تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

هوتن شکیبا کیست؟

هوتن شکیبا، یک بازیگر جوان و با استعداد ایرانی است که با بازی‌های برجسته خود در صنعت سینما و تلویزیون، همیشه توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است.

هوتن شکیبا

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: هوتن شکیبا صداپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان، ۲۴ خرداد ماه سال ۱۳۶۳ در سنندج متولد شد.

هوتن شکیبا در یک خانواده‌ای کرد تبار به دنیا آمده و تنها یک برادر به نام هومن دارد که در عرصه نقاشی متبحر است. مادر هوتن شکیبا معلم و پدرش کارمند اداره کشاورزی بود.

پدر هوتن شکیبا با ورود او به عرصه بازیگری مخالفت بسیاری داشت، اما با دیدن استعداد و علاقه اش به این حرفه، دست از مخالفت کشید و به او توصیه کرد که به دنبال علاقه خود برود.

دوران کودکی هوتن شکیبا

هوتن شکیبا کودکی را در کنار مادر معلم و پدرش که کارمند اداره کشاورزی بود بزرگ شد. او در یک خانواده کرد به دنیا آمده است و از کودکی در نقاشی متبحر بوده است. 

هوتن شکیبا کیست؟

تحصیلات هوتن شکیبا

هوتن شکیبا کیست؟

هوتن شکیبا پس از دریافت دیپلم خود در رشته علوم تجربی، در رشته کارگردانی تئاتر وارد دانشگاه سوره شد و کارشناسی ارشد بازیگری اش را از دانشگاه هنر دریافت کرد.

ازدواج هوتن شکیبا

هوتن شکیبا تاکنون ازدواج نکرده و از بازیگران مجرد کشورمان می‌باشد.

ورود هوتن شکیبا به عرصه هنر

هوتن شکیبا از دوران مدرسه و بازی در نمایش‌های دانش آموزی به بازیگری علاقه‌مند شد و با ورود به دانشگاه و ایفای نقش در تئاتر‌های دانشجویی، مسیر بازیگری را به طور حرفه‌ای آغاز کرد.
اولین تجربه جدی هوتن شکیبا در تئاتر مربوط به بازی او در نمایش ویولن هایتان را کوک کنید در سال ۸۷ است که موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اول شد.

او پس از بازی در تله فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی، در اولین فیلم بلند سینمایی خود به نام شب بیرون به کارگردانی کاوه سجاد حسینی در سال ۱۳۹۲ نقش آفرینی کرد.

درخشش هوتن شکیبا در بازیگری

هوتن شکیبا کیست؟

سریال تلویزیونی لیسانسه‌ها به کارگردانی سروش صحت، اولین تجربه کمدی هوتن شکیبا بود. بازی در نقش حبیب پسر عاشق‌پیشه قصه که اندکی هم سادگی چاشنی نقشش شده است از هوتن شکیبا چهره‌ای محبوب و مردمی ساخت و نقش حبیب با او در این سریال ماندگار شد و جایزه بهترین بازیگر مرد کمدی را برایش به ارمغان آورد.

او در سینما نیز با فیلم شبی که ماه کامل شد استعداد درخشان خود در عرصه بازیگری را بار دیگر نشان داده و منتقدان و مخاطبان را به تحسین واداشت. او برای حضور در این فیلم موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول از جشنواره فجر شد.

فیلم شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی در سال ۱۳۹۷ است که موفق به دریافت ۶ سیمرغ بلورین از جشنواره فجر شد.

صداپیشگی هوتن شکیبا 

هوتن شکیبا کیست؟

هوتن شکیبا علاوه بر بازیگری در زمینه صداپیشگی نیز فعال است. او با صداپیشگی عروسک دیبی در مجموعه کلاه قرمزی در کنار حمید جبلی و ایرج طهماسب، فعالیت خود را در این حوزه، آغاز کرد و سپس به عنوان صداپیشه انیمیشن‌های مختلف به فعالیت خود ادامه داد.

حضور در برنامه مهمونی جدیدترین فعالیت او در نمایش خانگی است که به جای عروسک محبوب «بچه» صحبت کرده و به جذابیت این برنامه افزوده است به طوری که جملات رایج این شخصیت عروسکی بار‌ها میان مخاطبان تکرار می‌شود.

هوتن شکیبا در سریال لیسانسه‌ها

سروش صحت از یک بازیگر تئاتر پدیده‌ای تلویزیونی ساخت و در سریال لیسانسه‌ها که اولین بار در سال ۹۵ به روی آنتن رفت نقش اول قصه یعنی حبیب را به هوتن شکیبا داد. این سریال که در دو فصل دیگر نیز ساخته شد یکی از آثار کمدی و محبوب تلویزیون است که شخصیت‌های آن همچون حبیب به شهرت بسیاری دست یافتند.

سریال لیسانسه‌ها داستان سه جوان به نام‌های حبیب، مازیار و مسعود را روایت می‌کند که هر کدام مشکلات و چالش‌های مختلفی دارند. حبیب، فردی پولدار است که به شدت به ازدواج علاقه دارد، اما به دلیل ضعف در برقراری ارتباط اجتماعی، موفق به انتخاب همسر نمی‌شود.

امیرحسین رستمی، امیر کاظمی، بیژن بنفشه خواه، بهنام تشکر، متین ستوده، رویا میرعلمی، عزت الله مهرآوران، سام نوری، سیاوش چراغی پور، کاظم سیاحی، اردشیر کاظمی و ... گروه بازیگراناین مجموعه را تشکیل می‌دهند.

بهترین فیلم‌های هوتن شکیبا

فیلم شبی که ماه کامل شد

هوتن شکیبا کیست؟

فیلم شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار در سال ۱۳۹۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر ماجراجویی و جنایی می‌باشد. در این فیلم الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدر عرفایی، پدرام شریفی، امین میری، فرید سجادی حسینی، شبنم مقدمی و آرمین رحیمیان به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم شبی که ماه کامل شد روایت دختری از منطقه جنوب تهران است، که عاشق جوانی شهرستانی شده و در نهایت مجبور به مهاجرت از ایران می‌شود. در این مسیر برادرش با او هم قدم می‌شود و اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد که...

سریال رهایم کن

هوتن شکیبا کیست؟

سریال رهایم کن به کارگردانی شهرام شاه حسینی در سال ۱۴۰۱ ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر عاشقانه و خانوادگی می‌باشد. در این سریال محسن تنابنده، هوتن شکیبا، هدی زین العابدین، مهدی حسینی نیا، بابک کریمی، مونا احمدی، مائده طهماسبی، شهرام قائدی، رابعه مدنی، آزاده صمدی، حسن معجونی، یوسف تیموری، سام نوری و محمدصادق میرمحمدی به هنرمندی پرداخته‌اند.

«هاتف» و «حاتم» دو برادر از یک خانواده سرشناس ساکن سیاهرود هستند. حاتم پسر ارشد خانواده دلداده پرستار بچه‌اش، «مارال» است. در حالی که هنوز ابهامات زیادی در رابطه با سرنوشت زن سابقش در میان اهالی سیاهرود وجود دارد. مارال می‌فهمد جان برادرش در خطر است. حاتم در پی کمک به مارال و پیگیری ماجرا متوجه می‌شود داستان برادر او به برادر کوچک خودش هاتف که چند سالی است به تهران مهاجرت کرده، گره خورده است. با بازگشت هاتف به سیاهرود، دو برادر درگیر موقعیت پیچیده عاشقانه‌ای می‌شوند که خروج از آن ممکن است آن‌ها را تا مرز‌های غریبی از عشق و نفرت بکشاند...

فیلم تی تی

هوتن شکیبا کیست؟

فیلم تی تی به کارگردانی آیدا پناهنده در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر، هوتن شکیبا، رضا عموزاد، سودابه جعفرزاد، مهدی فریضه، زینب شعبانی، منوچهر امیری، محمدجواد باباپور، سجاد دولتی، یحیی مردانشاهی، امیرحسین میناخانی و امیر صلج به هنرمندی پرداخته‌اند.

یک فیزیکدان به شدت بیمار که بر روی نظریه‌ای در مورد سیاهچاله‌ها و پایان جهان کار می‌کند، در بیمارستان با یک خانم نظافتچی نسبتاً عجیب و غریب به نام تی تی آشنا می‌شود. اگرچه تی تی مجرد است، اما به روش رحم اجاره‌ای فرزند یک زوج نابارور را باردار است. این آشنایی آغاز تغییر زندگی هردوی آن هاست. «تی تی»، نامزد سه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر و تیزر این فیلم برنده سیمرغ بلورین از چهل و یکمین دوره این جشنواره شده است. الناز شاکردوست برای بازی در این فیلم موفق به کسب تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از چهاردمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران شد.

فیلم طبقه‌ی حساس 

هوتن شکیبا کیست؟

از دیگر آثار فاخر هوتن شکیبا، بازی در نقش حسن و در فیلم طبقه حساس به کارگردانی کمال تبریزی است. این اولین همکاری شکیبا با این کارگردان بزرگ بود. تبریزی فیلم‌های مشهوری هم، چون لیلی با من است، مارمولک و همیشه پای یک زن در میان است را کارگردانی کرده.
شکیبا در این فیلم کنار بزرگانی هم، چون رضا عطاران، محمد رضا فروتن و … ایفای نقش کرده. داستان فیلم در مورد مردی به ظاهر متدین است که نسبت به خاکسپاری مردی غریبه به همراه زنش در یک قبر دو طبقه حساسیت نشان می‌دهد.

فیلم ابلق

هوتن شکیبا کیست؟

فیلم ابلق یکی از مهم‌ترین فیلم‌های جشنواره فجر ۹۹ بود با حضور بهرام رادان، هوتن شکیبا و الناز شاکردوست، ساخته جدید نرگس آبیار؛ این فیلم در زمان اکران توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند و بحث‌هایی راه بیاندازد.

در فیلم ابلق دختری با بازی الناز شاکردوست به همراه همسرش با بازی هوتن شکیبا و دختر کوچکش در یک محله حاشیه‌ای در تهران زندگی می‌کنند. شوهر خواهر او با بازی بهرام رادان فردی است که یک کسب و کار خانگی را برای خانم‌های محله ایجاد کرده است. او فردی هیز است و نگاه ناصوابی نسبت به خواهرزنش دارد. رفتار‌های او و مزاحمت‌هایش برای الناز شاکردوست باعث می‌شود حرف‌هایی پشت سر او در محل ایجاد شود. در نهایت مشخص می‌شود که بهرام رادان به تمامی زن‌های محل نظر نادرست داشته و تصمیم می‌گیرند نسبت به رفتار‌های او اعتراض کنند و…

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
0
0
ایران سینما هنر
فیلم کلاف گل
کلاغ دزد
ماله کش مترسک
دشمن انسانیت
دشمن زن
دشمن مرد
دشمن آدمیت
قار قار دزد
ساعت شمار
برج آسمان
رخ رخساره
ستمدیده
ستمدیدگان
مونو رنگ کروم
استواری آرام
انسانیت زن
ضرب آهنگ
تند و سریع
کوهستان استوار
آفرینش زن و مرد
والجبال اوتادا و خلقناکم ازواجا
حرف درست حرف خداست
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان