تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

بهرام رادان کیست؟

بهرام رادان یکی از برجسته‌ترین بازیگران و کارگردانان سینمای ایران است. وی در تهران متولد شده و در چند سال اخیر در آثار بسیار موفقی نقش آفرینی کرده است، در این مقاله با ما همراه باشید تا با بیوگرافی و بهترین فیلم‌های بهرام رادان بیشتر آشنا شوید.

بهرام رادان

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: بهرام رادان متولد ۸ اردیبهشت ۱۳۵۸ در تهران، بازیگر سینما و تئاتر است، او فارغ التحصیل لیسانس رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد که از ۲۱ سالگی جلوی دوربین رفت تا اینکه با فیلم «سنتوری» سوپر استار شد.

خانواده و اصالت بهرام رادان

بهرام رادان در شهر تهران بعنوان فرزند آخر یک خانواده شش نفری به دنیا آمده است، اصالتا از سمت پدری اهل اصفهان بوده و ۲ خواهر و ۱ برادر دارد.

مادرش خانه دار و پدرش سرهنگ بازنشسته حکومت پهلوی قبل از انقلاب می‌باشد.

ورود بهرام رادان به کلاس بازیگری

بهرام رادان کیست؟

او بعد از خدمت سربازی وقتی ۲۱ ساله بود، بین آگهی‌های روزنامه دنبال یک شغل مناسب می‌گشت، تا اینکه چشمش به آگهی کلاس‌های بازیگری «هیوا فیلم» خورد.

گوشی را برداشت و زنگ زد و بعد هم خیلی سریع سر از کلاس‌ها در آورد.

بهرام رادان در جلوی دوربین

رادان در خصوص اولین تجربه بازیگری خود اینگونه می‌گوید: «سر کلاس ثریا قاسمی فیلمنامه فیلم «شور عشق» به من داده شد که روی نقش کیان تمرکز کنم، نقشی که فکر می‌کردم دو تا دیالوگ بیشتر ندارد.

غافل از اینکه یکی از دو نقش اصلی فیلم بود به این ترتیب با این فیلم سال ۱۳۷۹ در ۲۱ سالگی اولین بار جلوی دوربین رفتم».

دریافت سیمرغ جشنواره فجر

بهرام رادان سپس برای بار دوم در فیلم «آواز قو» بازی کرد که این فیلم در سال ۱۳۷۹ مصادف با گشایش‌های سیاسی دوره اصطلاحات به شدت به چشم آمد. 

اما شهرت او با فیلم «شمعی در باد» به کارگردانی خانم پوران درخشنده در سال ۱۳۸۲ شروع شد، که برایش سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول را گرفت.

اوج شهرت بهرام رادان با سنتوری

بهرام رادان کیست؟

اوج شهرت و افتخار این بازیگر که مسیر هنری اش را تغییر داد بازی در فیلم «سنتوری» به کارگردانی داریوش مهرجویی سال ۱۳۸۵ و در نقش علی سنتوری بود.

او برای بازی در این فیلم موفق به کسب دومین سیمرغ خود بعنوان بهترین بازیگر مرد شد.

حضور بهرام رادان در صنعت مدلینگ

بهرام رادان فعالیت مدلینگ خود را با برند LG و از صنعت دیجیتال شروع کرد، او سپس با برند لباس نیمانی وارد همکاری شد و مدتی هم با یک شرکت مخابراتی کار می‌کرد، تا اینکه به مدت چند سال مدل اول برند چرم مشهد بود.

حمایت بهرام رادان از همجنس گرایان

سال ۱۳۹۴ بود که با نوشتن متنی در توییتر، از قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در کنگره آمریکا بعنوان یک رویداد بزرگ همچون لغو قانون برده داری یاد کرد، یک روز بعد حملات شدیدی از طرف روزنامه کیهان او را مجبور به حذف توییت و نوشتن نامه عذرخواهی به مدیر مسئول این روزنامه رادیکالی کرد.

ازدواج بهرام رادان

بهرام رادان کیست؟

در نهایت بهرام رادان روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ خبر ازدواج خود با همسرش مینا مختاری فشن بلاگر و از طراحان لباس شناخته شده در فضای مجازی را رسانه‌ای کرد.

بعدا مشخص شد آقای بازیگر از سه سال قبل با این خانم در رابطه عاشقانه‌ای بود و در نهایت تصمیم به علنی کردن رابطه خود گرفتند.

مینا مختاری همسر بهرام رادان کیست؟

مینا مختاری یکی از چهره‌های اینستاگرامی است که در زمینه مد و فشن فعالیت می‌کند. گفته می‌شود که او مانتو‌های که خود طراحی کرده است در اینستاگرام به فروش می‌رساند. او صاحب مزونی است که میمو نام دارد. گفته می‌شود که این دو نفر از سال ۱۴۰۱ در ارتباط بودند.

بهترین فیلم‌های بهرام رادان

سریال جیران

بهرام رادان کیست؟

سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی در سال ۱۴۰۰ ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر عاشقانه و تاریخی می‌باشد. در این سریال بهرام رادان، پریناز ایزدیار، مریلا زارعی، امیرحسین فتحی، امیر جعفری، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی ور، کتانه افشارنژاد، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مرتضی اسماعیل کاشی، هومن برق نورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسن پور، فاطمه مسعودی فر، بهناز نازی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی پور، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی، الهام نامی، نهال دشتی، سینا رازانی، بهنام شرفی، پاشا جمالی، حسن مؤذنی، نسرین نکیسا، محمد مژدهی، امیرعباس توفیقی، فرشید صمدی پور، عباس ظفری، راستین عزیزپور، علی اشمند، پرویز بزرگی، رضا داودوندی، اشکان هورسان، نوید گودرزی و بهزاد داوری به هنرمندی پرداخته‌اند.

«زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه جا جار بزنند که: ایهالناس! دیروز در حوالی تجریش، پادشاه شما عاشق شد…»

فیلم علف زار

بهرام رادان کیست؟

فیلم علف زار به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه کنندگی بهرام رادان در سال ۱۴۰۰ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ناصری، یسنا میرطهماسب، مائده طهماسبی، رویا جاویدنیا، الهه اذکاری، ستایش رجایی نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد معتضدی، شهاب عباسیان، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین، ولی زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا توکلی، سپهر گندمی، فرخ نعمتی، سیروس همتی و مهران امام بخش به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم «علف زار» که براساس روایتی واقعی ساخته شده درباره بازپرس دادگاه کیفری است که درگیر پرونده‌ای پیچیده شده است. این فیلم در ژانر جنایی به نویسندگی و کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان است. «علف زار»، در بخش سودای سیمرغ چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده چهار جایزه بهترین صداگذاری، بهترین تدوین، بهترین نقش مکمل زن و بهترین فیلمنامه شد. همچنین در بخش موسیقی متن هم دیپلم افتخار را از آن خود کرد.

فیلم چهارراه استانبول

بهرام رادان کیست؟

فیلم چهارراه استانبول به کارگردانی مصطفی کیایی در سال ۱۳۹۶ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و درام می‌باشد. در این فیلم بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، رعنا آزادی ور، ماهور الوند، مرتضی چمنی، سعید چنگیزیان، پوریا رحیمی سام، مهدی پاکدل و مسعود کرامتی به هنرمندی پرداخته‌اند.

بهمن و احد تولیدی ورشکسته‌ای در پلاسکو دارند و از دست طلبکاران فراری هستند. احد قصد دارد با لادن ازدواج کند، اما پدر لادن ناراضی است. لادن نزد احد می‌رود و احد او را در یکی از طبقات پلاسکو پنهان کرده و در را روی او قفل می‌کند.

فیلم بارکد

بهرام رادان کیست؟

فیلم بارکد به کارگردانی مصطفی کیایی در سال ۱۳۹۴ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و جنایی می‌باشد. در این فیلم بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، بهاره کیان افشار، پژمان بازغی و رضا کیانیان به هنرمندی پرداخته‌اند.

پسر جوانی برای استخدام به دفتر مدیر عامل یک شرکت میرود و به او می‌گوید که باید او را استخدام کند برای این کار اتفاقات گذشته که باعث شده او به دفتر مدیر بیاید را شرح میدهد.

فیلم بی پولی

بهرام رادان کیست؟

فیلم بی پولی به کارگردانی حمید نعمت الله در سال ۱۳۸۶ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و درام می‌باشد. در این فیلم بهرام رادان، لیلا حاتمی، رضا رشیدپور، حبیب رضایی، امیر جعفری، سیامک انصاری، بابک حمیدیان، افشین سنگ چاپ و سید ابراهیم بحرالعلومی به هنرمندی پرداخته‌اند.

داستان فیلم بی پولی یک طراح لباس است که بعد از ازدواج بیکار میشود، ولی نمیخواهد همسرش و دیگران بفهمند و سعی میکند همیشه خودش را به همه پولدار نشان دهد و این موضوع قضایا را پیچیده‌تر میکند...

فیلم آتش بس ۲

بهرام رادان کیست؟

فیلم آتش بس ۲ به کارگردانی تهمینه میلانی در سال ۱۳۹۳ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و درام می‌باشد. در این فیلم بهرام رادان، میترا حجار، گوهر خیراندیش، پژمان جمشیدی، مهرانه مهین ترابی، آتیلا پسیانی و فلور نظری به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم آتش بس ۲ ساخته تهمینه میلانی درمورد زوجی جوان و تحصیل کرده است که در زندگی مشترک مشکلاتی داشته اند و در حالی که میخواهند به سفر خارج از کشور بروند روانشناس سابق خود را در فرودگاه ملاقات میکنند و در مورد اتفاقات سال‌های اخیر خود با او صحبت میکنند...

فیلم من ناصر حجازی هستم…

بهرام رادان کیست؟

فیلم من ناصر حجازی هستم… به کارگردانی نیما طباطبایی در سال ۱۳۹۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر مستند و ورزشی می‌باشد..

امیر رفیعی با پرداختن به زندگی ناصر حجازی یکی از بهترین و محبوب‌ترین چهره‌های ورزشی تاریخ ایران و آسیا طی روایت: شهاب حسینی، بهرام رادان، پرویز پرستویی، مسعود رایگان، مهران مدیری، رویا تیموریان و صدای رضا یزدانی در پنج فصل با نام های: آخرین مرد مقاوم، من رویایی دارم، سهراب کشی، از استقلال تا استقلال و پرواز عقاب، این اثر را در اختیار دوست داران اسطوره قرار داده است

فیلم عصر یخبندان

بهرام رادان کیست؟

فیلم عصر یخبندان به کارگردانی مصطفی کیایی در سال ۱۳۹۳ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم بهرام رادان، فرهاد اصلانی، مهتاب کرامتی، آنا نعمتی، سحر دولتشاهی، ژاله صامتی، مینا ساداتی، محسن کیایی، بابک بهشاد و صدف طاهریان به هنرمندی پرداخته‌اند.

عصر یخبندان به موضوع ماده مخدر شیشه در آرایشگاه‌های کوچک می‌پردازد. منیره و بابک پس از ۱۲ سال زندگی مشترک روابطشان سرد می‌شود و منیره به مواد مخدر روی می‌آورد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان