تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

مانی حقیقی کیست؟

مانی حقیقی، کارگردان، بازیگر و نویسنده برجسته سینمای ایران است. او با استفاده از ظرافت و هنر خود، اثر‌هایی نوآورانه و قوی را در صنعت فیلم‌سازی ایران خلق کرده است.

مانی حقیقی

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: مانی حقیقی متولد ۲۵ تیر ۱۳۴۸ در تهران؛ کارگردان، بازیگر و فیلمنامه نویس است، او فارغ التحصیل لیسانس فلسفه از دانشگاه مک گیل کانادا، فوق لیسانس فلسفه از دانشگاه گولف و لیسانس مطالعات فرهنگی از دانشگاه ترنت کانادا می‌باشد.

خانواده سرشناس مانی حقیقی

مانی حقیقی در شهر تهران به دنیا آمد، مادرش «لیلی گلستان» از مترجمان معروف و پدرش «نعمت حقیقی» فیلمبردار و شاعر پرآوازه است.

یک برادر بنام محمود و یک خواهر بنام صنم (وکیل) دارد و پدربزرگش «ابراهیم گلستان» کارگردان، نویسنده و مترجم بود.

شروع مانی حقیقی با فیلم پدربزرگ

مانی حقیقی، اولین بار در سال ۱۳۵۳ وقتی ۵ ساله بود در فیلم «اسرار گنج دره جنی» به کارگردانی پدربزرگش «ابراهیم گلستان» بازی کرد. جالب است بدانید پدر بزرگ مانی رابطه عاشقانه‌ای با فروغ فرخزاد داشته است.

مانی سال ۱۳۶۹ در ۲۱ سالگی برای ادامه تحصیل به کشور کانادا رفت و بعد از ۹ سال تحصیل در سال ۱۳۷۸ به کشور بازگشت و بعنوان نویسنده شروع به نوشتن کرد.

ورود مانی حقیقی به کارگردانی

مانی حقیقی کیست؟

او سال ۱۳۸۱ فیلمنامه فیلم «آبادان» را نوشت و کارگردانی کرد، اما این فیلم با حضور بازیگرانی، چون جمشید مشایخی، فاطمه معتمدآریا و هدیه تهرانی توقیف شد.

همکاری مانی حقیقی با اصغر فرهادی

در سال ۱۳۸۴ فیلمنامه فیلم «چهارشنبه سوری» را نوشت که به کارگردانی اصغر فرهادی در گیشه آن زمان موفق به فروش ۴۱۶ میلیون تومانی شد.

این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو برنده هوگو طلایی شد و اکثر سیمرغ‌های جشنواره فجر از جمله سیمرغ بهترین فیلم، سیمرغ بهترین کارگردانی، سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن و سیمرغ بهترین تدوین را از آن خود کرد.

شروع بازیگری مانی حقیقی

مانی حقیقی، در سال ۱۳۸۷ وقتی ۳۹ ساله بود با فیلم «درباره الی …» بازیگری حرفه‌ای را در کنار گلشیفته فراهانی، ترانه علبدوستی و شهاب حسینی شروع کرد.

او سپس سال ۱۳۸۸ با فیلم «آسمان محبوب» و سال ۱۳۸۹ با فیلم «ورود آقایان ممنوع» بسیار مورد توجه قرار گرفت.

شروع شهرت کارگردانی مانی حقیقی با فیلم «اژد‌ها وارد می‌شود» سال ۱۳۹۳ بود که کارگردانی و نویسندگی آن را برعهده داشت و خود نیز یکی از بازیگران آن بود.

او سپس فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» را کار کرد که در نوروز سال ۱۳۹۱ با فروش ۱۳ میلیارد تومانی در حال شکست رکورد فروش سینما‌ها بود که توقیف شد.

ازدواج مانی حقیقی

مانی حقیقی کیست؟

مانی حقیقی هنوز رسما ازدواج نکرده و مجرد است، مدتی شایعه شده بود او با ترانه علیدوستی در شرف ازدواج است که صحت نداشت.

ترانه علیدوستی تا به حال در فیلم‌های «تفریق»، «پذیرایی ساده» و «کنعان» به کارگردانی مانی حقیقی بازی کرده است و رابطه نزدیکی با وی دارد.

بیانیه تفنگت را زمین بگذار

مانی حقیقی خرداد ۱۴۰۱ پس از تهدید سینماگران امضا کننده بیانیه «تفنگت را زمین بگذار»، به امضا کنندگان این بیانیه پیوست.

مسعود کیمیایی، هانیه توسلی، ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، نازنین فراهانی، مرضیه وفامهر، امین جعفری، مسعود کرامتی، پوریا نوری و کیارش اسدی زاده از دیگر امضا کنندگان این بیانیه بودند.

حمایت مانی حقیقی از اعتراضات مردمی

۲۱ مهر ماه ۱۴۰۱ بعد از انتشار پیام ویدیویی در اینستاگرام خود از نحوه برخورد با معترضان، پاسپورت وی هنگام عزیمت به لندن برای اکران فیلم جدیدش، توقیف شد.

او دوباره تمام ماجرای پیش آمده از ممنوع الخروجی خود را در قالب یک پیام ویدیویی و به زبان انگلیسی برای جشنواره لندن ضبط و منتشر کرد که بازتاب زیادی داشت.

بهترین فیلم‌های مانی حقیقی

فیلم سرخ پوست

مانی حقیقی کیست؟

فیلم سرخ پوست به کارگردانی نیما جاویدی در سال ۱۳۹۸ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام و تاریخی می‌باشد. در این فیلم نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی، حبیب رضایی و مانی حقیقی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم سرخ پوست با کارگردانی نیما جاویدی و بازیگرانی، چون نوید محمد زاده، پریناز ایزدیار، آتیلا پسیانی و ... تولید سال ۱۳۹۸ می‌باشد. سال ۱۳۴۶، یک زندان قدیمی به دلیل مجاورت با فرودگاهِ در حال توسعهٔ شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان، به همراه مأمورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدید هستند و قرار است خود سرگرد به همراه افرادش تا عصر از زندان بروند. سرهنگ مدبر که مافوق جاهد است به نزد او در زندان می‌رود و می‌گوید که جاهد ترفیع گرفته و قرار است جانشین خود او شود.

فیلم چهارشنبه سوری

مانی حقیقی کیست؟

فیلم چهارشنبه سوری به کارگردانی اصغر فرهادی در سال ۱۳۸۴ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام و رازآلود می‌باشد. در این فیلم هدیه تهرانی، ترانه علیدوستی، حمید فرخ نژاد، پانته آ بهرام، هومن سیدی و سحر دولتشاهی به هنرمندی پرداخته‌اند.

در آخرین سه شنبه سال و در روز چهارشنبه سوری، «روحی» با بازی ترانه علیدوستی برای کار به خانه خانواده‌ای از طبقه متوسط رفته و در طول روز درگیر ماجرا‌های این خانواده می‌شود. از سوی دیگر مژده (هدیه تهرانی)، خانم خانه، به رابطه همسر خود (حمید فرخ نژاد) و زن همسایه (پانته آ بهرام) مشکوک شده و زندگی این خانواده را در آستانه نابودی قرار داده است...

فیلم ۵۰ کیلو آلبالو

مانی حقیقی کیست؟

فیلم ۵۰ کیلو آلبالو به کارگردانی مانی حقیقی در سال ۱۳۹۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم ساعد سهیلی، هستی مهدوی، پژمان جمشیدی، آزاده صمدی، افسانه بایگان، فرهاد آئیش، علی صادقی، مونا احمدی، امید روحانی، بهنوش بختیاری، داریوش اسدزاده، هادی کاظمی، سیامک انصاری، ویشکا آسایش، نادر سلیمانی و مانی حقیقی به هنرمندی پرداخته‌اند.

از مجلس عروسی مرجان آغاز می‌شود. در میانه‌های عروسی ماموران برای دستگیری داماد خلافکار وارد می‌شوند و میهمانان هم فرار می‌کنند. در این میان ریختن آب آلبالو روی پیراهن داوود باعث آشنایی ناگهانی او و آیدا می‌شود و اتفاقات ناخواسته‌ای برای آن‌ها می‌افتد...

فیلم خوب، بد، جلف 

مانی حقیقی کیست؟

فیلم خوب، بد، جلف به کارگردانی محسن چگینی در سال ۱۳۹۴ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و کمدی می‌باشد. در این فیلم حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش و مانی حقیقی به هنرمندی پرداخته‌اند.

خوب، بد، جلف به کارگردانی پیمان قاسم خانی داستان یک کارگردان هنری سینما است که از طرف تهیه کننده اش تحت فشار قرار می‌گیرد تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند. او مجبور است در مدت کوتاهی آن‌ها را به نقش هایشان نزدیک کند.

فیلم ملبورن

مانی حقیقی کیست؟

فیلم ملبورن به کارگردانی نیما جاویدی در سال ۱۳۹۳ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم پیمان معادی، نگار جواهریان، مانی حقیقی، شیرین یزدان بخش، الهام کردا و روشنک گرامی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم ملبورن با بازی پیمان معادی، نگار جواهریان و مانی حقیقی داستان زوجی است که در حال مهاجرت به استرالیا هستند و تنها چند ساعت به پروازشان مانده. آن‌ها با قبول نگهداری نوزاد یکی از همسایه‌ها درگیر مشکلاتی میشوند که میتواند آینده ان‌ها را به خطر بیاندازد.

فیلم مارموز

مانی حقیقی کیست؟

فیلم مارموز به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۹۶ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و درام می‌باشد. در این فیلم حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، رضا ناجی و مانی حقیقی به هنرمندی پرداخته‌اند.

داستان فیلم مارموز در مورد شخصی به نام قدرت است که طی عملی خودسرانه به قهرمان شهر تبدیل می‌شود و ماجرا‌های جدیدی برای او به وجود می‌آید ..

فیلم چشم و گوش بسته

مانی حقیقی کیست؟

فیلم چشم و گوش بسته به کارگردانی فرزاد موتمن در سال ۱۳۹۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و کمدی می‌باشد. در این فیلم امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مسعود کرامتی، لیندا کیانی، پوریا پورسرخ و مانی حقیقی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم چشم و گوش بسته در ژانر کمدی محصول سال ۱۳۹۷ است. فرزاد موتمن کارگردانی این اثر را به عهده دارد. پیش از این فرزاد موتمن فیلمهایی، چون آخرین بار کی سحر را دیدی، خداحافظی طولانی، سایه روشن و ... را کارگردانی کرده است. در "چشم و گوش بسته" بازیگرانی، چون امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مسعود کرامتی و. به ایفای نقش پرداخته اند. ماجرای این فیلم از این قرار است که دو جوان به جرم قتل بازداشت می‌شوند. یکی از آن‌ها صحنه قتل را ندیده، چون نابیناست، آن یکی هم فقط صحنه را دیده، چون ناشنواست. این دو تا غروب فرصت دارند خود را از این مهلکه نجات دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
راهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
1
0
عالی هستی مانی جان
همیشه برفراز قهرمان جان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
0
1
اینا مثل اصغر فرهادی ومانی حقیقی قابل احترام نیستن چون از جای دیگه درس گرفتن هوبتشون همت آمریکا واروپاس یعنی آدمهای بی معنی گمگشته هستن وما علاقه ای به اونا نداریم چون اصلا وبزگ منش ندارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
0
1
این که مانی حقیقی کیست و چیست رو باید از تی تی علیدوستی بپرسید، با رسم شکل و با جزییات توضیح میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
0
1
باید از ترانه پرسيد ، بهرحال معشوقه و دوست دخترش بهتر ميدونه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان