برای من بخر! به‌محض اینکه این ماجرای کرونا را شنید سریع تماس گفت و لغوش کرد. برای چی؟ به‌خاطر اینکه یک کالای چینی تو اذهان می‌شود معادل «عفونی بودن» و «کثیف بودن» و سال‌ها طول می‌کشد این ذهنیت پاک شود. برای همین شما اگر بروید جایی که کالای چینی و کشور دیگر باشد کالای چینی نمی‌خرید.»

علی اکبر رائفی پور و ابراهیم رئیسی

رائفی پور از جمله کسانی بود که در انتخابات ۱۴۰۰ از کاندیداتوری ابراهیم رئیسی حمایتی همه جانبه داشت. او در روز‌های منتهی به روز رای‌گیری در این رابطه گفته بود: «نزدیک صد کلیپ علیه آقای رئیسی آماده شده تا او را تخریب کنند. این در حالی است که رئیسی در قوه قضائیه کارنامه‌ای روشن دارد و به همین دلیل در نظرسنجی‌ها با فاصله از همه بالاتر است.»

علی اکبر رائفی پور و اعتراضات

در اعتراضاتی در خصوص حجاب اجباری در سال گذشته خیلی از تحلیلگران سعی کردند، این واقعه را تشریح کنند. علی اکبر رائفی‌پور یکی از کسانی بود که در این مورد اظهارنظر کرد و گفت: «زن دارد خودش را تابع سلیقه مرد می‌کند. همچنین قرار است مبنا و شان زن جلوه گری باشد»

علی‌اکبر رائفی‌پور و فوتبال

فوتبال یکی از همه گیرترین پدیده‌های عصر حاضر است. رائفی‌پور در یکی از سخنرانی‌هایش با گفتن اینکه «ما هم چند سال از عمرمان را برای فوتبال تلف کردیم» ادامه داده است: «اصلاً نباید وقت خودمان را برای نگاه کردن فوتبال تلف کنیم. یک ساعت و نیم فوتبال نگاه کردن به خدا وقت تلف کردن است. البته هستند کسانی که گل می‌زنند یا زهرا می‌گویند. اما کسی جراًت ندارد لبخوانی کند، آن‌ها را. آن وقت عادل فردوسی‌پور می‌آید و لب‌خوانی می‌کند. بعضی وقت‌ها هم به قدری حرف زشت می‌زنند که تصویرشان را شطرنجی می‌کنند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
4
44
نادان کتاب دید خیال کرد عالم است // نادان به کشتی نشست پنداشت ناخداست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
5
41
آب که سر بالا بره قورباغه ابو عطا ميخونه . بدبخت ملتي که اراجيف اين اقا را گوش ميکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
البته آدمی برای سنجش باید معیار و ملاک داشته باشد این بشر هم اندازه و میزان استاندارد لمپنیسم است؛ مثلا میخوایم بگیم حسن عباسی چقدر لمپن است ؟ پاسخ : پنج عرفات پوزززز!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
اونهایی که اراجیف رو گوش می‌دهند و پای صحبت‌هایش می‌نشینند مثل خودش جیره خور هستند
شرافتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
20
3
سلام میکنم از روی ادب فقط وگرنه؛.....
مطمئنم مقاله بالا از سایت، نویسنده فقط، یا اصلا هر چی و هر کی هست بسیار منافقانه است اولا از کجاتون گفتین اصولگراست دوما اینها همش نظر شماست پس خواهشا استفراغ مغزتون رو بخورد ملت ندین مطمئن باشید پاش بیفته کفه ترازوی استاد از شما بسیار سنگین تره از نظر طرفدار پس خودتونو خسته نکنید بهتره با واقعیت کنار بیایین
پاسخ ها
امیدوار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
کفه ترازو استاد در سخنانش راجع به شوخیهای امام علی علیه السلام مشخصه.فرض کنید امام معصوم شوخی‌هایی می‌کرد که رائفی پور شرم داره بیان کنه.
Poorya261
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
5
20
حالم از قیافه این آدم به هم میخوره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
2
13
واقعا مملکت به همچین آدمایی نیاز داره??????
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
1
0
پسر مرحوم شادروان یاسر عرفات
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان