تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲

نیسان اسکایلاین نیسمو؛ شگفتی کوچک با توان بی‌نظیر

نیسان اسکای نیسمو قرار است با حداکثر توان ۴۱۴ اسب بخار و به تعداد محدود فقط برای بازار ژاپن تولید شود.

نیسان اسکایلاین نیسمو

رویداد۲۴ با توجه به جذابیت ظاهری و همچنین قدرت بالای نیسان GT-R، لقب "گودزیلا" به آن اختصاص داده شد و در میان مردم نیز این قضیه به طور کامل پذیرفته شده است. اکنون با نسخه جدید نیسان اسکایلاین نیسمو روبرو هستیم که با توجه به ابعاد کوچکتر و توان پایین‌تر، می‌توانیم به آن "گودزیلای کوچک" بگوییم.

طراحی ظاهری نیسان اسکای لاین نیسمو

نیسان اسکایلاین نیسمو: شگفتی کوچک با توان بی‌نظیر

با نگاهی به طراحی ظاهری این خودرو به یاد ماکسیما ۲۰۲۳ می افتیم، زیرا هم در بخش جلو و هم در بخش عقب نیسان اسکای لاین نیسمو شباهت های زیادی را می تواند در مقایسه با ماکسیما یافت.
طراحی نمای جلوی این خودرو به گونه‌ای‌ست که با مد روز دنیا فاصله دارد و حس و حال به‌روز بودن را به بیننده القا نمی کند. همین موضوع موجب شده است مانند دیگر خودروهای روز دنیا با یک طراحی عجیب و غریب مواجه نباشیم و نیسان اسکای لاین جدید همه‌پسند باشد.

به این ترتیب، طراحی چراغ های عقب و جلوی این خودرو مانند چراغ های به‌کاررفته در خودروهای دهه قبل میلادی است و خبری از چراغ های عقب پیوسته و چراغ های جلوی بومرنگی در نیسان اسکای لاین نیسمو نیست.

مشخصات فنی اسکای لاین نیسمو

نیسان اسکایلاین نیسمو: شگفتی کوچک با توان بی‌نظیر

طبقه اطلاعاتی که از تیم طراحی این خودرو به‌دست آمد، اسکای لاین نیسمو جدید نه تنها در مورد پیشرانه بهبود یافته، بلکه در دیگر ویژگی های فنی هم تغییراتی داشته است.

این خودرو در قسمت سیستم تعلیق پیشرفته تر شده است، اما مهندسان در رونمایی به جزییات تغییرات رخ داده در این بخش اشاره خاصی نداشتند. رینگ های اسکای لاین نیسمو علاوه بر این که هم بزرگ تر شده و هم قوی تر، سبک تر هم شده است تا خودرو شتاب‌گیری بهتری داشته باشد. در قسمت سیستم ترمزگیری هم علاوه بر بزرگ تر شدن لنت ها، برنامه ریزی ABS هم به‌روز شده است تا خودرو در مسیر کوتاه تری به طور کامل متوقف شود.

پیشرانه نیسان اسکای لاین نیسمو

نیسان اسکایلاین نیسمو: شگفتی کوچک با توان بی‌نظیر

اما مهم تر از همه، در قسمت پیشرانه این خودرو با یک موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خورجینی طرف هستیم که هر کدام از بانک هایش توسط یک توربوشارژ به صورت مجزا تغذیه می شود. در مجموع، این موتور می تواند ۴۱۴ اسب بخار توان تولیدی و گشتاور ۵۵۰ نیوتن متری را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب برساند.

قیمت دلاری اسکای لاین نیسمو چه‌قدر است؟

قیمت پایه این خودرو در ژاپن حدود ۸ میلیون ین است که با تبدیل آن به دلار قیمتش حدود ۵۵ هزار دلار است.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار خودرو ، نیسان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان