تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲

بابایی: با تشکیل وزارت بازرگانی نگاه واردات محور در دستور کار دولت قرار می‌گیرد

ما باید اجازه دهیم که وزیر جدید صمت کمی در جایگاه خود تثبیت شود و بتواند برنامه‌ها و ایده‌های مدیریتی خود را در این وزارتخانه پیاده کند. به هر حال ایشان یکی از مدیران صاحبنظر در حوزه تولید است.

وزارت بازرگانی

رویداد۲۴ علی بابایی کارنامی نماینده ساری و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به دلایل مخالفتش با تشکیل وزارت بازرگانی گفت: تصویب دوفوریت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از آن شاهکار‌های مجلس و دولت بود و به نظر می‌رسد اجماع این بود که این وزارتخانه تشکیل شود تا فقط بعضی افراد جابجا شوند.  

وی افزود: معنای تفکیک وزارت صمت در سالی که رشد تولید و مهار تورم باید اصلی‌ترین هدف دولت باشد آن است که ما سیستم بازدارنده‌ای را ایجاد می‌کنیم تا نگاه واردات محوری را در دستور کار خود قرار دهد؛ یعنی دقیقا همان سیاست‌های ۱۰، ۱۵ سال قبل که برخی مدیران با نگاه واردات محور در پی مدیریت مطلوب اوضاع بازار بودند مجددا در فضای مدیریتی کشور حاکم خواهد شد.  

بابایی با تاکید بر اینکه تشکیل وزارت بازرگانی عملا ضدتولید است، خاطرنشان کرد: هر چند با قابلیت‌هایی که در وزارت صمت وجود دارد ما امروز از عملکرد مدیران این وزارتخانه نیز راضی نیستیم و معتقدیم که اختیارات قانونی مورد نیاز به زیرمجموعه‌های این وزارتخانه برای تنظیم و کنترل بازار آنطور که باید و شاید داده نشده است.  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره درخواست جمعی از نمایندگان برای مسکوت گذاشتن لایحه بازرگانی در مجلس یازدهم عنوان کرد: این کار یک تصمیم درست است و بنده هم از موافقان آن هستم. مسکوت گذاشتن تشکیل وزارت بازرگانی کشور را از نامتعادل کردن سیاست گذاری‌ها و تصمیمات و بی ثباتی در بازار خارج می‌کند.  

وی افزود: ما باید اجازه دهیم که وزیر جدید صمت کمی در جایگاه خود تثبیت شود و بتواند برنامه‌ها و ایده‌های مدیریتی خود را در این وزارتخانه پیاده کند. به هر حال ایشان یکی از مدیران صاحبنظر در حوزه تولید است و به همین جهت بهتر است که دولت ابتدا نظر کارشناسی آقای علی آبادی را درباره تفکیک وزارت صمت دریافت کند نه اینکه عملا ایشان را در جایگاه وزیری با کارویژه تفکیک وزارتخانه معرفی کند.

برچسب ها: تفکیک وزارت صمت
نظرات شما