تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲

در روز یکشنبه در تور استانبول و تور آنتالیا چه کنیم؟

در این مطلب ما برنامه‌های جذاب برای پاسخ به این سوال که در روز یکشنبه در استانبول و آنتالیا چه باید کرد را آماده کرده ایم تا در مدت زمان کوتاهی تجربه‌ای فوق العاده را در توریستی‌ترین شهر‌های ترکیه داشته باشید.

رویداد۲۴ اگر یک روز برای گشت و گذار در استانبول دارید و یکشنبه است، حتما با این سوالات مواجه شده اید: یکشنبه در استانبول چه کاری انجام دهید. جاذبه های تور استانبول آنقدر زیاد است که برای دیدن همه آنها ممکن است بیش از یک یا دو هفته زمان نیاز باشد. اما گاهی اوقات چاره ای وجود ندارد و برنامه ها باید طوری تنظیم شوند که بیشترین کارایی را در یک روز در تور ارزان استانبول داشته باشند.

در این مطلب از سایت توریاب | touryabtravel.com ما برنامه های جذاب برای پاسخ به این سوال که در روز یکشنبه در استانبول و آنتالیا چه باید کرد را آماده کرده ایم تا در مدت زمان کوتاهی تجربه ای فوق العاده را در توریستی ترین شهرهای ترکیه داشته باشید.

در روز یکشنبه در تور استانبول و تور آنتالیا چه کنیم؟

یکشنبه در استانبول چه کنیم ؟

یکشنبه های استانبول مانند روزهای دیگر است به جز یکشنبه بازارهای استانبول که فقط یکشنبه ها برگزار می شود و تنها یکشنبه ها می توانید به آن ها سر بزنید و اجناس مورد نیاز خود را خریداری کنید. ما بهترین تفریحی را که می توانید در روز یکشنبه در استانبول انجام دهید ادامه خواهیم داد.

  • یکشنبه بازارهای استانبول

همانطور که در بالا گفتیم، یکی از پاسخ های این سوال که در یک یکشنبه در استانبول چه باید کرد، بازدید از یکشنبه بازار استانبول است که یکشنبه ها را در استانبول خاص می کند. یکی از مهم ترین بازارهای محلی استانبول که از روزهای یکشنبه شروع به کار کرده و می توانید از آن دیدن کنید، یکشنبه بازار کوشویولو است. شما می توانید محصولات مختلفی را در این بازار ببینید و با قیمت ارزان خریداری کنید.

سایر یکشنبه بازارهای استانبول به شرح زیر است:

  • یکشنبه بازار بیلیکدوزو
  • بازار مدیکوی Mecidiye
  • بازار فریکوی
  • بازار قاسم پاشا
  • یکشنبه بازار فاتح

پارک های آبی استانبول

پیشنهاد بعدی ما برای پاسخ به این سوال که در روز یکشنبه در استانبول چه باید کرد، رفتن به پارک های آبی استانبول است . البته اگر علاقه ای به مکان های تاریخی و دیدنی ندارید، به پارک آبی بروید، زیرا پارک آبی می تواند تمام روز شما را ببرد و فرصتی برای رفتن به جاهای دیگر نخواهید داشت. اما باید اشاره کنیم که در اینجا فقط هیجانی را که در پارک های آبی تجربه می کنید تجربه خواهید کرد!

در ادامه برنامه ای را برای علاقمندان به بازدید در روز یکشنبه آماده کرده ایم.

صبح

صبح به اورتاکوی در اطراف استانبول بروید. در اورتاکوی می توانید از نسیم خنک صبحگاهی و منظره مسجد اورتاکوی و پل بسفر لذت ببرید. قبل از اینکه گردشگران تور استانبول بیشتری به این مکان بیایند، از این دو مکان زیبا دیدن کنید و سپس در یکی از کافه های کنار ساحل یک صبحانه خوشمزه میل کنید. سپس با تاکسی به میدان تقسیم، مرکز تاریخی فعالیت سیاسی استانبول بروید. این میدان بیشتر استانبول را به هم متصل می کند و به همین دلیل مکانی عالی برای تماشای مردم به حساب می آید.

از میدان تقسیم می توانید سوار تراموا شوید و به خیابان استقلال که یک خیابان شلوغ خرید است بروید. این ترامواهای قرمز روشن شلوغ و پر از دست انداز هستند، اما تنها با این قطارهای نوستالژی استانبول می توانید احساس یک محلی داشته باشید.

بعد از ظهر

بعد از ظهر به پل بین گاتالا و شهر قدیمی بروید و منظره ای زیبا از استانبول را ببینید. حتما در یکی از رستوران های شناور توقف کنید و یک ساندویچ ماهی (balık Ekmek) از غذاهای معروف ترکی بخورید .

در مرحله بعد، به بازار بزرگ استانبول بروید، جایی که مردم سال هاست در آن تجارت می کنند. در راهروهای باریک قدم بزنید و نقاشی های دیواری را تماشا کنید.

پس از بازدید از بازار بزرگ استانبول، نوبت به بازار کتاب دست دوم سحافلار می رسد. اگر اهل کتاب نیستید، مطمئن باشید که این بازار ارزش دیدن دارد. نکته جالب در مورد این بازار این است که بسیاری از گربه ها آزادانه در آنجا تردد می کنند و مردم با آنها به خوبی رفتار می کنند. برای آشنایی بیشتر با گربه ها در استانبول، مقاله چرا گربه های زیادی در ترکیه وجود دارد را بخوانید .

غروب آفتاب

در برنامه مربوط به کارهایی که در روز یکشنبه در استانبول باید انجام دهید، پیشنهاد می کنیم از مسجد آبی و ایاصوفیه دیدن کنید. مسجد کبود به دلیل وجود کاشی های آبی در طراحی داخلی یکی از زیباترین شاهکارهای معماری اسلامی است که به مسجد آبی معروف است. مسجد ایاصوفیه نیز یادگاری از دوران امپراتوری عثمانی است که زمانی بزرگترین بنای جهان به حساب می آمد.

پیشنهاد می کنیم غروب آفتاب را از روی یکی از پل های نزدیک شاخ طلایی تماشا کنید تا پایان خوبی برای تور یک روزه استانبول باشد. غروب این شهر بی نظیر است و گردشگران می توانند در هنگام غروب خورشید منظره ای بی نظیر از استانبول را تماشا کنند. در عین حال صدای اذان در همه جای شهر به گوش می رسد.

در این مقاله به بررسی کارهایی که در روز یکشنبه در استانبول باید انجام دهیم پرداختیم و مهمترین مکان های استانبول را که در یک روز می توان دید را بیان کردیم.

همه کسانی که یک بار سفر به تور استانبول را تجربه کرده اند می خواهند دوباره از این شهر زیبا دیدن کنند. استانبول شهری است که برای هر گردشگری جاذبه هایی دارد و هیچ وقت از دیدن آن پشیمان نخواهید شد. البته برای بازدید از دیدنی های استانبول، قدم زدن در کوچه پس کوچه های شهر و دیدن فرهنگ مردم به بیش از یک روز زمان نیاز دارید.

یکشنبه در آنتالیا چه کنیم ؟اگر تعطیلات شما همراه با روز یکشنبه در تور آنتالیا بود موارد زیر را فراموش نکنید

آنتالیا با آب و هوای گرم، سواحل شنی و پس‌زمینه کوهستانی عالی، یک مقصد ایده‌آل برای تعطیلات مدیترانه است. مهمان نوازی گرم و غذاهای عالی که در ترکیه یافت می شود را به آن اضافه کنید و همچنین این کشور مقصدی دلپذیر و خوشمزه است. با پروازهای مستقیم یک تعطیلات در آنتالیا یک فرار آسان از زندگی روزمره است.

در روز یکشنبه در تور استانبول و تور آنتالیا چه کنیم؟

  • دروازه هادین

مسلماً پربازدیدترین نقطه در شهر قدیمی کالیچی، دروازه هادریان است. این طاق پیروزی که به افتخار امپراطور روم هاردین ساخته شده است به سال 130 پس از میلاد باز می گردد. امروزه این تنها دروازه باقی مانده به شهر قدیمی و بندر آنتالیا است.

  • مارینا شهر قدیمی

در قلب Kaleiçi، مارینا قرار دارد. تا به امروز در اینجا فعالیت زیادی وجود دارد. قایق‌هایی را که ماهی‌ها را از دریای مدیترانه حمل می‌کنند، تماشا کنید که می‌آیند و می‌روند یا برای عکس گرفتن در کنار موج شکن قدم می‌زنند. رستوران‌های متعددی با غذای دریایی در امتداد مارینا وجود دارد که شامل غذاهای معمولی و غذاهای ترکی است که می توانید در روز یکشنبه از آنها استفاده کنید

در روز یکشنبه در تور استانبول و تور آنتالیا چه کنیم؟

سوالات متداول

بهترین مکان برای یکشنبه در استانبول و آنتالیا کجاست؟

در هر جای استانبول با آن مشکلی ندارید، اما پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با فرهنگ مردم ترکیه و استفاده از تخفیف های آن، از یکی از یکشنبه بازارهای استانبول دیدن کنید ودر آنتالیا حتما از آبشارهای دودن را دیدن کنید

آیا یکشنبه های استانبول یا آنتالیا با روزهای دیگر متفاوت است؟

نه، یکشنبه های استانبول و آنتالیا مانند روزهای دیگر است. می توانید از تمام جاذبه های گردشگری این 2 شهر استفاده کنید.

برچسب ها: تور گردشگری
نظرات شما
پیشخوان