تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
رئیس کمیته سلامت شورای شهر:

از ظروف یکبار مصرف تجدیدپذیر در ایام محرم استفاده شود

با تاکید رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، شهروندان در ماه محرم از ظروف یکبار مصرف تجدیدپذیر استفاده کنند.

از ظروف یکبار مصرف تجدیدپذیر در ایام محرم استفاده شود
رویداد ۲۴ ایسنا نوشت: سوده نجفی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران ضمن محکوم کردن توهین به قرآن کریم خواستار واکنش تمام مسلمانان به این موضوع شد و گفت: در ایام محرم شهروندان اقدام به توزیع نذورات می‌کنند و از شهروندان می‌خواهیم که در صورت توان از ظروف یکبار مصرف تجدیدپذیر استفاده کنند و همچنین به پاکبانان در جمع‌آوری زباله‌ها کمک کنند. چرا که در سال‌های قبل شاهد بودیم که پاکبانان با حجم زیادی از زباله و ظروف یکبارمصرف پلاستیکی روبرو می‌شوند که علاوه بر آنکه سیما و منظر شهری را دچار مشکل می‌کند به محیط زیست نیز لطمات جبران ناپذیری وارد می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت گود‌های رها شده در شهر تهران به یک گود در محله جماران اشاره کرد و گفت: این گود در شرایط خطرناکی قرار دارد و لازم است که اقدامات فوری در این خصوص صورت گیرد و مقاوم سازی در دستور کار قرار گیرد.

ضرورت حفظ یکپارچگی فضای محدوده برج میلاد

زهرا شمس‌احسان نیز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شوری شهر تهران ضمن تاکید بر ضرورت حفظ یکپارچگی فضایی محدوده برج میلاد اظهار داشت: کلان پهنه مربوط به مجموعه برج میلاد تهران متشکل از چهار بخش در اختیار شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی ایران، سازمان انتقال خون و بیمارستان میلاد است.

شمس‌احسان گفت: این محدوده از جنبه‌های مختلف کاربری، حمل و نقل، تراکم و دید و منظر حائزِ ملاحظات گریزناپذیری است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: طبق مصوبه مورخ ۱۳۹۹.۱۲.۲۵ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طراحی شهری مجموعه ۱۲۰ هکتاری و طرح جامع سه بعدی فاز ۲ برج میلاد و ضوابط تعیین شده برای محدوده مورد نظر، ساخت و ساز جدید در محدوده برج میلاد مجاز نیست و هرگونه تخریب و نوسازی در پهنه‌های مختلف نباید منجر به افزایش ارتفاع، سطح اشغال و زیربنای ابنیه موجود شود.

وی با بیان اینکه مجموعه برج میلاد علاوه بر نشانه شهری، به عنوان نمادی در مقیاس ملی و بین المللی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: هرگونه تصمیم‌گیری پیرامون موضوع‌هایی از قبیل «مجوز افزایش طبقات برای کاربری‌های همجوار آموزشی، خدماتی و ... » و «تغییر در دسترسی‌های شبکه بزرگراهی» ضمن در نظر گرفتن مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در خصوص طراحی شهری مجموعه ۱۲۰ هکتاری و طرح جامع سه بعدی فاز ۲ برج میلاد، نیازمند بررسی فنی مبتنی بر اصلِ منفعت عمومی شهروندان خواهد بود.

شمس‌احسان گفت: با توجه به موارد فوق الذکر و ضرورت جلوگیری از تبعات منفی مداخلات نقطه‌ای و جزیره‌ای در این مجموعه و حوزه بلافصل آن اعم از توافق‌نامه بین شهرداری و سازمان‌های مذکور از شهردار تهران انتظار دارم برای تمامی مداخلات و ساخت و ساز‌ها در عرصه ۱۲۰ هکتاری، شامل همه کاربری‌های همجوار، بیمارستان میلاد، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انتقال خون، بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اقدام کنند.

ضرورت تسریع در احداث شبکه فاضلاب منطقه ۲۲

شربیانی در یکصد و شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به اقدام شنیع آتش زدن قرآن کریم، گفت: قطعا آتش زدن قرآن کریم خباثتی شنیع است در حالیکه خود را مهد تمدن می‌دانند به چنین اقدامی دست می‌زنند که باید با آن برخورد شود.

وی افزود: یکی از معضلات اساسی منطقه ۲۲ موضوع فاضلاب و تأمین آب برای آبیاری فضای سبز است که به معضل و چالشی بزرگ تبدیل شده است.

شربیانی ادامه داد: در دوره ششم شورای شهر تهران منطقه ۲۲ به منطقه‌ای نوین تبدیل شده؛ اما موضوع فاضلاب باعث شده این منطقه با مشکلاتی روبرو شود. در مدیریت شهری تلاش‌هایی در این حوزه صورت گرفته و در همکاری با اداره فاضلاب زمین‌هایی برای ایجاد تصفیه خانه در اختیار آن‌ها قرار گرفته، اما متأسفانه پیشرفت قابل توجهی در این زمینه ایجاد نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: تکمیل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و همچنین شبکه فاضلاب منطقه ۲۲ موضوع تذکر امروز من است و باید در این خصوص تسریع صورت بگیرد. با توجه به بلندمرتبه سازی‌هایی که در این منطقه انجام شده ضرورت دارد که برای جلوگیری از آلایندگی‌های زیست محیطی در این محدوده موضوع شبکه فاضلاب منطقه ۲۲ مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شورای شهر تهران
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان