تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

ماجرای افشای برنامه محرمانه بشقاب پرنده و آدم فضایی در جلسه کنگره آمریکا چه بود؟

روز پنجشنبه یک جلسه استماع بسیار عجیب در کنگره آمریکا برگزار شد و در آن یک افسر اطلاعاتی سابق نیروی هوایی ایالات متحده از وجود یک برنامه قدیمی محرمانه در مورد موجودات فضایی، اشیاه پرونده ناشناس و مهندسی معکوس آن‌ها خبر داد. رویداد۲۴ در این گزارش هر آنچه درباره این جلسه و پشت پرده آن لازم است بدانید جمع آوری کرده است.

آدم فضایی

رویداد۲۴ لیلا فرهادی: سه نیروی نظامی بازنشسته روز چهارشنبه در جلسه استماعی در یکی از کمیته‌های فرعی کنگره ایالات متحده حاضر شدند و درباره یک برنامه محرمانه دولتی برای مطالعه روی پدیده‌های هوایی ناشناس (نامی که دولت آمریکا به جای بشقاب پرونده مورد استفاده قرار می‌دهد) توضیح دادند. در این جلسه استماع چهار اطلاعات مهم داده شد.

الف) دولت آمریکا به بشقاب پرنده‌ها دست پیدا کرده است

دیوید گروش سرگرد بازنشسته نیروی هوایی آمریکا در این جلسه استماع به نمایندگان کنگره گفت کاملا اطمینان دارد که دولت آمریکا به بشقاب پرونده بیگانه‌ها دست پیدا کرده است. او گفت که در سال ۲۰۱۹ رئیس یک کارگروه دولتی که بر روی اشیاه پرونده ناشناس مطالعه می‌کرده از او خواسته تا همه برنامه‌های بسیار محرمانه مربوط به ماموریت این گروه را شناسایی کند. در آن زمان، گروش به دفتر شناسایی ملی، آژانسی که ماهواره‌های جاسوسی ایالات متحده را اداره می‌کند، ارجاع داده شده است. او گفته در جریان این مراجعات از یک برنامه با قدمت چندین دهه بازیابی حوادث و تصادفات اشیاه پرونده ناشناس و مهندسی معکوس این اشیاه مطلع شده است.

آدم فضایی‌ها انسان نبودند

گروش در پاسخ به این سوال که آیا دولت ایالات متحده اطلاعاتی در مورد حیات فرازمینی دارد یا خیر، گفت که ایالات متحده احتمالاً از دهه ۱۹۳۰ از وجود فعالیت‌های موجودات «غیر انسانی» آگاه بوده است.

گروش می‌گوید که پس از اینکه این اطلاعات را به دست آورده به یک افشاگر دولتی تبدیل شده و به همین خاطر بار‌ها سعی کرده اند از او انتقام بگیرند. او از بیان دقیق‌تر تاکتیک‌های تلافی جویانه خودداری کرده، اما گفته ««بسیار وحشیانه و بسیار تأسف‌آور بود، برخی از تاکتیک‌هایی که آن‌ها به کار بردند هم از نظر حرفه‌ای و هم از نظر شخصی به من صدمه زد.»

از او پرسیده شد که آیا اجساد خلبانانی این بشقاب پرونده‌ها را در اختیار دارند؟ گروش گفت: «همانطور که قبلاً در مصاحبه خود با NewsNation به طور علنی بیان کردم، در این مطالعات، مواد بیولوژیکی را هم به دست آورده‌اند.

گروش گفت ریشه این مواد «غیر انسانی»، بوده و هر چند او گفته که شخصا هیچ وسیله نقلیه بیگانه یا اجساد بیگانه را ندیده است و نظرات او بر اساس گزارش‌ها بیش از ۴۰ شاهدی است که طی چهار سال با آن‌ها مصاحبه کرده است.

گروش در مصاحبه‌ای با NewsNation در ماه ژوئن ادعا کرده بود که دولت یک بشقاب پرونده «بسیار بزرگ، به اندازه یک زمین فوتبال» پیدا کرده، است. او به روزنامه فرانسوی Le Parisien گفته بود که ایالات متحده یک بشقاب پرونده «زنگوله مانند» در اختیار دارد که دولت موسولینی در سال ۱۹۳۳ در شمال ایتالیا پیدا کرده است.

خلبان‌های غیر نظامی بشقاب پرنده‌ها را دیده‌اند

رایان گریوز خلبان سابق جنگنده‌های نیروی دریایی آمریکا و دیوید فراور فرمانده بازنشسته هم درباره تجربیات‌شان در خصوص برخورد‌های ادعایی با بشقاب پرونده‌ها توضیح دادند. گریوز حادثه یک شی پرنده در سواحل ویرجینیا در سال ۲۰۱۴ را بازگو کرد. او گفته خلبان‌های خطوط هوایی تجاری هم این بشقاب پرونده‌ها را شناسایی کرده‌اند.

فناوری بشقاب پرنده‌ها بی‌نظیر است

گریوز گفته که در حین پرواز با یک F-۱۸ با هواپیمایی روبرو شد که شبیه یک «مکعب خاکستری تیره یا سیاه در داخل یک کره شفاف» بود. او تخمین زده بود که قطر آن پنج تا ۱۵ فوت باشد. گریو ادعا کرد که این بشقاب پرونده می‌توانست با وجود باد‌های طوفانی، ثابت بماند.

فراور، دیگر شاهد حاضر در جلسه استماع هم گفته که سال ۲۰۰۴ با یک بشقاب پرونده مواجه شده است. «دیوید فراور» فرمانده سابق نیروی دریایی گفته که او و سه خلبان نظامی دیگر در سال ۲۰۰۴ یک شی سفید را مشاهده کردند که در زیر جت‌های آن‌ها و درست بالای اقیانوس آرام معلق بود.

او ادعا کرده که هواپیمای ناشناس، که به گفته او هیچ روتور، بال یا اگزوز قابل مشاهده‌ای نداشته، شروع به صعود کرده و به جت جنگنده او نزدیک شده است. فراور ادعا کرده که این بشقاب پرونده ناگهان ناپدید شده و ظرف چند ثانیه بعد دوباره ظاهر شده، اما این بار در ۶۰ مایل دورتر مشاهده شده است.

فراور به کمیته گفت که فناوری‌ای که او و تیمش با آن مواجه شده‌اند با منطق قابل توضیح نیست. فراور ادعا کرده «فناوری که ما با آن روبرو بودیم بسیار برتر از هر چیزی است که داشتیم» و هیچ کاری نمی‌توانیم در مورد آن انجام دهیم، هیچ چیز.


بیشتر بخوانید: انتشار ۳ فیلم محرمانه از پرواز بشقاب پرنده‌ها


آیا دولت آمریکا وجود بشقاب پرنده را تایید کرده است؟

«تیم بورچت» نماینده جمهوری‌خواه کنگره از ایالت تنسی که تحقیقات مربوط به موجودات فضایی را رهبری می‌کند، در هفته‌های اخیر ادعا کرده که ایالات متحده شواهدی از فناوری به دست آورده که «همه قوانین فیزیک ما را نادیده می‌گیرد» و اینکه بشقاب پرونده‌های بیگانه دارای فناوری هستند که می‌تواند ما را به یک تکه زغال تبدیل کنند.»

با این حال بورچت در جلسه روز چهارشنبه از اغراق در مورد موضوع آدم فضایی‌ها خودداری کرد و گفت «متاسفم که نیمی از شما را ناامید کردم، اما ما قرار نیست مردان سبز کوچک یا بشقاب پرنده را به جلسه بیاوریم. ما فقط به حقایق می‌پردازیم.»

پنتاگون یا همان وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا وجود چنین برنامه‌ای را تکذیب کرده است. «سوزان گوگ» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفته بازرسان «هیچ اطلاعات قابل تأییدی برای اثبات این ادعا که اشیای فرازمینی را در گذشته یا در حال حاضر در اختیار داشته یا مهندسی معکوس کرده‌اند، کشف نکرده‌اند».

با این وجود ماه دسامبر مقامات پنتاگون اعلام کرده بودند صد‌ها گزارش درباره رویت بشقاب پرونده دریافت کرده است. وزارت دفاع آمریکا گفته بود دفتر جدید پنتاگون که برای ردیابی گزارش‌های «اشیای پرنده ناشناس» ایجاد شده پس از بیش از یک سال بررسی اشیای پرنده ناشناس که خلبانان نظامی مشاهده کرده‌اند، اما گاهی اوقات به دلیل ترس از در گزارش دادن آن مردد بودند، تاسیس شد.

در ماه می‌سال گذشته، کنگره اولین جلسه استماع خود را پس از بیش از نیم قرن در مورد این موضوع برگزار کرد که در آن چندین نفر ابراز نگرانی کردند که آیا این اشیاء ناشناخته هستند یا فناوری بالقوه جدید ناشناخته‌ای هستند که توسط چین، روسیه یا یک دشمن بالقوه دیگر به پرواز در می‌آیند و خطر امنیتی ایجاد می‌کنند. «رونالد مولتری» معاون وزارت دفاع در امور اطلاعات و امنیت گفت: «ما تاکنون چیزی ندیده‌ایم و هنوز خیلی زود است به این باور برسیم که هر کدام از اشیایی که دیده‌ایم منشاء بیگانه دارند.»

با این حال به گزارش آسوشیتدپرس، دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در آمریکا در سال‌های اخیر به دلیل رویت مکرر اشیا پرونده و ارتباط احتمالی این اشیاه با دشمنان این کشور دچار نگرانی شده‌اند. این رسانه با اشاره به برگزاری جلسه استماع در کمیته فرعی کنگره گفته نمایندگان هر دو حزب آمریکا به این جلسه علاقه داشتند هرچند در گذشته موضوعات مشابه با تشویق جمهوری خواهان و انتقاد دموکرات‌ها همراه می‌شده. نمایندگان هر دو حزب از گروس در مورد مطالعاتش بر روی بشقاب پرونده‌ها سوال پرسیدند. جلسه اخیر آخرین فشار کنگره برای تحت فشار قرار دادن آژانس‌های اطلاعاتی برای شفافیت بیشتر در مورد بشقاب پرونده‌ها بود، با این استدلال که آن‌ها یک موضوع امنیت ملی هستند. بورچت که رهبری استماع کنگره را برعهده داشت در گفتگو با رسانه‌ها ادعا‌های مطرح شده درباره ریشه غیر انسانی اجساد بیگانه‌ها را تایید کرده است.

آیا واقعا آدم فضایی‌ها و سفینه آنها کشف شده‌ است؟

به گزارش رویداد۲۴ ست شوستاک منجم ارشد موسسه «ستی» در کالیفرنیا یادداشتی در «ام‌.اس‌.ان‌.بی‌.سی» منتشر کرده و گفته «نه گروش و نه هیچ‌کس دیگری که ادعا می‌کند از برنامه‌های مخفی دولتی در ارتباط با بیگانه‌ها اطلاعات دارد، هرگز نتوانسته است عکس‌های قانع‌کننده‌ای از وجود سخت‌افزار بیگانگان را منتشر کند و به یاد داشته باشید ما احتمالاً در مورد یک موشک بین ستاره‌ای بیگانه صحبت می‌کنیم که می‌تواند تریلیون‌ها مایل از فضا را پل بزند، و فناوری دارد که آشکارا بیگانه است.

او می‌گوید افرادی که معتقدند سفینه‌های فضایی پیدا شده است، می‌گویند عکس‌هایی از آن‌ها وجود دارد، اما همه آن‌ها به دلایل نامشخصی مخفی نگه داشته شده‌اند. اما جامعه نباید اکتشافات علمی را بدون مدرک بپذیرد (و معمولا هم نمی‌پذیرد.)

هزاران ماهواره در مدار زمین هستند. اکثر دوربین‌های آن‌ها به سمت پایین نشانه گرفته شده است. فضاپیمای واقعی موجود در فضای زمین که بزرگتر از یک میز اداری باشد، احتمالاً برای ماهواره‌ها قابل مشاهده است. شوستاک گفته معتقد است بازدید از بیگانگان چیزی نیست که بتوان آن را مخفی نگه داشت.

با این وجود، نظرسنجی گالوپ در سال ۲۰۲۱ نشان داد که بیش از ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که برخی از بشقاب پرنده‌های مشاهده شده، فضاپیما‌های آدم فضایی‌ها هستند و حتی محافظه‌کارترین دانشمندان نیز نمی‌توانند با قاطعیت استدلال کنند که دیدن زمین برای فرازمینی‌ها غیرممکن است. رفتن از سیاره‌ای به سیاره دیگر، حتی اگر آن سیاره در مدار ستاره دیگری باشد، فیزیک را نقض نمی‌کند. سخت است، بله، اما غیر ممکن، نه.

با این حال شوستاک می‌گوید اینکه بیگانگان ممکن است در اینجا حضور داشته باشند، و کار‌ها را به گونه‌ای ترتیب دهند که به طور انحصاری توسط کارمندان دولتی که مشتاق پنهان کردن آن‌ها هستند، ملاقات کنند، دور از ذهن است. او سوال دیگری پرسیده و گفته چرا آدم فضایی‌ها همواره بشقاب پرونده‌های خود را در معرض دید آمریکا تنظیم می‌کنند و در مقابل دید کشور دیگری که ممکن است نیازی به پنهان نگه داشتن این پدیده نداشته باشد، ظاهر نمی‌شوند؟ در ایتن مورد نوعی تعصب ملی وجود دارد که معتقد است «اگر قرار است موجودات فرازمینی به زمین بیایند، به دیدار ما آمریکایی‌ها خواهد رفت!»

این منجم در پاسخ به این سوال که آیا بیگانگان به زمین آمده‌اند؟ می‌گوید از نقطه نظر علم، هنوز هیچ مدرک خوبی برای پاسخ به این سوال وجود ندارد. دیوید گروش می‌گوید آن‌ها اینجا هستند، اما یا نمی‌تواند آن را ثابت کند، یا نمی‌خواهد. تا زمانی که او این کار را نکند، ما باید روایت‌های او را فقط به عنوان «داستان» گوش کنیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کنگره آمریکا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
0
3
همه را فیلم کردن
مسلمان ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
0
0
موجودات فرازمینی واقعیت دارن،
انسان متکبرفکرمیکنه جهان همینه که باچشم میبینه ،دنیاپراز رمز و رازهای خیره کننده وحیرت آوره،تو همین کره زمین موجوداتی غیراز انسان و حیوانات واجنه هستن که ماازشون خبری نداریم،
یه نمونه غولها هستن که تو بچگی ماروازشون میترسوندن ولی حقیقت دارن، موجودی که جن نیست ودر روایات مثل حرز امام جواد علیه السلام بهش اشاره شده
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان